Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kiusattiiks sua koulussa?

Aloittaja THL tiedottaa, 04.10.08 - klo:20:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PusiSusi

Yhtä helvettiähän se koulunkäynti oli ala-asteella ylisuuressa koulussa, jossa vielä vallitsi poliittinen hierarkia kaiken muun hierarkian lisäksi. Paskimpia kokemuksiani, koko ala-aste. Ylä-asteella oli opinto-ohjaaja, joka oli sekä tyhmä, että puhevikainen, siitä kimityksestä ei saanut mitään selkoa, mutta silloin viimeistään opin tajuamaan, kuinka naurettavaa koko hierakinen järjestelmä on.

Opin siis jotain kaiken päättömän menon ja simputuksen keskellä. Armeija oli ihan löysä näihin verrattuna.

AveLazio

Opettajat kiusaa melkein aina. Mutta ne oppilaat, jotka kiusas mua, lopettivat heti, kun vedin niitä turpaan. Maailma on kova paikka.
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

Onneks tää netti on vaan virtuaalinen. Olis tullu muutoin turpaan jo monta kertaa ...


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

AveLazio

Hehee! En mä lyö kuin itsepuolustukseks. Enkä sua muutenkaan löis, vaikka oot veetuillu mulle kyllä aika paljon....
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

Just siks, ku tää on virtuaalinen. Arvaa vaan olisinko uskaltanu legioonalaiselle irlissä...


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

(Tähän ketjuun ei ole kahteen vuoteen kajottu, nyt kajotaan.)

Opettajat kiusas mua aika lailla.
Antoivat mulle erityisopetusta.
Ootteko muutoin tienny, et erityisopetusta saavien määrä on viimeisen kymmenen vuoden aikana kaksinkertaistunut!
Nykyään niitä on 47 000.

Sillon, kun mä kävin koulua, olin luokallani ainut, jota opettajat rääkkäsivät erityistehtävillä.
No, jos nurkassa seisominenin katsotaan sellaiseksi, niin oli joskus joku muukin siellä.

Yleisimpiä erityistehtäviä, mitä opettajat mulle anto, oli jotkut matematiikan pulmat, joita opettaja anto vaan mulle.
Niitä piti sitten ratkoo omalla ajalla. No, joskus ne oli kyllä niin helppoja, että ne meni siinä oppitunnilla.
Toinen ryhmä erityistehtäviä oli sit sellasia, et piti neuvoa muita oppilaita.
Tämä alkoi jo ekaluokalta. Joskus opettaja vei ryhmän oppilaita kotiinsa ja istutti sit vastakkain mut niiden kanssa saman pöydän ääreen. Siinä sit tahkottiin sitä laskentoo niiden päähän, jotka oli jäänyt opetuksessa jälkeen.

Eikä se pelkkään matematiikkaan jäänyt. Monessa muussakin aineessa (ei kuitenkaan sisäisesti nautittuna) opettajat laittoivat mut ohjaan muiden opiskelua. Jos vaikka joku oppilas oli viikon sairaana, mun piti mennä tän kaverin kotiin opettaan sille sillä viikolla käsitelty materiaali.

Yks alue, missä opettajat erityisesti kiusas oli erimielisyydet opettajien ja mun välillä faktoista.
Voi voi, miten monta kertaa jouduin oikomaan kymmenenkin vuotta vanhojen oppikirjojen tietoja.
Se yks liki pari tuhatta vuotta vanha opus oli kyllä niiiiin jälkeenjäänyt, että oli turha alkaa siitä vääntään.

Onneks saa ny enää muistella.





Ei noista muiden puheista kannata välittää.

PusiSusi

Sehän yleensä unohdetaan, eikä siitä puhuta. Parasta oli teini-iässä, kun parempiosainen veti mua leikillään turpiin, mut väistin ja se iski rapattuun seinään. Tämä on totta ja se jätkä oli ihan hyvä tyyppi, luulisin, että jonkinlainen jääkiekkostarakin joskus ollut, en ole seurannut.

Letti

Tällainenkin ketju, yleensä sivuan joka kirjoituksessani näitä aiheita.

Ei kiusattu, koska en antanut. Havaitsin sitä ilmapiiriä kyllä. Pienet me klikkiinnyimme turvallisten kanssa.

Yläasteella aloin vittuuntua siihen tyyppiin, joka ala-asteelta oli se pikku kiusaaja. Sanoin sille kerran koko luokan edessä päin naamaa, koska mitta tuli täyteen. Ei omaa hyvää, vaankuvittelin että muiden pahaa oloa.


Matkaleena

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 30.10.10 - klo:20:22
(Tähän ketjuun ei ole kahteen vuoteen kajottu, nyt kajotaan.)

Opettajat kiusas mua aika lailla.
Antoivat mulle erityisopetusta.

Sillon, kun mä kävin koulua, olin luokallani ainut, jota opettajat rääkkäsivät erityistehtävillä.



Heh, tiedätkös, minullekin antaa eräs opettaja nykyisellään jatkuvasti erityistehtäviä, lisäläksyjä. Tuntuu, että haluaa katsoa sitä, kuinka hyvä olen kaivamaan tietoa esiin mitä erilaisimmista jutuista. Toisista on ollut järjettömän vaikea saada selville faktoja yhtään mitään kautta, toiset tehtävät ovat olleet helppo homma. Mutta kyllä se laittaa stressaamaan ja veetuttamaan, että itse saa joka tunti jotain "otapa-tämä-asia-selville-seuraavalle-tunnille" - tehtäviä, kun muille ei tule läksyn läksyä koko tunnilta. Tähän asti olen kyllä löytänyt opettajaa miellyttävät vastaukset kaikkeen. En vain tiedä kauanko jaksan.
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Matkaleena

Lainaus käyttäjältä: Letti - 30.10.10 - klo:23:37
Nyt puolustelin sitä kiusaajaa, siis todella oli ottanut silmätikukseen yhden luokkatoverin. Vihaan kiusaajia ja vihaan niitä aina. Joskus on aihetta sanoa, mutta vihaan sitä jos hyökkää heikompaansa vastaan.

Se onkin todella inhottavaa, jos heikompaa kiusataan! Siihen tulisi aina puuttua. Mutta keinot ovat usein vähissä. Ei sitä tiedä aina mitä sanoa tai tehdä kiusaajalle, ettei saa itse kiusaajan leimaa.
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä