Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Käyttämäsi internetselain

Aloittaja vinouma, 24.09.07 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 60 Vieraat katselee tätä aihetta.

Bongaaja

Lainaus käyttäjältä: ville - 16.09.08 - klo:21:36
Kirjanmerkit näkyy toimivan tägien avulla. Ei niitä nykyisin taida kannattaa järjestellä hakemistopuiksi vanhaan tapaan. Mulla pruukasi ne menemään sekaisin aina, kun en laiskuuttani viitsinyt niitä järjestää. Mutta tägit ovat vaivattomia käyttää.
Kaipa se, tsekataan. Olisi helpointa aloittaa tyhjästä tägien kanssa.

Mitä se Ville muuten ei tykkää Windows XPstä? Meillä on kaikki sitä, työkonekin. Vain yks läppäsri Vistalla. Taas uusia kikkoja ja vanhat kikat piilossa.

ville

LainaaMitä se Ville muuten ei tykkää Windows XPstä? Meillä on kaikki sitä, työkonekin. Vain yks läppäsri Vistalla. Taas uusia kikkoja ja vanhat kikat piilossa.

Enhän mä ole XP:tä paljoa käytellyt, ja siksi se tuntuu kömpelöltä Mäkkiin ja Linuxiin tottuneelle. Ajattelin josko Vista olis pare, kun se on uudempi. Ei siinäkään tosin ole virtuaalisia työpöytiä eikä kunnollista komentoriviä, kai. Silti jos tuo olisi hyvä jossain mielessä, voisin olla valmis muuttamaan työtapojani jonnin verran, kun saisi huokeammalla hyvän läppärin. XP:n takia en haluaisi uhrautua enää. Töissä meillä kaikki käyttävät Mäkkejä, siis tässä laskuopin laitoksella.

Nyt menee jutut vähän ristiin toisen foorumin kanssa. Muilla on ihmettelemistä.  :D

Bongaaja

Olen viimeksi käyttänyt mäcciä 95. Ihan kiva desktop vehje se oli. Mun orjalla, naiskemisti, oli sama. Siinä piti olla puheen tunnistin. Mutta se totteli vain miesääntä siihen aikaan. ;D Se kone. Orjahan minua harvoin totteli sanantarkasti.

ville

Nyt kun kotona ei ole nettiä, olen käynyt kirjastossa surffailemassa. Siinä on joku vanha versio IE:stä, joka ei tue täbejä. Kun menee Iltalehden sivulle, se näyttää ensin kaikki Flash-mainokset animaatioineen ja sitten vasta muun tekstin. Tuntui tosi vapauttavalta palailla toimistoon Firefoxin ääreen. Kumma juttu, että tuolla IE:lläkin on miljoonat ihmiset kärvistelleet vuositolkulla.

Aakku

Muistelin, että tällainenkin ketju meillä on - tsiigailin äsken hakusista, että voiko Linuxiin asentaa paljon hyvää mainetta saaneen Applen Mac-selaimen, Safarin - voi, mutta hiukan mutkan kautta :

Howto: Install Safari on Ubuntu with Flash and Shockwave! (Hulu, Youtube, Shockwave Works!)

First lets install Microshit's Core Fonts and wine within the Terminal Applications->Accessories->Terminal
sudo apt-get install msttcorefonts wine

Second Make sure wine is set to use the windows version Xp, just click Applications/Wine/Configure Wine
or type "winecfg" in the terminal

Third lets copy Microshits Core Fonts to the wine font directory!
cp /usr/share/fonts/truetype/msttcorefonts/Arial*.ttf ~/.wine/drive_c/windows/fonts/
cp /usr/share/fonts/truetype/msttcorefonts/Times_New_Roman*.ttf ~/.wine/drive_c/windows/fonts/
Make sure wine is set to use the windows version Xp, just click Applications/Wine/Configure Wine
or type "winecfg" in the terminal
Lets download my backup of Safari or download here
wget http://ubuntu-debs.googlecode.com/files/SafariSetup.exe
wine SafariSetup.exe
Uncheck "Install Bonjour for Windows" and "Automatically update Safari and other Apple Software." after accepting the terms then click install!

Ok now that Safari is Sucessfully installed in Ubuntu lets install flash for safari!
wget http://ubuntu-debs.googlecode.com/files/install_flash_player.exe
wine install_flash_player.exe

Now Safari is Installed with the correct fonts and has flash, so lets execute Safari From Applications->Wine->Programs->Safari

Install Shockwave:
You gotta download and install shockwave slim or full from the adobe site http://www.adobe.com/shockwave/download/alternates/ then:
You need to copy the files located in the adobe shockwave dir to the Safari plugin dir
ie:
cp -R ~/.wine/drive_c/windows/system32/Adobe/Director/* ~/.wine/drive_c/"Program Files"/Safari/Plugins


Then Check Safari's Installed Plug-ins under the Help menu to see which plug-ins Safari is able to find, it should be there!

Howto: Install Safari on Ubuntu with Flash and Shockwave! (Hulu, Youtube, Shockwave Works!)
2008-03-21T00:57:00-07:00
defcon
Applications|Howto|Safari Browser on Ubuntu Linux|Wine Apps|
Newer Post Older Post Home


Vähän ns. pitkän kaavan mukaan menee - ja tuo WINE pitää asentaa myös, että en taida kokeilla ... WINE sisältää Windowsin ohjelmakirjastoja ja siten se vaatisi myös virustorjuntaohjelma ja Win-palomuurin ... minulla oli se joskus, muttei enää kun sinne tulee pöpöjä, väistämättä.

Toisaalta eräs amerikankielinen heppu kirjoittaa yhdellä foorumilla asiasta :

It's already on Linux
Submitted by jmiahman on Fri, 06/15/2007 - 13:05.

Safari has been on Linux for years it's called Konqueror. KDE and Apple have been sharing Webkit for years now.

http://news.zdnet.co.uk/software/0,1000000121,39145507,00.htm

is just on of the many articles where you will find people referencing KDE and Apple Working together to refine their browsers. Both Konqueror and Safari have the same crazy quirks when rendering CSS etc.. There's no need to come to the Linux platform and if they do it will be just for cosmetic purposes.


No, siinäpä tämä asia selkiytyi myös Mac:a käyttämättömälle :) --> tässä koneessa on asennettuna mainittu Konqueror ja vaikka se on tehty varsinaisesti KDE-työpöydälle, se pelittää myös Gnomen alla oikein hyvin ... sain siis mielikuvan Safarista ja jos tuohon ameriikanhemmoon on uskominen, on Safari sitten oikein hyvä selain ... ts. tykkään tuon Konquerorin käytöstä...

ville

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 10.11.08 - klo:22:12
Vähän ns. pitkän kaavan mukaan menee - ja tuo WINE pitää asentaa myös, että en taida kokeilla ... WINE sisältää Windowsin ohjelmakirjastoja ja siten se vaatisi myös virustorjuntaohjelma ja Win-palomuurin ... minulla oli se joskus, muttei enää kun sinne tulee pöpöjä, väistämättä

Eikös ne virukset ole tavallisia ohjelmia? Millä ne käynnistyvät itsekseen, jos asentaa Winen Linuxiin? En ole moista ennen kuullut. Enpä myöskään tiedä, minkälaista tuhoa ne osaisivat Linux-koneella tehdä, varsinkaan jos ei aja Wineä roottina (miksi kukaan niin tekisi?). Tiedätkös aiheesta enemmän?

Varmuuden välttämiseksi kannattaa ehkä ajaa tuota Safaria jonkun varatunnuksen alla, jottei aseta omaa kotihakemistoa riskin alle, joka lienee kuitenkin pieni.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: ville - 10.11.08 - klo:22:29Eikös ne virukset ole tavallisia ohjelmia? Millä ne käynnistyvät itsekseen, jos asentaa Winen Linuxiin? En ole moista ennen kuullut. Enpä myöskään tiedä, minkälaista tuhoa ne osaisivat Linux-koneella tehdä, varsinkaan jos ei aja Wineä roottina (miksi kukaan niin tekisi?). Tiedätkös aiheesta enemmän?

:) En tiedä senenempää että kun ajoin huvikseni ClamTk-örkkientorjuntaohjelman, niin sellaisia win-satiaisia löytyi ... senjälkeen deasensin koko WINE:n --> ehkä ylireagointia ?!

Tosin silloin oli myös IE:n Linukkaversiokin tällä koneella ja sekin vaati sen WINE:n pohjalle ... muutaman kokeiluluontoisen yhteyden silläkin otin. Sanotaanhan, että "Kaikkea pitää kokeilla ainakin kerran, paitsi omaa siskoa ja kansantanhuja".

Ovatko ne tulleet örvelöt sitten sellaisia, jotka takertuvat niihin WINE:n kirjastoihin tai jotain ... enpä mie ossoo sannoo ... Itselleni otin yhden virustorjunnan --> työnantajan kustantaman influenssarokotuksen ... viimeviikolla.

ville

Meillekin tuota flunssarokotusta tarjottiin mutten ottanut. Minulla on intialainen lekuri joka sanoi ettei tuosta ole vastaavaa hyotyä kun olen vielä suht nuori sälli.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: ville - 10.11.08 - klo:23:50
Meillekin tuota flunssarokotusta tarjottiin mutten ottanut. Minulla on intialainen lekuri joka sanoi ettei tuosta ole vastaavaa hyotyä kun olen vielä suht nuori sälli.

:) Ei kai influessavirus [sitä äreämpää lajikkeistoa vastaan se juuri tepsii, kai] ikää katso ... taustalla on tietenkin pienellä sijoituksella saatava todennäköisen hyvä säästö kun viruksen kourissa petissä pärskivän käpystikon tilalle, joka saa kuitenkin täyttä palkkaa sairasajalta, tarvitse palkata sijaista ... omistakin porukoista siirrettävälle sijaiselle on maksettava virkaehtosopimusten mukainen lisäkorvaus työstä, joka hänelle ei varsinaisesti kuulu ...

Erästä työtoveriani mukaellen : "Kaikkea mitä saa ilmaiseksi, pitää ottaa - vaikka matolääkettä ja kahdesti päivässä".

Craitnag Folley

Kannattaa se influenssarokotus siinä mielessä ottaa, että ko. tauti on todella pirullinen sairastaa. Ite oon sen kerran saanut ja vietin viikon petin pohjalla 39-41 asteen kuumeessa joka ikinen lihas särkien.
Tekee ajattelematta, ajattelee tekemättä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä