Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suo

Aloittaja THL tiedottaa, 04.02.09 - klo:06:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Vaikka olis mitä murretta, niin ei maalla taivu mutkalle. Niin paitsi jossain Savossa.

Täälläpäin puhutaan ihan reilusti vaan maalla,  maalle.

Sitten, kun tamperelainen suuntaa kulkunsa tänne, se tokasee jotta: "Mennääs nys sitte sinne ulokomaille Teiskoon!"



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Vaikka en itse olekaan sinnikkäistä huhuista & luulotteluista huolimattakaan 'kiero' savolainen enkä 'ulkomaalainenkaan' - vaan korkeintaan muukalainen, joka ei ole mistään kotoisin; niin täytyy kyllä kieli solmussa vääntäen todeta että; melkosen suuret on luulot teiskolaisena pikkupaikkakuntalaisena ittestään, saati sitten tamperelaisella, joka ei kuvittele itsestään juuri mitään.

- Nykyäänhän tuo Teiskokin on jo kiinteä osa Tamperetta, vaikka sitä ei heti uskoisikaan. Sen verran meikäläinenkin kosmopoliittina persoonana on tietoinen tuosta asiasta, vaikka siellä - siis 'ulkomailla' Teiskossa en ole koskaan asunutkaan!

- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: S - 04.02.09 - klo:21:53
. Sen verran meikäläinenkin kosmopoliittina persoonana on tietoinen tuosta asiasta, vaikka siellä - siis 'ulkomailla'


Wikipedian mukaan kosmopiliitti on maailmankansalainen, ihminen joka on kotonaan useissa eri maissa.

Ässä on kotoisin avaruudesta ja nyt hän on joutunut kaventamaan elämän piiriään.
Poliisin napattua passin pois, ........ no, onhan Tv olemassa.


S

Joillekin ei-kosmopoliiteille sivistymättömille kaduntallaajille tuo kyseinen ilmaisu tuntuu näköjään olevan vieras, että täytyy oikein käydä tarkistamassa sen todenperäisyys 'sanakirjasta'.

- Vaikka olenkin toisesta ulottuvuustasosta lähtöisin, niin varsinainen matkailu on jäänyt viime aikoina vähiin. Kun on jo moneen otteeseen aikoinaan kolunnut lähes maailman joka kolkan, niin sen jälkeen sitä haluaa jo asettua aloilleen - ikäänkuin omanlaiseensa seesteiseen olotilaan!

- Tosin unimaailmassa tulee toisinaan matkusteltua ahkerastikin. Tuolla tasolla välimatkat ovat pieniä, joten voi siirtyä vaivattomasti paikasta toiseen pelkän ajatuksen & keskittymisen voimalla. Eikä tarvitse näin huolehtia mistään passeista, tulleista, eikä muistakaan 'tavanomaiseen' matkustamiseen liittyvistä ikävistä lieveilmiöistä.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: S - 05.02.09 - klo:15:49
Kun on jo moneen otteeseen aikoinaan kolunnut lähes maailman joka kolkan, ...

- Tosin unimaailmassa tulee toisinaan matkusteltua ahkerastikin.

Eiköhän tuo ole tapahtunu juuri siinä unimaailmassa nuo lähes maailman joka kolkassa käynnit!      ;D

Kylmääki sit!


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: S - 05.02.09 - klo:15:49

- Tosin unimaailmassa tulee toisinaan matkusteltua ahkerastikin.

Kyllähän untenmailla on kiva käväistä.  Miten sinne matkustetaan kätevästi? Yöjunalla?

No miten se liittyy suohon. Voiko suolle simahtaa eli mennä suon keskelle untenmaille. Epäilen vahvasti ettei kukaan ole niin väsynyt että menee suolle nukkumaan.

THL tiedottaa

Epäile vaan, mutta olen monta montaa kertaa nukkunut keskellä suota.

Oon yöpyny järven jäälläkin.

Niin suolla kuin järvelläkin olen yöpynyt, tietysti, myös kesällä.




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: se - 05.02.09 - klo:18:30
Epäile vaan, mutta olen monta montaa kertaa nukkunut keskellä suota.

Oon yöpyny järven jäälläkin.

Niin suolla kuin järvelläkin olen yöpynyt, tietysti, myös kesällä.



Noihan siinä käy jos oikein väsyneenä lähtee suolle tai järvelle.
Ei jaksa ihmisten ilmoille.

THL tiedottaa

Kyllä sitä on aina jaksettu.

Ei tässä nytkään naputella millään kännykällä.



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

-.
Mistä muuten tulee sanonta SUKSI SUOLLE.
Eikö tota voi sanoa suon herjaukseksi?

Miksei oo vaikka "mee metikköö".

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä