Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Käyttämäsi internetselain

Aloittaja vinouma, 24.09.07 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 17 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Rape"Nowot. Latasin firefoxin kun exploreri ei päästänyt nettiin.

Sanoisin, että teit hyvän valinnan :) Sellainenkin näppärä selain löytyy kuin Seamonkey, joka on ulkonäöltään Netscapen kaltainen ja mozilla.org tuotantoa - siis hyvä.

Poistin Mozillan tästä koneesta ja korvasin sen Seamonkeylla kun Mozilla ei näköjään päästä Käpyinstituutin intranettiin ... ei, vaikka keksit hyväksyttäisiin [selaimissa käytän asetusta, ettei keksejä hyväksytä lainkaan ja ne, minne vaaditaan, ovat erillisellä hyväksyttyjen listalla].

Meinasin ensiviikolla laittaa työkotisivuille skriptin, joka estää niille pääsyn IE:llä - menneellä viikolla katsoin sattumalta win-koneella ja IE:llä ja näky oli kamala :P IE ei esimerkiksi osaa suhteuttaa sivun leveyttä, vaan teksti leviää yli reunojen ... Firefoxissa, Operassa, Netscapessa ja Seamonkeyssa näin ei käy - osaavat suhteuttaa. Miroscoftilla ei resursseista huolimatta osata/haluta tehdä töitä kuin rukkaset kädessä.

En tietenkään ole tsekannut niitä sivuja aiemmin kuin FF:lla ja O:lla [jos sivu näkyy oikein FF:lla niin se näkyy myös Netscapella], koska koneessani ei enää ole winkkua lainkaan kuin ns. virtuaaliasennuksena. Sitä taas vältän, koska sen käyttöönotto pistää itse Linuxin takkuamaan ja pahasti :roll:

Sellaisen havainnon tein erään työtoverini kera, että äkspeessä on joitain hidasteita, pakko olla - meillä on tismalleen samanlaiset koneet ja hänellä Winkku+OpenOffice --> OO:n käynnistyminen winkussa kestää tolkuttoman kauan ... Linukassa se pärähtää käyttöön nopeasti, sama versionumero.

Käpyinstituutissa ei ole otettu Visvaa käyttöön, syyksi arvelen korkeita kustannuksia - lisenssimaksut eivät riitä, koska pääosa koneistakin jouduttaisiin vaihtamaan. V. kun ei pyöri hiukankaan vanhemmissa laitteissa - tai pyörii, mutta kuin neliskanttinen pyörä.

Kalert

Mieluiten Operaa. Mutta käytössäni on myös Navigator, Camino ja Safari. Kaikissa on hyvät ja huonot puolensa.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"

Käpyinstituutissa ei ole otettu Visvaa käyttöön, syyksi arvelen korkeita kustannuksia - lisenssimaksut eivät riitä, ...

Eivät riitä? Lisenssimaksut ovat siis liian pieniä? Korottakaa niitä!  :D

On muutoin aika hurja nimi tuolla teidän järjestelmällänne...
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Kalert"Mieluiten Operaa. Mutta käytössäni on myös Navigator, Camino ja Safari. Kaikissa on hyvät ja huonot puolensa.

Ahaa - olet Mäkin käyttäjä :) ... minä olen tykästynyt Linuxiin - Läppärissä on vielä XP, jonkinaikaa, kunnes saan selvitettyä sen komponenttien yhteensopivuuden --> sitten siitäkin tulee Linux-kone. Tällä pöytäkoneella testaan myös pari skriptiä, että voin käyttää kännykkää modeemina läppärissä - WLAN:n suhteen asun inhasti nk. kuolleessa kulmassa.

Lainaus käyttäjältä: "se"Eivät riitä? Lisenssimaksut ovat siis liian pieniä? Korottakaa niitä!  :D

On muutoin aika hurja nimi tuolla teidän järjestelmällänne...

Niinpä ... lisenssimaksujen lisäksi menisi iso osa koneistakin uusiksi kun Visva ei niissä varmaankaan pyöri kuin takkuillen. [nopeus ja muisti eivät riitä sille resurssisyöpölle].

Miten niin hurja nimi :D

Kalert

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"Ahaa - olet Mäkin käyttäjä :) ... minä olen tykästynyt Linuxiin - Läppärissä on vielä XP, jonkinaikaa, kunnes saan selvitettyä sen komponenttien yhteensopivuuden --> sitten siitäkin tulee Linux-kone.

Minä olen siirtynyt Windowsista Linuxin kautta Mäkkiin... Tässä aion pysyäkin.

vinouma

Lainaus käyttäjältä: "Kalert"Minä olen siirtynyt Windowsista Linuxin kautta Mäkkiin... Tässä aion pysyäkin.
Hyvä valinta, vaihtoehdoista kaikkein helppokäyttöisin ja vaivattomin.
:D

/V
En tarvitse kelloa, minulla on aikaa.

Turisija

Tulikettu (perustelu: tykkään Havukka-ahosesta ja Vuokatista)
Myrskylintu (perustelu: Luin nuorena sellaisen kirjan, oliko se Zane Greyn tekstiä)
* * turisten olisit jo perillä * *

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Turisija"Tulikettu (perustelu: tykkään Havukka-ahosesta ja Vuokatista)
Myrskylintu (perustelu: Luin nuorena sellaisen kirjan, oliko se Zane Greyn tekstiä)

Hyviä valintoja, myös Opera on hyvä ja siinä on mukana tosi näppärä spostiohjelmaosio :)

Tuota Shiira:a piti katsoa hakusista ja se näkyy olevan Mäkkiselain :

http://shiira.jp/en.php

Minulla on pääasiassa nykyään käytössä Opera, Firefox ja Seamonkey [myös win-versio löytyy, muistuttaa Netscapea, mutta on nopeampi ja kevyempi].

http://www.seamonkey-project.org/

Sivusto tunnistaa käyttöjärjestelmän.

ville

Siirryin Operan käyttäjäksi, koska Firefoxilla on jotain ongelmaa Mäkissä.

Samja

Lainaus käyttäjältä: "Kalert"Minä olen siirtynyt Windowsista Linuxin kautta Mäkkiin... Tässä aion pysyäkin.

Öh. Vähän vanha ketju mutta...

Onko Mäkkiä helppo käyttää komentoriviltä ja saako syötteitä ohjailtua vapaasti toisille prosesseille?

Pystyykö skriptaamaan kuten Linuxia?


PS. Laitoin saman kysymyksen neljään kertaan kun foorumisofta ilmoitti virheestä. Poistin duplikaatit.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä