Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Totuus julki!

Aloittaja THL tiedottaa, 13.04.09 - klo:18:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AveLazio

Lainaus käyttäjältä: Rape - 14.04.09 - klo:22:27
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 14.04.09 - klo:22:21
Usko nyt, Rape, asia on noin kuin Se sen ilmaisi. KAIKKI erot pienenevät entropian lisääntyessä. .

No sullekin saa selittää mitä tahansa ja ero meidän älykkyydessä säilyy yhtä suurena. Mutta totta on sekin että seura tekee kaltaisekseen.

Puoilisot muistuttavat vanhemmiten toisiaan. Se siis johtuu entropiasta.

Mutta ne avioerot?


Nono, Rape, mikäs se sinun ÄO mahtaa olla. HEH! Äläpä uhoo, poika! Vastaatko?
Ja ymmärsin mehiläismessusi ihan hyvin. Enkä ole yhtään ylpeä elämässäni kuin yhdestä asiasta. Luonnontietoni ei ole erittäin korkeaa luokkaa, admit.
Saanko veikata, että sulla on joku mehiläistarha - sä puhut niistä kuin rakkaistasi ja tiedät niistä kai aika paljon. Osuuko lähelle?
At a narrow passage there's no brother, no friend

Aakku

Lainaus käyttäjältä: se - 14.04.09 - klo:21:36Aakku!  Niin ideaalia termospulloa ei voi ollakaan, etteikö energian vaihtoa ympäristön kanssa tapahtuisi. Ota parempi esimerkki!
   
:D

Minun termospulloni, se ideaalinen on juuri nimensä mukaisesti ideaalinen, jolla ei ole lämmönvaihtoa ympäristön kanssa ... Todelliset termospullot eivät sellaisia tietenkään ole. Jos sellaista hyvineristettyä termospulloa käytetään kalorimetrisissä mittauksissa, eikä lämpötilaero sisällön ja ympäristön välillä ole kuin muutamia K-asteita, voidaan muutaman minuutin mittausaikana systeemiä pitää riittävällä tarkkuudella ideaalisena. Lämpömittarin anturi antaa jo enemmän virhettä tulokseen kuin ideaalisuusoletus.

Mitä taas tulee mielipide-erojen tasoittumiseen, niin sitä eroa ei voida kai mallintaa termodynaamisesti, joten ajoittain erot tasoittuvat ja toisinaan taas kasvavat...

Lainaus käyttäjältä: Rape - 14.04.09 - klo:21:45Entropia eli haje on fysikaalinen suure, joka ilmaisee epäjärjestyksen määrän systeemissä. Entropiaan liittyvä epäjärjestys tarkoittaa useimmiten energian tai materian jakautumista yhä tasaisemmin sille varatussa tilassa, satunnaisuuden ja epätodennäköisyyden kasvamista sekä erojen ja informaation vähenemistä... Entropian tunnus on S.

Jasso.Veikkaan että tätä määritelmää ei tulla hyväksymään kaikilla planeetoilla. Aakku ei vaan uskaltanut vastata suoraan kysymykseen.

Sokeri pohjalla, selvisi Ässän nimimerkki S =  Entropia.

Rudolf Clausiuksen alkuperäinen määritelmä ei itseasiassa määrittele entropiaa - ainoastaan sen havaittavan muutoksen, differentiaalisesti :

dS = dQ/T

Tuossa lämpötila T on vakio, mutta samalla määritelmällään pärjätään myös prosesseissa, joissa lämpötila muuttuu ... Mitään "perusentropiaa" S0 ei määritellä, koska vain muutokset ovat laskettavissa ja havaittavissa. Jokatapauksessa universumin mitoissa tapahtumien suunta on kohti entropian maksimia ts. maksimaalista epäjärjestystä. Tässä yhteydessä käytetään myös toisinaan sanontaa, jossa nk. psykologinen aika ja termodynaaminen aika kulkevat samaan suuntaan.

Avelazio : Minusta hömpän lukeminen on hyvää viihdettä - siis kaikenlaisten maailmanlopun yms. manaajien tekstit ovat kutkuttavan naurattavia. Tosin masentaa ajatus siitä, että hyvin suuri joukko ihmisiä pitää niitä totena  >:(

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 14.04.09 - klo:22:34

Nono, Rape, mikäs se sinun ÄO mahtaa olla. HEH! Äläpä uhoo, poika! Vastaatko?

En ole uskaltanut mitata. Mutta uhoomaan kyllä pystyn. Sinä ja sun poikuutes.

AveLazio

Lainaus käyttäjältä: Rape - 14.04.09 - klo:22:40
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 14.04.09 - klo:22:34

Nono, Rape, mikäs se sinun ÄO mahtaa olla. HEH! Äläpä uhoo, poika! Vastaatko?

En ole uskaltanut mitata. Mutta uhoomaan kyllä pystyn.

Eks sä ole ollut intissä - siellä saa aika hyvän arvion; ne on Mensan testejä, se älyosio. Mutta älä sit hauku muita tyhmiks - eiks se oo vähä paradoksaalista, jos sun ÄO onkin vaan 101.... No on se kyl paljon enemmän; onhan se tässä huomattu - vaikka sun kaikki viestis mulle on vittuilua. Muuten: miks ne on? Ei mulla oo tarvetta vittuilla sulle. Mutta takasin annan aina.
At a narrow passage there's no brother, no friend

AveLazio

Aakku antoi edellä hyvän tiivistelmän entropiasta. Niin se menee.

Mutta noitten höpökirjojen makuun en oo oikein päässyt juuri siksi, minkä sanoitkin - ällistyttävän monet ottavat ne tosissaan! Mutta on niissä kieltämättä aidon kahelin tahatonta huumoria, hee!
At a narrow passage there's no brother, no friend

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 14.04.09 - klo:22:52

Eks sä ole ollut intissä - siellä saa aika hyvän arvion; ne on Mensan testejä, se älyosio. Mutta älä sit hauku muita tyhmiks - eiks se oo vähä paradoksaalista, jos sun ÄO onkin vaan 101.... No on se kyl paljon enemmän; onhan se tässä huomattu - vaikka sun kaikki viestis mulle on vittuilua. Muuten: miks ne on? Ei mulla oo tarvetta vittuilla sulle. Mutta takasin annan aina.

Olin jalkaväessä. Ei siellä mitattu mitään älykkyyttä.
Muita mä haukun niin paljon tyhmiks kun mä haluan.
Minusta 101 on hyvä osamäärä. Riitää mulle.

THL tiedottaa

.
Kyllä sielläkin, Rape, missä palvelit, oli se ns. palikkatesti. Siitä sit saatiin numeroarvo 1–9 jokaisen mokun peruskorttiin.

Ehkä olit just sinä päivänä puntiksella, kun se tehtiin?     ;)

Kirjurina ollessani näin komppanian tasolla nämä arvot. Oli muutoin muutama kakkonenkin, muttei lainkaan ykkösiä.
Heh, tuskinpa olis ees siellä armeijassa pärjänny ykkösen saatuaan. Niin, ellei sit olis ihan vaan pilan päiten vastaillu niihin tehtäviin.

Komppanian päällikkö sit tihrusti niitä P-arvoja ja valkkas porukasta AU-koulutukseen lähtijät. Kakkosen saaneet laitettiin keittiölle perunateatteriin.

Sit se, joka oli saanu, enpäs sanokaan minkä numeron, valkattiin kirjuriks.   ;D

Niin, ja Rapehan oli siellä omassa komppaniassaan kirjureitten esimies. Vai mikä se ny oli.










Ei noista muiden puheista kannata välittää.

karpalo


Siellä, missä itse palvelin valittiin kirjuriksi komppanian voimiltaan heikoin mies. Riitti kun pännä pysyi kädessä. AU-kouluun suositteli Alikessut niitä kavereitta, jotka olivat ostelemassa "troppipulloja" niille lomiltatuliaisina.

Suomen Armeijassa minäkin palvelin.., "RantaPyssyssä", olin ainoa, joka joutui AU-kouluun ilman lahjomisia tai ÄO-testejä. Se tais käydä niin, kun valituista vielä puuttui yksi, niin se meni arvonnaksi, minä kuulemma voitin arvonnan.

Sen jälkeen en ole mitään mainittavaa voittanutkaan.., paitsi onnistuin voittamaan jonkun tyhmän "Luottamuksen", kun hän on päästänyt mun tänne kirjoittelemaan  :-\

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: postman - 15.04.09 - klo:08:34

Siellä, missä itse palvelin valittiin kirjuriksi komppanian voimiltaan heikoin mies.  :-\

On jäänny mieleen yks kirjuri kertausharjoituksista. Kohtalo oli määräytynyt sen mukaan että oli hyvin voimakkaat silmälasit.
Muuten hän oli hyvin tunnetun firman päälakimes ja varatoimitusjohtaja.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: postman - 15.04.09 - klo:08:34

Suomen Armeijassa minäkin palvelin.., "RantaPyssyssä", olin ainoa, joka joutui AU-kouluun ilman lahjomisia tai ÄO-testejä.

Samat ku Rapelle!  Säkin olit siis puntiksella sinä päivänä alokasaikana, kun se P-koe tehtiin...     ;D

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä