Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kumppanuus ja kunnioitus sekä ylpeys

Aloittaja PusiSusi, 05.10.07 - klo:01:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Indigo

Samat sanat minulta kuin Starseedilta, Pusi Susi, hieno alku, nostan hattuani sinulle!
Palaan luultavammin asiaan, aihe on hyvä.

Indigo

PusiSusi

Kiitän hämmentävästä huomiosta, olen tyytyväinen, että tämä topic herätti ajatuksia. Kirjoittakaa toki, kun tulee lisää mietteitä.

Tiistai

Löytyihän tälle sopiva ketju.

Sosiologin seksiteoriat herättivät kiivaan väittelyn
http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Sosiologin+seksiteoriat+herättivät+kiivaan+väittelyn/1135234813499


Julkaistu: 14.3.2008 21:02
Sosiologi Henry Laasasen kiivaasti kiistelty teos Naisten seksuaalinen valta on virkistävää luettavaa, vaikka kuinka olisi herran kanssa eri mieltä, kirjoittaa toimittaja Irma Stenbäck arviossaan.

Laasasen mielestä naisten seksuaalinen valta on tabu, josta ei saisi puhua. Sukupuolet eivät hänen mielestään ole tasa-arvoisessa asemassa etenkään heteroseksuaalisilla pariutumismarkkinoilla. Naisilla on valta ja miehillä halu. Ja koska naiset ovat niskan päällä, moni mies jää ilman naissuhteita.

Teoksen lähtökohta on sosiologinen, mutta Laasanen sekoittaa soppaansa evoluutiopsykologiaa, sosiaalipsykologiaa, taloustieteitä, feministisiä teorioita ja seksologiaa. Hän välttelee tietoisesti moraalisia mielipiteitä ja tämähän vasta ärsyttää.


Naisten esineellistäminen ja Laasasen intohimoinen suhde markkina-arvoihin on naislukijalle vaikea pala. Seksuaalisen markkina-arvoteorian mukaan ihmisen markkina-arvo määrää hänen kysyntänsä pariutumismarkkinoilla. Naisten seksuaalinen valta tuottaa miehelle ylenmäärin kustannuksia.

Naisten markkina-arvo on Laasasen mielestä miehiä korkeampi, koska naisiin kohdistuu suurempi kysyntä. Mitä nuorempi ja kauniimpi nainen, sitä korkeampi markkina-arvo.

Jos kirjan sanoman vääntäisi arkikielisellä rautalangalla, Laasanen tuntee syvää huolta köyhistä, kurjista, vastentahtoisessa selibaatissa elävistä suomalaismiehistä
, Irma Stenbäck toteaa.

(Maksullisessa digilehdessä on enemmän http://www.hs.fi/haku/?kaikkiSanat=Sosiologi+Henry+Laasanen+++kirja&hae=Hae
tai koko juttu Outo-Villen Etusivulla :P
http://viestit.etusivu.net/showthread.php?t=817)

Sen perusteella, mitä olen lähisukulaisteni - lue sisarusten ja serkkujen avioliitoista ym liitoista nähnyt, mies osuu naulan kantaan! Itse olen ollut liian kauan poissa voidakseni ottaa kantaa..

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"

Itse olen ollut liian kauan poissa voidakseni ottaa kantaa..

Mistä olet ollut poissa? Eikö Laasasen teoria toimi Suomen rajojen ulkopuolella? Vai eikö se mielestäsi toimi avioliiton ulkopuolella? Mistä olet ulkona, no, et ainakaan ajattelusta!    :D


.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Tiistai


Tiistai

Tietenkin toimii.

Olenkin tästä toisaalla paasannut, ei kaikki ole niin kuin päältäpäin näyttää.. kuten tuosta muslimien kankaanpalasesta, jota he pitävät ulos mennessään. Useimmissa perheissä se on niin, että loppujen lopuksi lähes kaikki menee hänen tahtonsa mukaan. Riippuu siitä, miten hän osaa asiat virittää ;)

Tietenkin on poikkeuksia, runsaastikin. Kuten on edistyksellisimmissäkin maissa, joissa naisilla on täysi tasa-arvoisuus. Kohtaloita on.. tarvitsee vain seurata medioita. Raamatun tuntijat tietävät, mitä siellä lukee naisten oikeuksista.

Vasta tällä vuosisadalla naiset ovat pääseet ikeen alta  .. kiitos feministien. Viimeisenä saivat sveitsittäret äänestysoikeuden, muutama vuosi sitten, kunhan muistaisin tähän hätään koska se oli :D


Muokkaus:
google auttoi, on siitä jo 35 v.:
http://history-switzerland.geschichte-schweiz.ch/chronology-womens-right-vote-switzerland.html
Women's Right to Vote

1917 Soviet Union
1928 United Kingdom
1918 Austria       
1944 France
1919 Germany       
1945 Italy
1920 USA       
1971 Switzerland

1985   Referendum on a revision of the Civil Code: Equal rights for men and women in the family are accepted
with 921,743 yes vs. 762,619 no votes.[/b]
2004   Referendum on a law to introduce a paid maternity leave accepted

Melkein kuin Afganistan :P

Indigo

Ekös guugle tunnista suomalaisten naisten äänioikeutta, koskas se olikaan? Suomalaisnaisethan saivat sen toisena.

Määräävätkö siis musliminaiset perheen asiat, vai tarkoititko niin?

Suomalaiset naiset pyrkivät tasa-arvoiseen suhteeseen. Ainakin toivonmukaan.

Indigo

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Ekös guugle tunnista suomalaisten naisten äänioikeutta, koskas se olikaan? Suomalaisnaisethan saivat sen toisena.

Indigo

Saivat, saivat, heti uusseelantilaisten jälkeen.

.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

.
Peruskoulutietoa äänioikeudesta: http://www.edu.fi/pageLast.asp?path=498,1329,1523,47478,54699,54706

Mitä lie äänestäneet. Vuonna 1906 oltiin Venäjän keisarikunnassa. Melkein kaikki olivat maataloustöissä.

Norja itsenäistyi Ruotsista ja "antoi" naisille äänioikeuden. Olen kuullut että norjalainen nainen on aina ollut perheessä perinteinen päättäjä ja voisi kuvitella että naiset antoivat miehille äänioikeuden.

Amerikan intiaanit saivat äänioikeuden muistaakseni 1947 3 koevuoden jälkeen.

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"

Määräävätkö siis musliminaiset perheen asiat, vai tarkoititko niin?

Suomi on niin mitätön maa sveitsiläisten silmissä ettei tarvitse mainita  :shock:

Muslimeja on 1,2 miljardia, kuinka siinä voi mennä sanomaan mitään yleispätevää. Mutta huomioni on, että edistyksellisemmissä maissa ainakin se on nainen, joka on "sisäasianministeri" kuten asiaa joskus on kommentoitu :D .. ja usein ulkoasiainministeri myös. Tiedän, olen tutkinut (c. Rape).

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä