Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Nerous

Aloittaja THL tiedottaa, 20.06.09 - klo:19:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: se - 22.06.09 - klo:14:21
.
Heh, on vain niin, että miksi nero ikään kuin tuhlaisi lahjojaan kahjoon lihasten kasvattamiseen.
Huvikseenko?


Nokun neronleimaus oli, että pulleilla lihaksilla saa neroutensa kaupaksi.

Millainen on sitten todellisen neron kroppa?  - vääntäkää edes keskiarvo... eikä syntymähullut nyt pääse mukaan....

S

Jos nuo mainitut aseiden kalistelijat; pommien kehittelijät, tai muut turboahdetut pullistelijat pitävät itseään neroina - niin sanansäilän heiluttelijat ovat kyllä omalla tavallaan myöskin nerokkuuden huippuja. Eli verbaalinen erityislahjakkuus se vasta kunnon neroutta onkin. Jotkut ovat tosin osittain synnynnäisiä lahjakkuuksia monellakin eri osaamisalueella - niin teoreettisesti kuin käytännönkin tasolla.

- Nerouteen kuuluu myös älylliset ominaisuudet - luova ongelmanratkaisukyky; sekä kokemustensa, tietojensa & taitojensa älykäs - myöskin viiisas hyödyntäminen tarkoituksenmukaisilla tavoilla toteutettuna. Jotku harvat nerot ovat siis luovia vähän joka saralla, joten heitä voisi kutsua jo vaikkapa nk. multineroiksi.

- Rajanveto huippuosaamisen tai nerouden välillä on kuitenkin vaikeaa. Jos joku pyrkii luomaan jotain uutta & merkittävää tavalla joka hämmästyttää muita; niin ei se automaattisesti tarkoita että tälläinen ihminen olisi välttämättä mikään nero. Ihmiset tosin itse määrittelevät sen, kuka henkilö kulloinkin ansaitsee neron aseman, tai sen myötä myös sivutuotteena asiaan kuuluvan suosion, kuuluisuuden, sekä ihailun & arvostuksen.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

.
Varmaankin, jos arvostelija ei tunne ko aluetta, hän ei pysty myöskään arvioimaan siihen liittyvää neroutta.
Tavallisen Pulliiaisen on luettava sanomalehdestä kuka on nero.

Esim. Kalle Anttilaa voisi pitää synnynnäisenä nerona, mutta Kallen isä oli liikemies ja ....
"Kalle Anttila pääsi ylioppilaaksi Helsingin Reaalilyseosta ja lähti opiskelemaan yritystaloutta Yhdysvaltoihin Michiganin yliopistoon. Opiskeluaikanaan Anttila oli loma-aikoina työssä Sears Roebucksin tavaratalo- ja postimyyntiyrityksessä ja täällä hän sai ajatuksen perustaa oman vastaavan yrityksen Suomeen.. "

"Anttilan tarinan voidaan katsoa alkaneeksi vuonna 1952, kun Kalle Anttilan perustama postimyyntiyritys Postitusliike Solpa aloitti toimintansa"

THL tiedottaa

.
Pitänee tässä välissä todeta, ettei toi nerous oo koskaan mua vaivannu.       ;D
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Eli tuosta edellisestä voidaan vetää monensuuntaisia johtopäätöksiä. Jos nerous ei vaivaa, niin onko se edes tullut muutenkaan tutuksi omassa elämässä. Monia tuo mystinen nerous kiertää kaukaa, koska se on tunnetusti harvojen poikkeusyksilöiden ominaisuus.

- Eikä vielä todista mitään, että itse kuvittelee olevansa nero - tai kaverit ovat niin kosteissa illlanvietoissa todistelleet. Näitä luulotautisia nero(us)kompleksista kärsiviä suuruudenhulluja foobikkoja kun on nykyisinkin suljetut osastot pullollaan!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa


minua vaivaa kun olisin niin halunnut olla nero.

ville

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 21.06.09 - klo:00:50
Totta on kai, että nerous ja hulluus ovat sisaruksia. Tällä foorumlla on 1 nero. Varo, veljeni Se, ettet menetä järkeäsi lahjrkuutesi vuoksi. No et sää ny päästäs semosta tapahtuun!

Sekö on siis todellakin juuri SE se?

Samja


Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 21.06.09 - klo:00:50
Totta on kai, että nerous ja hulluus ovat sisaruksia.

Ainakin se niin menee, että mitä enempi oikealla hullulla tai paremmin aivoelinsairaalla on lahjoja, sen kahelimmalta hän voi vaikuttaa. Kaikki tulee arvioitua sen pääjutun valossa.

Voisiko nerous olla joskus niin yksikertaista kuin oma usko, joka avaa esteet? Ei kai. Uskon puute kyllä latistaa varmasti oikeankin neron.

S

Sehän se varmasti on - outomaan ainoa epävirallinen nero - joka ei luultavasti edes itse ole tunnustautunut sellaiseksi, vaan on saanut vastoin tahtoaan neron leiman otsaansa!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

mrsFox

Lainaus käyttäjältä: S - 22.06.09 - klo:14:54

- Rajanveto huippuosaamisen tai nerouden välillä on kuitenkin vaikeaa. Jos joku pyrkii luomaan jotain uutta & merkittävää tavalla joka hämmästyttää muita; niin ei se automaattisesti tarkoita että tälläinen ihminen olisi välttämättä mikään nero. Ihmiset tosin itse määrittelevät sen, kuka henkilö kulloinkin ansaitsee neron aseman, tai sen myötä myös sivutuotteena asiaan kuuluvan suosion, kuuluisuuden, sekä ihailun & arvostuksen.

Osuvasti ilmaistu! Aiemmin mainittiin nobelisteista myös Martti Ahtisaari. Minulle tulee vahva tunne siitä, että hän ei ole nero, vaikka hänellä mittavat meriitit voisikin sanoa olevan rauhantyössä. Tai ainakin olettaisin meriittien olevan mittavat.. en tuota maailmanpolitiikkaa oikein tunne..

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä