Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Cern - ihmiskunnan suurin saavutus

Aloittaja Sini, 01.04.10 - klo:12:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sini

Lainaus käyttäjältä: Rape - 05.04.10 - klo:21:23
.
Sini, jos sinua kiinnostaa, niin kannattaa kyllä käyttää kunnollisia tietolähteitä. Näitten jätkien löpinöistä ei ole mihinkään.

Mutta kyllähän tommonen hiukkasfysiikka parilla harkitulla lauseella valkenee. Muista konditsionaalimuodot mukaan. Tieto voi muuttua.

Rape, hyvä kommentti! Tuntuu, että lapsi menee nyt pesuveden mukana. Aivan mahdoton riita. WHY? En tiedä Cernistä, mutta asia kiinnostaa. Eikö sellainen asenne ole rakentavampi, että haluaa ottaa asioista selville? Olen mielummin utelias ja lapsellinen kuin kiinnostumaton ja paikalleen jämähtänyt. Netin ehdottomasti parhaita puolia on näköalojen laajentuminen. Ja opiskelu. Ehdotankin ketjua, jossa valotetaan alkeisfysiikkaa tavoitteena ymmärtää alkeishiukkasia. Ilmoittaudun heti oppilaaksi ja lupaan tehdä huolella kotitehtävät.

rapevainaa


THL tiedottaa


Suomessa on, toistaiseksi ilmainen, kirjastolaitos.
Sieltä löytyy kirja poikineen vähän joka aiheesta.
Jaa, ettei sellainen itseopiskelu kiinnosta sitten tippaakaan.
No, ei sit.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Sini4 - 08.04.10 - klo:22:31
? En tiedä Cernistä, mutta asia kiinnostaa. Eikö sellainen asenne ole rakentavampi, että haluaa ottaa asioista selville?

Tosta vaan alat ja syvennät tietojasi

http://public.web.cern.ch/public/

Tässä on lapsille tarkoitettu alustus

https://project-cernland.web.cern.ch/project-CERNland/

Sini

Rape, hmm-mm! Hyvät linkit."Cern in 3 minutes" oli kyllä aika nopea. Ei pidä väheksyä lapsille tarkoitettua oppimateriaalia. Eräs ystäväni, jo poisnukkunut, joka oli edennyt pitkälle vaativalla työurallaan, kertoi minulle, että kun hän halusi saada nopeasti tietoa uudesta asiasta, hän luki Selkouutiset ja Jehovan todistajien Vartiotornin ja muuta vastaavaa materiaalia.

Se! Minulla ei ole mitään itseopiskelua vastaan. Päinvastoin. Käytän kirjaston palveluja viikottain.


Eugen

Lainaus käyttäjältä: Sini4 - 09.04.10 - klo:13:23
kun hän halusi saada nopeasti tietoa uudesta asiasta, hän luki Selkouutiset ja Jehovan todistajien Vartiotornin ja muuta vastaavaa materiaalia..

Aaahaaaah! Enpä ole hiffannutkaan etsiä tietoa Vartiotornista, mahtaako jehovat edes tietää mikä vaikkapa Lemania 1341 on. - Tuskin. Ja jos saavatkin tietää, tuskin osaavat auttaa tekniikkatriviassa.
"Aye, caramba!"

AveLazio

Niin, itseopiskelu. Sen Rape on pahoin laiminlyönyt mm. fyysikan puolella. Ja silti tekstiä tulee vimmaisin määrin hauskuttamaan tämän foorumin lukijoita. CERNistä niissä viesteissä ei tietysti puhuta... :D 8)
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

CERNissä, protonien törmäytyksen jälkeen

Alkeishiukkanen: Kukaan ei ymmärrä minua.

Psykiatri: En lainkaan ihmettele.

Alkeishiukkanen: Nyt minä en ymmärrä.

Psykiatri: Ei ole ihme sekään.

Alkeishiukkanen: Nyt ymmärrän entistä vähemmän.

Psykiatri: Onko tuo enää mikään uutinen.

Alkeishiukkanen: Kelataanpa alkuun. Tulin tänne sen vuoksi, ettei minua ymmärretä.

Psykiatri: Niin täällä koneellani on kirjoitettuna. Tässä lähetteessänne.

Alkeishiukkanen: Niin. Ja mikäli oikein ymmärrän, minä olen täällä hakemassa apua pulmaani.

Psykiatri: Ei hullu ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Alkeishiukkanen: Mihin tuo nyt sitten liittyy?

Psykiatri: Te yritätte tehdä minusta hullua. Se peli ei vetele. Tehän tänne olette hakeutunut pyytämään apua.

Alkeishiukkanen: Olen, olen. Mutta en minä teistä hullua yritä tehdä.

Psykiatri: Mihin te sitten pyritte?

Alkeishiukkanen: Tämä on toivotonta. Saanko minä sitä tarvitsemaani apua?

Psykiatri: Tässä huoneessa ei hulluja suvaita.

Alkeishiukkanen: Mutta enhän minä mikään hullu ole.

Psykiatri: Ette niin. Enhän minä niin sanonutkaan.

Alkeishiukkanen: Mitä te sitten tarkoitatte?

Psykiatri: Sitä mitä sanoin. Te olette tekemässä minusta hullun.

Alkeishiukkanen: Minäkö? Teistä? Miten... enhän minä sellaista... selittäkää niin, että minäkin ymmärrän.

Psykiatri: Te pyydätte mahdottomia. Jos minä suostuisin teidän mahdottomiin vaatimuksiinne, minähän olisin silloin hullu. Sellaiseen en ryhdy.

Alkeishiukkanen: Ahaa! Nyt minä ymmärrän.

Psykiatri: Mitä te nyt muka ymmärrätte?

Alkeishiukkanen: No, kun ... no, ei sillä ole enää väliä. Minä lähdenkin tästä sitten... Pahin särkykin meni jo ohitse.





Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

.
Voiko tavalliselle ihmiselle olla turhempaa tietoa kuin pienhiukkaset. Mutta sen avulla kuka tollo tahansa voi tehdä itsensä turhan tärkeäksi. Täytyy olla mielikuvituksen puutetta jos ei keksi muva tekemistä. Lìittyminen jehoviin on takuulla antoisampaa.
Kyllä minua kìinnostaa esim metallit, mutta kaivosmittakaavassa.

rapevainaa


avekaan ei keksi muuta käyttöä tiedoilleen kuin toisten pilkkaaminen, ihan niiku noi sekoilut jotain hetkauttaa.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä