Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Autoteollisuuden uusjako

Aloittaja Eugen, 05.05.09 - klo:09:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Eugen

Eilen oli uutisissa tietoja siitä että Fiat yrittää fuusioida itseensä GMn eurooppalaisia osia eritoten Opelin. Jotta homma toteutuisi italialaiset haluaisivat Opelille Saksan valtion takuut. Tämä vaikuttaa tyypilliseltä italialaiselta kusetukselta... Yrittävät ostaa hevosta kuin mustalaispoika, ilman rahaa... siis jos homma ei lähde lentoon, sakemanni saa maksaa koko sopan! Ja Saksan valtio ei ole tähän asti ollut valmis tukemaan edes itsenäistä saksalaista Opelia. Koko homma tulee Atlanttin takaa, jenkit jahkaavat mitä tehdä autoteollisuudelleen ja ehkä samalla vähän toivovat, että eurooppalaisilta palaa hermo ja maat alkavat kaataa valtiollistatukea Saabiin ja Opeliin. Tällöin säästyisi jenkkien omaa rahaa.
"Aye, caramba!"

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 05.05.09 - klo:21:33
Tässäkin, Eugen, olet ihan nappiin oikeassa! :D

Koko totuus on saatu pieneen tilaan....


Autoteollisudessa on kova kilpailu. Kaikille ei ole tilaa vapaassa maailmassa

Crysler otti tämän vuoden alussa USA:n valtion avustuksia  7 miljardia ja ilmoittaa että jos konkurssi tulee, mitään ei makseta takaisin.

http://money.cnn.com/2009/05/05/news/companies/chrysler_loans/index.htm

HYvä sitten vaikka laivalasteittain rahaa kaadetaan yhtiöön, kuka niitä autoja ostaa sen enempää?

Tässä mielenkiintoinen tilasto kuka autoja tekee: http://www.worldometers.info/cars/

Country      Cars      Commercial Vehicles      Total      Total Change

Japan   ......   9,756,515   ......   1,727,718   ......   11,484,233..   6,30 %
USA   ......   4,366,220   ......   6,897,766   ......   11,263,986....   -6,00 %
China   ......   5,233,132   ......   1,955,576   ......   7,188,708   ......   25,90 %
Germany   ......   5,398,508   ......   421,106   ......   5,819,614   ......   1,10 %
South Korea   3,489,136   ......   350,966   ......   3,840,102   ......   3,80 %
France   ......   2,723,196   ......   446,023   ......   3,169,219   ......   -10,70 %
Spain   ......   2,078,639   ......   698,796   ......   2,777,435   ......   0,90 %
Brazil   ......   2,092,029   ......   519,005   ......   2,611,034   ......   3,30 %
Canada   ......   1,389,536   ......   1,182,756   ......   2,572,292   ......   -4,30 %
Mexico   ......   1,097,619   ......   947,899   ......   2,045,518   ......   22,40 %
India   ......   1,473,000   ......   546,808   ......   2,019,808   ......   24,20 %
UK   ......   1,442,085   ......   206,303   ......   1,648,388   ......   -8,60 %
Russia   ......   1,177,918   ......   330,44   ......   1,508,358   ......   11,60 %
Thailand   ......   298,819   ......   895,607   ......   1,296,060   ......   15,20 %
Italy   ......   892,502   ......   319,092   ......   1,211,594   ......   16,70 %
Turkey   ......   545,682   ......   442,098   ......   987,78   ......   12,40 %
Belgium   ......   881,929   ......   36,127   ......   918,056   ......   -1,20 %
Iran   ......   800   ......   104,5   ......   904,5   ......   10,70 %
Czech Rep.   ......   848,922   ......   5,985   ......   854,907   ......   41,30 %
Poland   ......   632,3   ......   82,3   ......   714,6   ......   14,20 %
South Africa   334,482   ......   253,237   ......   587,719   ......   11,90 %
Supplementary   411,982   ......   129,21   ......   541,192   ......   
Malaysia   ......   377,952   ......   125,021   ......   502,973   ......   -10,80 %
Argentina   ......   263,12   ......   168,981   ......   432,101   ......   35,10 %
Sweden   ......   288,583   ......   44,585   ......   333,168   ......   -1,60 %
Australia   ......   270   ......   60,9   ......   330,9   ......   -16,20 %
Taiwan   ......   211,306   ......   91,915   ......   303,221   ......   -32,10 %
Indonesia   ......   206,321   ......   89,687   ......   296,008   ......   -40,10 %
Slovakia   ......   295,391   ......   0   ......   295,391   ......   35,30 %
Ukraine   ......   274,86   ......   20,4   ......   295,26   ......   36,80 %
Austria   ......   248,059   ......   26,873   ......   274,932   ......   8,60 %
Portugal   ......   143,478   ......   83,847   ......   227,325   ......   3,70 %
Romania   ......   201,663   ......   11,934   ......   213,597   ......   9,60 %
Hungary   ......   187,633   ......   3,19   ......   190,823   ......   25,50 %
Netherlands   87,332   ......   72,122   ......   159,454   ......   -11,80 %
Slovenia   ......   115   ......   35,32   ......   150,32   ......   -15,50 %
Uzbekistan   ......   100   ......   10   ......   110   ......   14,80 %
Egypt   ......   59,462   ......   32,111   ......   91,573   ......   32,20 %
Finland   ......   32,417   ......   353   ......   32,77   ......   51,40 %
Serbia   ......   9,832   ......   1,35   ......   11,182   ......   -21,10 %
Totals   ......   49,886,549   ......   19,240,607   ......   69,127,156   ......   4,00 %

rapevainaa

.
Tuotannon muutokset 2009  http://www.worldometers.info/cars/
Indonesia   ......   -40,10 %
Taiwan   ......   -32,10 %
Serbia   ......   -21,10 %
Australia   ......   -16,20 %
Slovenia   ......   -15,50 %
Netherlands   ......   -11,80 %
Malaysia   ......   -10,80 %
France   ......   -10,70 %
UK   ......   -8,60 %
USA   ......   -6,00 %
Canada   ......   -4,30 %
Sweden   ......   -1,60 %
Belgium   ......   -1,20 %
Spain   ......   0,90 %
Germany   ......   1,10 %
Brazil   ......   3,30 %
Portugal   ......   3,70 %
South Korea   ......   3,80 %
Totals   ......   4,00 %
Japan   ......   6,30 %
Austria   ......   8,60 %
Romania   ......   9,60 %
Iran   ......   10,70 %
Russia   ......   11,60 %
South Africa   ......   11,90 %
Turkey   ......   12,40 %
Poland   ......   14,20 %
Uzbekistan   ......   14,80 %
Thailand   ......   15,20 %
Italy   ......   16,70 %
Mexico   ......   22,40 %
India   ......   24,20 %
Hungary   ......   25,50 %
China   ......   25,90 %
Egypt   ......   32,20 %
Argentina   ......   35,10 %
Slovakia   ......   35,30 %
Ukraine   ......   36,80 %
Czech Rep.   ......   41,30 %
Finland   ......   51,40 %
Country      Total Change

rapevainaa

.
Lisää mielenkintoa...........Jokeri Kiina......Kolmanneksi suurin valmistaja ja kasvu tänä vuonna +26%.

Maaliskuu 13, 2009 -
DR-merkkistä autoa on myyty Italiassa vuodesta 2007. En ole kuullut tuosta aiemmin, vaikka sitä on myyty jo niinkin kauan. DR 5 on käytännössä kiinalainen Chery Tiggo -katumaasturi, moottoreina 1.6-bensiini ja 1.9-diesel, joka on Fiatin valmistama. Viime vuonna autoa myytiin 1 953 kappaletta 25 verkostossa Fimiper-kauppaketjun kautta hintaan 15 900 euroa. Uusia malleja on tulossa ja myynti laajenee tänä vuonna muualle Eurooppaan.

Siis diisseli 14 000 ekellä Fiiatin moottorilla  . Meidän autoverot on oma juttunsa.

Mutta kannattaako Fiatin ottaa USA:n konkurssipesät hoitoonsa vai valloittaako se maailmaa muuta kautta?


Eugen

Eilen aamulla MTV3n aamussa oli juttua uudensukupolven autoista, sähkö- ja hybridiautoista. Helsingissä on juuri aloittanut ajot ensimmäinen hybridi-taxi. Energia kulut ovat sähkön ja bensan suhteen 1/5 sähkön hyväksi.
Ensimmäiset kuluttajille suunnatut täys-sähköautot ovat tulossa markkinoille 2012. On todennäköistä, että Euroopassa, Japanissa ja ehkä myös jenkeissä tiukentuvat päästörajoitukset ja täten autokannan nopea uudistuminen nostavat autoteollisuuden uuteen nousuun, mutta se voittaa, joka on uuden teknologian kärkijoukoissa. Saksassahan jo tuli käyttöön vuoden alussa se 2000 eken romutus-raha vanhasta autosta. Sillä kikalla vanhat eivät jää maanteille pyörimään. Suomessa tosin kikkaa ei kannattane käyttää, koska meillä ei ole omaa autoteollisuutta, vaan autot ovat tuontia.
"Aye, caramba!"

THL tiedottaa

HUOM!
Rapen tekstissä on vuosiluku 2009. Verrataan vuoden 2006 ja 2009 tuotantolukuja.
(Ei se Rapen vika oo, vaan johtuu nettiin jutun vääntäneiden taitamattomuudesta.)

Vuonna 2006 tuotettiin n. 49,89 miljoonaa autoa.

Kukaan ei osaa sanoa, montako autoa tänä vuonna tuotetaan.
Kaikki luvut ovat pelkkää arvailua.

Jos ja kun jotain vertailuja tehdään, pitää olla käytettävissä eksakteja lukuja.

Paras verrata tämän vuoden tuotantoa, tietysti, viime vuoden tuotantoon.
Siis sit, kun ne luvut tältä vuodelta on käytettävissä.

Nyt voimme verrata kehitystä viime vuoteen asti jostain about 1800-luvun lopulta alkaen.



Lainaus käyttäjältä: Rape - 06.05.09 - klo:07:14
.


Tuotannon muutokset 2009  http://www.worldometers.info/cars/
Indonesia   ......   -40,10 %
Taiwan   ......   -32,10 %
Serbia   ......   -21,10 %
Australia   ......   -16,20 %
Slovenia   ......   -15,50 %
Netherlands   ......   -11,80 %
Malaysia   ......   -10,80 %
France   ......   -10,70 %
UK   ......   -8,60 %
USA   ......   -6,00 %
Canada   ......   -4,30 %
Sweden   ......   -1,60 %
Belgium   ......   -1,20 %
Spain   ......   0,90 %
Germany   ......   1,10 %
Brazil   ......   3,30 %
Portugal   ......   3,70 %
South Korea   ......   3,80 %
Totals   ......   4,00 %
Japan   ......   6,30 %
Austria   ......   8,60 %
Romania   ......   9,60 %
Iran   ......   10,70 %
Russia   ......   11,60 %
South Africa   ......   11,90 %
Turkey   ......   12,40 %
Poland   ......   14,20 %
Uzbekistan   ......   14,80 %
Thailand   ......   15,20 %
Italy   ......   16,70 %
Mexico   ......   22,40 %
India   ......   24,20 %
Hungary   ......   25,50 %
China   ......   25,90 %
Egypt   ......   32,20 %
Argentina   ......   35,10 %
Slovakia   ......   35,30 %
Ukraine   ......   36,80 %
Czech Rep.   ......   41,30 %
Finland   ......   51,40 %
Country      Total Change

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend

rapevainaa

.
Katos vaan. Luettelo oli vuoden 2006 data.  Enm lukenut niin tarkkaan mikä lista se on.

2009... (projection)  51,971,328
2008... 52,940,559
2007... 54,920,317
2006... 49,886,549

Henkilöautoja tuotettiin noin 50 milj. ja tavaran yms. kuljetuksiin 20 milj.  kulkuneuvoa.


Olen lukenut paljon noita pörssijuttuja, mutta ko. tilasto toi asia ihan uuteen valoon.
Talousartikkelit ovat ainkain Suomessa kevyesti tehtyjä, eikä niitten kanssa paljon aikaa kuluteta.

Viime kesänä otsikoitiin että kallis polttoaineen hinta pysätti amerikkalaisten atojen oston .  Aikamoista bullshittiä.
Fiat nappaa jotain, sekin on pieni nökäre isossa kuviossa.

Kuka ostaa autoja ja kuka niitä halvimmalla tuottaa.





AveLazio

Usalaisilla autoilla ei tulevaisuutta. FIAT tekee, minkä pystyy, mutta jatkossa me ajetaan kiinalaisilla ja intialaisilla autoilla - niin irvokkaalta kuin se nyt tuntuukin... :o
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä