Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Sulatusuuni?

Aloittaja Tiistai, 30.11.09 - klo:13:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpalo

Niin., kyllä ainakin minun vaatetustarpeeni lähtee jostain muusta kuin muodin seuraamisesta. En käytä kravattia olleskaan., no sitäkin voi joku sanoa muodikkaaksi.

Vaatteita tarvitsen vain kylmyyttä ja muunlaista ilmaa vastaan. Ilman vaatteita ei uskalla liikkua kesälläkään., koska siitä voi joutua Poliisin kanssa tekemisiin.

Siis vaatteilla en koreile., enkä muutenkaan ole sellainen perässähiihtäjä, joka aina seuraa viimeisiä villityksiä tai trendejä. Pääsee helpommalla kun jättää väliin ja seuraa vain katseella ja nauraa hymähdellen joidenkin lähimmäisten surkuhupaisia yrityksiä ja jäljitelmiä. ;)

karpalo

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 30.11.09 - klo:19:00
Lainaus käyttäjältä: S - 30.11.09 - klo:18:32


Tosiaankin, täällä ollaan medialukutaitoisia, myös älyllisen kriittisiä kaikkea ulkopuolelta tulevia vaikutteita vastaan. Vyöryvän tietotulvankin seasta me osaamme suodattaa kaiken oleellisen epäolennaisesta tiedosta. Meitä ei niin vain johdatellakaan, eikä ohjailla vikasuuntaan.



Millainen tieto on oleellista ja millainen epäolennaista.  Venäjällä tapahtui matkustajajunan suistuminen raiteilta, ja asiaa tutkineet viranomaiset kertoivat kyseessä olleen terrori-iskun. Kukaan ei ole kuitenkaan ilmoittautunut iskun tekijäksi. Oikea tieto tuosta tapahtumasta on oleellinen heille jotka ovat asiaan yhteydessä, kun taas toisille sillä ei ole mitään omakohtaista eikä muutakaan merkitystä.

Tämähän on Todella merkittävä huomio., siis Tämä Tämmöinen kun:

Siis asiaa tutkiville viranomaisille olisi hemmetin hyvä tietää tekijät??., Niinkö yksinkertaista, että tietäis kuka teki, eikö ne sitten itse tiedä, että se olisi tärkeää. Olennaistahan olisi niinkuin tuossa oudokseltaan todetaan., että se olisi olennaista, eikä epäolennaista.

Mitenköhän tämä tietoisku lanseerataan sinne tutkijoille., etteivät ala haukkua väärää puuta?




rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 30.11.09 - klo:18:50

Me muokkaamme toinen toisiamme ja media muokkaa meitä jokaista, tahdomme sitä tai emme.



Emme tahdo, eiku tahdottaan sittenkin

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 30.11.09 - klo:19:00


Millainen tieto on oleellista ja millainen epäolennaista. 

Minä päätän mikä on mulle olleellista ja epäolennaista.  Aikuisen aivot on tehty niin että se tulee ihan itsekseen.

Enemmän minä olen huolestunut muista kun niiden aivot ei toimi ensinkään. Ihan pelkkää pään pyöritystä, saatanan tollot!
Pitäisi hitsata päät kiinni niin johan loppuisi. Mutta eikähön sekin riittä jos puhkoo korvat ja silmät.

Postipoika ainakin joutuu työttömäksi. No sekin vittu on eläkkeellä, pahattu.
Väittäää ettei postipoika koreile vaatteilla? Silkkaa valetta ja ropagandaa. Näenhän ite.


allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: Paha setä - 30.11.09 - klo:18:06


Media ei tasapäistä ketään.  Vaikkapa tosi tv-sarjat ovat kusetusta. Ja kansaa huutaa halleluja ja pyytää lisää.

Ei ketään ja kuitenkin kansa pyytää lisää. Voidaanko vakuuttuneisuudestasi muodostaa päätelmä, että omakohtainen tietosi perustuu pidempiaikaiseen empiiriin kokemukseesi. Olet siten massaviihteen suurkuluttaja, ja sinulla on myös sport ja canall + ?






S

Jokainen tietenkin puhuu omasta puolestaan. Jos on joka tilanteessa narusta vedettävää ihmistyyppiä, joka seuraa karjalaumana muiden esimerkkiä; niin heihin uppoaa kaikenlainen sälä, mitä heille tuputetaan. Onneksi meitä ihmisiä on myös toisenkintyyppisiä - itsenäisesti ajattelevia, jokseenkin ulkopuolisille vaikutteille immuuneja yksilöitä. Heitä ei sosiaaliset tai yhteisölliset pakot juurikaan kahlitse.

- Eikä kaikkea medioiden syytämää propakandaakaan ole syytä pureksimatta niellä, vaikka mm. tiedotusvälineet tai omia etujaan ajattelevat ihmiset yleensäkin yrittävät levittää erityyppistä disinformaatioita eri kanavien kautta.

- Kyseenalaistamisen taito, sekä oman ajattelun hyötykäyttö vapauttaa resurssit intellektuaalisempien kokonaisuuksien hallintaan, jossa mitkään ulkokohtaiset manipulointikeinot eivät horjuta itsenäisen yksilön harkintakykyä, eivätkä määrittele hänen päätöksiensä tai valinnanvapautensa hallintasuhdetta kollektiivisiin pakotteisiin suhteutettuna.

- Kuullosta ehkä näin sanottuna myös melkoisen individuaaliselta, mutta myös monilta osin joillekin yksilöille varsin arkipäiväiseltä toteamukselta. Tämän ajatuksen voi allekirjoittanutkin omalta osaltaan hyväksyä, ilman oman hännän nostatustakin!   
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 30.11.09 - klo:19:21


omakohtainen tietosi perustuu pidempiaikaiseen empiiriin kokemukseesi. Olet siten massaviihteen suurkuluttaja, ja sinulla on myös sport ja canall + ?



Minä haluan osallistua tähän puheenvuoroon.

Myös minulla kokemukseni perustuvat omiin kokemuuksiini.

rakastan massaviihedettä. En halua katsoa ohjelmia, joita muutkaan eivät halua katsoa.
Haluan vain parasta.


allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: Rape - 30.11.09 - klo:19:10



Minä päätän mikä on mulle olleellista ja epäolennaista.  Aikuisen aivot on tehty niin että se tulee ihan itsekseen.

Enemmän minä olen huolestunut muista kun niiden aivot ei toimi ensinkään. Ihan pelkkää pään pyöritystä, saatanan tollot!
Pitäisi hitsata päät kiinni niin johan loppuisi. Mutta eikähön sekin riittä jos puhkoo korvat ja silmät.


Jos tuo tulikin ihan itsekseen, en sillä kuitenkaan passailisi.


Paha setä

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 30.11.09 - klo:19:21
Lainaus käyttäjältä: Paha setä - 30.11.09 - klo:18:06


Media ei tasapäistä ketään.  Vaikkapa tosi tv-sarjat ovat kusetusta. Ja kansaa huutaa halleluja ja pyytää lisää.

Ei ketään ja kuitenkin kansa pyytää lisää. Voidaanko vakuuttuneisuudestasi muodostaa päätelmä, että omakohtainen tietosi perustuu pidempiaikaiseen empiiriin kokemukseesi. Olet siten massaviihteen suurkuluttaja, ja sinulla on myös sport ja canall + ?

Ei ole sportia eikä canal+ -kanavaa. Onpahan vain jonkinmoinen läjä viestinnän koulutusta.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: Rape - 30.11.09 - klo:19:25
Lainaus käyttäjältä: outopoika - 30.11.09 - klo:19:21


omakohtainen tietosi perustuu pidempiaikaiseen empiiriin kokemukseesi



Myös minulla kokemukseni perustuvat omiin kokemuuksiini.


Se että sanoo tietävänsä, ei vielä ole todiste siittä että sanoja myös tietäisi. Mutta jos sanojan tieto on kokemuksellista, se lienee totta myös.


rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 30.11.09 - klo:19:26
en sillä kuitenkaan passailisi.



Mitä tarkoittaa passailla?  välikäkö sillä. Haluan olla niikuin kaikki muutkin. Velloa virran mukana ja tehdä mitä tykkää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä