Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Päivän piristykseksi

Aloittaja Tiistai, 29.05.11 - klo:14:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juuli Hukkaskukka

#160
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 13.04.15 - klo:21:32

Me oltiin maalla ja koulu oli silloin vielä yksityinen yhteiskoulu (mutta sai tukea kyllä valtiolta, me maksettiin lukukausiamaksuakin). Kansakoulua käytiin 5 luokkaa ja sieltä suoraan 2. luokalle.
Mutta ei tämä tieto taida ketään piristää!

Ihan sama juttu paitsi minä älykkäämpänä pääsin jo neljänneltä kansakoulua sinne yksityiseen. Ei ollut pitäjässä  ollenkaan yhteiskoulua vaan oli naapuripitäjässä, 30 km päässä tämä yksityinen. Muistan vielä lukukausimaksunkin. Oli siihen aikaan 350 mk / lukukausi siis 700 mk vuosi ja se oli hurja summa siihen aikaan.
Sinne pyrittiin todistuksen, opettajan  suosituksista en tiedä, perusteella. Oli  myös kahden päivän kokeet siellä.
Muistan ihan tarkkaan ne kokeet ja jännityksen pääseekö vai ei. Se sitten huudettiin nimeltä kuka pääsi siellä koulun aulassa.
Pääsin, tietysti.  :D
.
reino & aino hukkanen

THL tiedottaa

.
Jaa, onkohan tämä enää mikään päivän piristys, kun totean, että ei sinne oppikouluun pelkillä hyvillä pisteillä päässyt. Köyhien perheiden lapsilla ei ollut mahdollisuuksia näin kalliiseen koulutukseen. Piti mahdollisimman pian päästä työhön kiinni ja tuoda rahaa perheen elatukseen. Ei lapsia voinut pistää istumaan tyhjän panttina kouluun.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Amanda



Niinpä, ja ainut lohdutus oli, että lähes kaikki muutkin olivat köyhiä..
En todellakaan muista pääsykokokeita ehkä siksi kun en muutenkaan koskaan ollut pingottanut koulussa, myöhemminkään tuskin avasin kirjoja kotona. Mentiin kyllä suoraan oppikoulun 2. luokalle.
Lopuksi oltiin 2/3 tyttöjä, kun monet pojat lopettivat keskikoulun jälkeen. Lukukausimaksusta sain puolet alennusta, kun isä oli sotainvaliidi, orvot kävivät koulun ilmaiseksi. Sitten opiskelin täysin velaksi ja lyhyimmän koulun minkä löysin, kauppaopiston.

Sen perusteella, mitä olet itsestäsi kertonut olet pärjännyt kuitenkin hyvin, vaikka yliopistokouluksella sinussa meni ehkä nobeli Suomelta hukkaan.. sehän olisi tietenkin koko kansalle :D


Posiella

Tarkoititko, Tiistai, nobelin ohi menemisellä THL:ää vai Juulia?
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Suti

#164
L.Nieminen on hassu. Kyllä me kaikki tuon tiedämme. Ei THL valehtelijoiden Nobelista kisaa.

Tätähän tarkoitat
päivä kerrallaan


Juuli Hukkaskukka

Lainaus käyttäjältä: L. Nieminen - 14.04.15 - klo:09:12
Tarkoititko, Tiistai, nobelin ohi menemisellä THL:ää vai Juulia?

Minä kyllä olen mennyt Hukkaan.... :D :D
.
reino & aino hukkanen

risto

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 14.04.15 - klo:09:01


Niinpä, ja ainut lohdutus oli, että lähes kaikki muutkin olivat köyhiä..
En todellakaan muista pääsykokokeita ehkä siksi kun en muutenkaan koskaan ollut pingottanut koulussa, myöhemminkään tuskin avasin kirjoja kotona. Mentiin kyllä suoraan oppikoulun 2. luokalle.
Lopuksi oltiin 2/3 tyttöjä, kun monet pojat lopettivat keskikoulun jälkeen. Lukukausimaksusta sain puolet alennusta, kun isä oli sotainvaliidi, orvot kävivät koulun ilmaiseksi. Sitten opiskelin täysin velaksi ja lyhyimmän koulun minkä löysin, kauppaopiston.

Sen perusteella, mitä olet itsestäsi kertonut olet pärjännyt kuitenkin hyvin, vaikka yliopistokouluksella sinussa meni ehkä nobeli Suomelta hukkaan.. sehän olisi tietenkin koko kansalle :D

Ja kaiken ilon huipuksi inflaatio ja devalvaatio hävittivät velat ennenkuin ne tulivat maksuun.
.

Juuli Hukkaskukka

#167
.
   Pälähti  mieleen ajatus ,,, jos Hukkasen tytär  ja minun poikani menisivät avioon  niin  olisin minä  Hukkasen tyttärelle  äitipuoli ja anoppipuoli. Hukkanen olisi pojalleni isäpuoli ynnä appipuoli.  Poikani olisi Hukkasen poikapuoli ja vävypuoli. Koska vaimon isä on appi. Jos meillä Hukkasen kanssa olisi lapsi niin poikani oli lapselle velipuoli vaikka olenkin vaimonsa  äiti- ja anoppipuoli.  Poikani vaimo olisi lapseni siskopuoli.
Uiiiih...
reino & aino hukkanen

risto

.
Säästä meidät yksityiskohdilta.
Emme voi auttaa.

risto

.
On englannin kielessä käyttänyt trick sanaa tempun ja keinon merkityksessä.

Nyt vasta katsoin dictionarystä, mitä sana tarkoittaa. Se on huijaus tai väärällä keinolla saatu etu yms.

No joo. Semmosta se.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä