Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lyhytmuistin kadottaminen

Aloittaja THL tiedottaa, 16.07.10 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 21.07.10 - klo:16:26

S, toi unisymboliikka on niin eri juttu ja asia josta tiedetään vasta hippusia, että olisit laittanu sen intoilun muualle. Muuten oot oikeessa. Ja jos joku muuta väittää, hän saa kohdata Aven Vihan.


Kato, Ave, kyllä Ässä tietää.
Se on tehny unitutkimusta.
Ässä ei vaan suostu kertoon meille tietojaan.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Omakohtaista tietoa unista, tai siihen liittyvästä symboliikasta kyllä löytyy vaikka kuinka, eikä asia ole ollenkaan itselleni outoa aluetta. Olen näiden ilmiöiden kanssa puuhastelut aikojen saatossa niin paljon, että kokemusta kyllä löytyy ihan tarpeeksi. Joten tuttuakin tutummasta aiheesta on tässä mielessä kysymys.

- Kieltämättä tämä ketju ei ole paras mahdollinen paikka asian esiin tuomiselle, vaikka toisaalta taas ihan sama mihin näitä tutkimusmetodejani kirjoittelen - varsinkin kun vastaanotto on ennalta arvattavissa, tai senlaatuista mitä se nyt on tuttuun tapaansa aina muutenkin ollut.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

Ootko sä, S, jotenkin syvälti pyrkinyt paneutumaan unen mysteereihin? Unessa kaikki johtuu jostakin - kuten valve-elämässäkin. Mutta koska aivojen toimintaa tunnetaan vielä niin vähän, ei unien symboliikastakaan ole kuin alustavia pohdintoja.
At a narrow passage there's no brother, no friend

S

Nimenomaan olen perehtynyt unen mysteereihin syvemmässä mielessä kuin normaalisti unia tutkitaan. Tähän kokonaiskartoitukseen liittyy vahvasti myös unien symboliikka, psykologia, sekä aivotoiminta yleensäkin. Mitään mystifioitua romantiikkaa näihin tutkimuksiin ei ainakaan itselläni erityisemmin liity.

- Eli tutkin kokonaisvaltaisesti unitoimintoja, sekä psyykkeeseen liittyviä erilaisia fysiologisia mekanismeja. Olen päässyt tutkimuksissani jo aika pitkälle, eivätkä ne ole ainakaan itselläni enää mitään alustavia pohdintoja.

- Tunnen siis kohtuullisen hyvin tämän alueen ilmiöt, enkä niinkään seuraa kuinka pitkälle muut tutkijat tällä alueella ovat edenneet. Keskitynkin vain & ainoastaan omiin havaintoihini, sulkemallla kaiken ylimääräiset häiriötekijät pois kuvioita sotkemasta. Olennainen tieto on pelkästään tärkeintä, kaikki muu on tavallaan merkityksetöntä!  
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

Hyvin kiintoisaa, S. Miten tutkit aihetta? Onko sulla muita testihenkilöitä kuin sä itse? Oikeesti tämä on tavattoman tärkeä aihe ihan vaikka mielenterveysongelmien ratkaisussa. Puhumattakaan tele-ilmiöistä, jotka tutkimus kai alkupäässä setvii. Kunhan nyt päästäisiin kunnolla alkuun.
S, susta tulee mulle mieleen klassikkobändi "Yes". Tiedätkö?
At a narrow passage there's no brother, no friend

S

Pääosin tutkin unimetodeissani eri osa-alueita omien empiiristen havaintojeni kautta, eli toimin tavallaan itse koekaniinina. Joitain asialle omistautuneita ulkopuolisiakin on ollut aikoinaan mukana tutkimustyössäni, sillä luotettavuuden takia objektiiviinen tutkimustyö on siinä sivussa myös tärkeää, lähinnä juuri varmuuden vuoksi.

Psykologia onkin yksi merkittävimmistä havaintoalueista, johon kaikki tavallaan perustuu. Eli olen pyrkinyt tutkimaan ihmismielen syvyyksiä, sekä muitakin psyykkeen ilmentymiä, jotka vaikuttavat oleellisesti kokonaiskuvan hahmottamisessa. Metodini ovat kuitenkin sen verran omalaatuisia, etteivät ne kestä vertailua yleisen totuuden kanssa.

- Asian vierestä mainittuna; totta kai tiedän klassikkobändi Yesin. Oli aikoinaan progebändien parhaimmistoa, jakaen vahvasti kriitikoiden sekä fanien mielipiteet. Ehkä kirjoituksissani sitten on samaa pitemmän kaavan mukaan etenevää monimutkaisuutta. Jos tätä kyseistä aspektia tässä sivujuonteessa haetaan...?!      
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

S, arvostan kiinnostustasi unien symboliikkaan. Not so common - yet.
Sä olet kuin Yes, koska olet heidän kaltaisensa: kuulaalla ja eksentrisellä tavalla erinomainen.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Paha setä

Ihminen pärjää jokseenkin hyvin jos ei se mieti pitäisikö mun juoda tai vettä ei vain ole saatavilla. Muistuttaa aika paljon kidutusta, jos ihmiselle ei kerrota mitään ja se voi päätellä asiat äänistä. Niinkuin että sellikaveri kutsutaan pois ja kuulet viiden minuutin päästä laukauksen. Rakas Watson, ongelma on hyvin yksinkertainen.

Ihminen ei kestä ilman unta. Kuin kolme vuorokautta, samoin kuin ilman vettä. Ilman lämpöä kestokyky on kolme tuntia (Jos sinut pudotetaan suoraan keskelle uintilämpöistä järveä)

Miettii nyt jotain mutta Ave on hyvä kertomaan. Ehkä se kertoo että lämpimämpää kuin vaimon vieressä.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

S

Tämä kyseinen kiinnostuksen aihe on minulle tavallaan jonkinlainen kutsumus, niinkuin monet muutkin ihmisyyteen tai maailman ilmiöihin liittyvät aihealueet. Ne vain vaativat useinkin tavanomaista syvällisempää lähestymistapaa, tullakseen asianmukaisesti käsiteltäviksi.

- Mitä noihin kehuihin tulee, niin onhan se tietysti mukavampaa kuulla olevansa keskimäärin ihan yes, jopa erinomainen - kuin kielteisessä mielessä jotain täysin päinvastaista. Myönteistä palautetta vain kuulee harvoin omakohtaisesti koettuna kenenkään sanomana juuri missään yhteydessä.

- Pikemminkin vallalla on enemmänkin vähättelyä, mitätöintiä, sekä muuta pahansuopaisuutta. Mutta kaikenlaisiin mielenilmauksiin pitää elämässä tottua, koska erilaisia käsityksiä/mielipiteitä on melkein yhtä monta kuin on ihmistäkin. Kaikkien mieliksi ei voi millään olla, eikä se ole kyllä tarpeenkaan. Riittää kun itse tietää olevansa omasta mielestään oikeassa!  
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

karpalo

"Totuuden Sanansaattajia" on kautta maailman vähätelty., jopa ahdisteltu ja nurkkaan ajettu. Nämä noitavainot nyt kumminkin tuli mieleen.

En silti väitä, että Ässä olisi noita taikka Shamaani. Oikea termi lienee lähinnä Kotifilosofi. Mutta onko tälläiset Kotifilosofi-tittelit jotenkin stadardoitu ja määritelty niille omat tasonsa aihealueittain.

Kuka tietää ?

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä