Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Uusi aihe.

Aloittaja allekirjoittanut, 21.09.07 - klo:17:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

allekirjoittanut

Ettehän ajattele minun olevan tyhmä (outo vaikka olenkin), mutta eikä Windous-käyttöjärjestelmä alunalkaen tehnyt internet-käyttöjärjestelmän kollektiivisesti mahdolliseksi meille kaikille ja jokaiselle ?

Se, että järjestelmän "Lapsi" saattaa olla "vanhenpaansa parempi", ei kumoa edeltävän tekoa ?

"Linuksia" ei (edes) olisi olemassa ilman edeltävää potenttiaalia ?

"Pojasta polvi paranee"; on vanhan kansan viisautta (tai toive). Kunnia kuuluu siis myös edeltävälle :)


Onko Linuksia saatavana myös äidinkielelläni ?

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "outopoika"Ettehän ajattele minun olevan tyhmä (outo vaikka olenkin), mutta eikä Windous-käyttöjärjestelmä alunalkaen tehnyt internet-käyttöjärjestelmän kollektiivisesti mahdolliseksi meille kaikille ja jokaiselle ?

Se, että järjestelmän "Lapsi" saattaa olla "vanhenpaansa parempi", ei kumoa edeltävän tekoa ?

Ei, et ole tyhmä -  Windows on yksi käyttöjärjestelmä muiden joukossa, jolla pääsee verkkoon :) Olihan näitä ennenkin, mm. DOS-aikaan oli jo verkkoja ja VAX-VMS käyttiksellä oli omansa. Winkku vain nousi ykköseksi kun Aasiassa alettiin tekemään IBM:n klooneja :lol: Macintosh hinnoitteli itsensä ulos ... varsinainen perusmoka.

Lainaa"Linuksia" ei (edes) olisi olemassa ilman edeltävää potenttiaalia ?

Linux syntyi Linus Torvaldsin halusta tehdä stabiili käyttis silloisille PC:ille :D - Mirko$oft oli vasta DOS-vaiheessa. Ihmiset kun yleensä ostavat halpaa ja huonoa mielummin kuin kalliimpaa ja laadukasta, avasi DOS:n ja Windows:n markkinat. Kuka oudoista muistaa DOS:ia paremman CPM:n ???

Lainaa"Pojasta polvi paranee"; on vanhan kansan viisautta (tai toive). Kunnia kuuluu siis myös edeltävälle :)

Onko Linuksia saatavana myös äidinkielelläni ?

Näin on - itselläni ensimmäinen kone oli Commodore 64 :P ja seuraava IBM:n 286 -> käyttis ei ollut M$:n, vaan IBM-DOS, joka oli yhteensopiva M$:n kanssa. Sitten Win-3.11, Win98 ja Linux [kokeillut olen myös XP:tä].

On - lähes kaikissa distroissa [=jakeluversio, distribution] on suomenkieli mukana. Tämä ei siis ole kynnyskysymys :)

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "outopoika"
Windous-käyttöjärjestelmä ...

"Linuksia" ei (edes) olisi olemassa ilman edeltävää potenttiaalia ?


Unix se oli, kuule, outopoika, se linuxinkin edeltäjä! Sillon ollu edes mitään DOSia saati W:tä.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"

On - lähes kaikissa distroissa [=jakeluversio, distribution] on suomenkieli mukana. Tämä ei siis ole kynnyskysymys :)

Minä olen ymmärtänyt että tuo Pill Cates on omallaan saattanut aikaan nykyisen intternetin. Jos sinä Aakku sanot toisin tietäväsi, niin minä uskon sinua sillä sinä puhut "tietokonekieltäkin". Joten varmasti tiedät mistä itse puhut. Minulle kerrontasi oli "hepreaa", sillä minä en edes tiedä mistä sinä puhuit, sillä en ymmärrä "tietokonekieltänne".

Jos oivallisena tahdot avustaa, niin voitko esim. linkittää tuon tietosi eräälle oudolle, kiitti.  :)

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: "outopoika"
Lainaus käyttäjältä: "Aakku"

On - lähes kaikissa distroissa [=jakeluversio, distribution] on suomenkieli mukana. Tämä ei siis ole kynnyskysymys :)

Minä olen ymmärtänyt että tuo Pill Cates on omallaan saattanut aikaan nykyisen intternetin. Jos sinä Aakku sanot toisin tietäväsi, niin minä uskon sinua sillä sinä puhut "tietokonekieltäkin". Joten varmasti tiedät mistä itse puhut. Minulle kerrontasi oli "hepreaa", sillä minä en edes tiedä mistä sinä puhuit, sillä en ymmärrä "tietokonekieltänne".

Jos oivallisena tahdot avustaa, niin voitko esim. linkittää tuon tietosi eräälle oudolle, kiitti.  :)


Tarkoitin tietenkin tuota suomenkielistä Linuksia.  :)

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "outopoika"Tarkoitin tietenkin tuota suomenkielistä Linuksia.  :)

:P Tämä, mitä käytän - Ubuntu Linux 6.06 LTS on aivan suomenkielinen ... asennuksessa kysyy, että mikä kieli ja sitä voi asennuksen jälkeen muuttaa vaikka tamilinkieliseksi, mitä en tee koska tamilinkielentaitoni rajoittuu sujuvaan kuunteluun. Tarkemmin sanottuna tämä on päivitetty siihen - kokonaan asennus hävittäisi luonnollisesti kaiken tallennetun. Nyt entinen win-kovalevy on varmuuskopioasema ... että jotain 2009, jolloin tämän tuen kerrotaan loppuvan, noin aktiivisti, ehkä otan uuden version.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Lainaus käyttäjältä: "outopoika"Tarkoitin tietenkin tuota suomenkielistä Linuksia.  :)

:P Tämä, mitä käytän - Ubuntu Linux 6.06 LTS on aivan suomenkielinen .

Lataa...

Kiitos sinulle Aakku,Äijjä.   :)

ps. äijjä on mies itse.



Lis. Minä kiitän.

allekirjoittanut

Kuten tyttö: on kaunis-sana, on äijjä   komea (hyvä) sana.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: "outopoika"
Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Lainaus käyttäjältä: "outopoika"Tarkoitin tietenkin tuota suomenkielistä Linuksia.  :)

:P Tämä, mitä käytän - Ubuntu Linux 6.06 LTS on aivan suomenkielinen .

Lataa...

Kiitos sinulle Aakku,Äijjä.   :)

ps. äijjä on mies itse.



Lis. Minä kiitän.

Lataamani Linus kysyy minun osoitettani. Tulisiko minun sekin kertoa ?

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "outopoika"Lataamani Linus kysyy minun osoitettani. Tulisiko minun sekin kertoa ?

Ei jos et halua :)

Linukka kyselee, mutta tietoja ei tarvitse win-tapaan antaa ... Itse annoin aikanaan wikulle puolalaisen tiedot :D ... jälkeenpäin "mitään tietoja ei lähetetä Microsoftille" osoittauti valheeksi. Otin hotmail-osoitteen ja se sivu tuli puolankielisenä :lol:

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä