Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Miksi talouden pitää kasvaa juuri Suomessa

Aloittaja rapevainaa, 22.05.10 - klo:10:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

Jos on Suomen talous kasvanut tuon käppyrän osoittamalla tavalla niin on aivan varmasti keskiverto suomalaisen henkilökohtainen talous kasvanut kuvan osoittamalla tavalla.

Ja jos ihminen ei ole siihen kasvuun ja lopputulokseen tyytyväinen., niin kaiken voi aina antaa pois.

Onko jossain olemassa sellaista Vihreää Liikettä., että kaikkien tulisi antaa kaiken pois jonkun Lain Nojalla., sekö tässä on lopullinen päämäärä.

"De Gröna" voisivat toimia esimerkillisinä ja merkillisinä sillä tavalla., että antaisivat "Kaiken Pois Vapaaehtoisesti"., näin jo pelastuisi iso osa luontoamme ihan sujuvasti., ilman mitään kahinointia.

Kelkka on hyvä kulkuneuvo talvella ja kesällä siihen voi asentaa pyörät., olen kyllä nähnyt niitä eläkeläisillä., mutta en Vihreillä.

THL tiedottaa

Kyllä mä sen tiesin, että yksinkertaisimmat asiat ovat vaikeimpia ymmärtää.

Muuttakaa muutamaksi vuodeksi Keniaan, niin huomaatte ihan ite, miten mahdotonta kasvu on, kun ei kolmeen vuoteen sada.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: se - 24.05.10 - klo:17:18
Kyllä mä sen tiesin, että yksinkertaisimmat asiat ovat vaikeimpia ymmärtää.

Muuttakaa muutamaksi vuodeksi Keniaan, niin huomaatte ihan ite, miten mahdotonta kasvu on, kun ei kolmeen vuoteen sada.


Niin tai Saharaan....Älytön kyllä tuo esimerkkisi.

Keniasta tuodaan lentokoneella niin plaljon ruusuja Suomeen että Suomen ruusunviljelijät ovat kusessa. Kasvihuoneita on runsaasti tyhjillään.

For 12 years Red Lands Roses has been established in Ruiru, located 35km Northeast of Nairobi, Kenya.
The altitude of - 1700m close to the equator - is perfect for rose cultivation.




karpalo

Toi on juuri tosi älytöntä ehdotella toisten muuttoa johonkin muualle. Muuttais itse kuuhun., siellä on vieläkin ankarammat olosuhteet.

On se merkillistä., kun kaikki täytyy tuoda ulkoa., meillä ei oo enää kohta mitään. Mitä olen seuraillut täälläkin päin., niin Keski-Euroopasta, tai vaikka Hollannista tänne pyyhkäistään isoilla Rekka-autoilla ja tuodaan suoraan kukkakauppoihin ja puutarhatarvikemyymälöihin kukkia ja ihan mitä vaan.

On se EU siitä hianoo., että hinnat puttoilee ja oma tuotanto saadaan ajettua alamaihin., siis Alankomaihin. Ja sit taas on hyvä välillä nostella hintoja ja maksaa työttömyyskorvauksia., ei mittään järkee missään....

THL tiedottaa

Ei siinä mitään älytöntä ole, postman!

Jos ymmärrät jo lukemalla tekstiä, sun ei tarvitse liikahtaa minnekään.


Hollannista puheenollen, tiesitkö, postman, että siinä maassa ei ole ainuttakaan maaplänttiä, jossa ei olisi vähintään viittä kemikaalia saasteena?



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: se - 24.05.10 - klo:18:37
Ei siinä mitään älytöntä ole, postman!

Jos ymmärrät jo lukemalla tekstiä, sun ei tarvitse liikahtaa minnekään.


Hollannista puheenollen, tiesitkö, postman, että siinä maassa ei ole ainuttakaan maaplänttiä, jossa ei olisi vähintään viittä kemikaalia saasteena?


En tietänyt., mutta nyt tiedän, kun olet sen itse henk.koht. tutkituttanut., mutta tiesitkö, että Venäjällä ei juurikaan ole mietitty "Jäteongelmaa"., siis virallisesti.

Äiti Venäjähän on niin puhtoinen, että vaikka menisitte Mailiksen kanssa Muurmanskiin Geiger-mittarin kanssa, niin kaikki paikat voisitte rauhassa mittailla, kukaan ei häirittis., eikä mittään "ratinaa" kuuluisi.

Aakku


Jatkuva kasvu ... se kuuluu kapitalismin perusperiaatteissin.

Näin ei välttämättä tarvitse olla !

Ne - kapitalistit - vain uskovat siihen ... kasvu  loppuu joskus väistämättä. Pörssipeli helvettiin :) siitä se lähtee. Emme tarvitse todellisuudessa nykyistä "uskoa". Sviddu. Sääntely kunniaan !

rapevainaa

.
.........................................citius, altius, fortius


THL tiedottaa

Palataanpa asiaan.

Olen kuullut itseään järkevinä pitäviltä ihmisiltä sellaisen mielipiteen (joka on heidän mielestään fakta), että taloudellista kasvua voi olla, jos se perustuu aineettoman kasvuun. Eräänä esimerkkinä on esitetty tietokoneohjelmia, niitä voidaan näprätä aina vain lisää, enemmän ja enemmän.

Olen vastannut näille tyypeille, että me voimme kasvattaa vain omia ajatuksiamme omassa päässämme. Kaikelle muulle kasvulle tulee rajat. Toki jokin raja on omien ajatustenkin kasvattamisella, mutta sen rajan kolkuttelusta ei seuraa ympäristölle haitallisia vaikutuksia. Heh, ellei pää ns. poksahda.

Aineettomaan taloudelliseen kasvuun pyrkiminen on samaa kuin olettaisimme taloutemme kasvavan toistemme paitoja pesemällä tai puhumalla toistemme kanssa. Suuria bkt-lukuja toki saamme laittamalla arvo jokaiselle kädemme liikkeelle ja jokaiselle puhumallemme sanalle, mutta todellisuudessa taloutemme vain köyhtyy mainitun aineettoman kasvun seurauksena.

Tiedän toki sen, että tämä on jälleen eräs näitä asioita, joista vain 0,0000001 % ihmisistä on edes vähän hajulla.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: se - 27.05.10 - klo:04:42

Palataanpa asiaan.

Olen kuullut itseään järkevinä pitäviltä ihmisiltä sellaisen mielipiteen (joka on heidän mielestään fakta), että taloudellista kasvua voi olla, jos se perustuu aineettoman kasvuun. Eräänä esimerkkinä on esitetty tietokoneohjelmia, niitä voidaan näprätä aina vain lisää enemmän ja enemmän.

Varmasi suomalaiset näpräisivätkin mutta kuka niitä oljelmia ostaa ja maksaa näprääjän palkan.
Ongelma on että Suomi on pieni maa emmekä ole mitään tietokoneneroja.

Ohjelmia olisi helppo monista aja kääriä rahat pois. Voitot menisivät firman omistajille. Ei Suomi siitä paisuisi.
Kun katsoo pörssissä olevai tietokoneohelmafirmoja, ei niissä kehumista ole.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä