Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Päivän piristykseksi

Aloittaja Tiistai, 29.05.11 - klo:14:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Syrinx

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 13.04.15 - klo:21:07
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 13.04.15 - klo:19:23

Meillä pyrittiin oppikouluun kansakoulun opettajan suosituksella, en muista ainakaan mitään testiä tehneeni..

Tuolloin ainakin eteläisessä Suomessa oli kahden päivän pääsykokeet.

Todistuksen perusteella sai ns. lähtöpisteet, muistaakseni jotakuinkin 20 pistettä sai luokan priimus, siitä sitten 10–15 parasta niitä pisteitä sai. Pääsykokeessa sitten sai lisää pisteitä. Ne tietysti olivat heikoilla, joilla oli kansakoulun neljänneltä luokalta huono todistus.

Oppikouluun pyrittiin koulukohtaisesti. Pistemäärät vaihtelivat suuresti eri koulujen välillä, suosituimpiin kouluihin piti saavuttaa 60 pistettä, joihinkin pääsi 40 pisteellä.

Juu, muistan kyllä. Sain kansakoulun opettajalta huonoimmat lähtöpisteet, kaikille talollisten kakaroille piti antaa paremmat. Pääsykokeissa tuli kuitenkin sen verran pinnistettyä että pääsin siihen paikkakunnan parhaaseen kouluun.

Senkin muistan miten ylioppilaaksi pääsyn aikaan tuon kansakoulun opettajan piti tulla oikein kotiin anteeksi pyytämään niitä pisteitään...


Amanda

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 14.04.15 - klo:09:41

Ja kaiken ilon huipuksi inflaatio ja devalvaatio hävittivät velat ennenkuin ne tulivat maksuun.
.

Minä maksoin joka markan takaisin, kun huonopalkkaisen harjoittleijavuoden jälkeen sain ensi työhaastattelussani työpaikan pankkiin, kädessä oli muutama lehdestä leikattu ilmoitus. Olinhan kesällä valmistumisen jälkeen jo ollut Oulussa pankissa kesälomittajana ja kauppaopistolla  ottanut ylimääräisen pankki kurssin.

En vieläkään muista mitään pääsykoetta yhteiskouluun! Ehkä siihen pieneen kouluun otettiin päästötodistuksen perusteella ja opettajan suosituksella, vaikka mistä minä enää tiedän.. en ollut erikoisen hermona edes yo-kokeissa  ::)

sniper

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 14.04.15 - klo:09:41
Ja kaiken ilon huipuksi inflaatio ja devalvaatio hävittivät velat ennenkuin ne tulivat maksuun. 

Hieno homma, mutta millä vitun konstilla saat lainan antaneen pankin menevän mukaan tähän hävitykseen.
Kerroppas tämä meille velallisille? Jotta pystymme manipuloimaan pankkejamme.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

risto

Lainaus käyttäjältä: sniper - 14.04.15 - klo:21:16


Hieno homma, mutta millä vitun konstilla saat lainan antaneen pankin menevän mukaan tähän hävitykseen.
Kerroppas tämä meille velallisille? Jotta pystymme manipuloimaan pankkejamme.

Milläkö. Ette millään.



Suti

Elämä tuntuu rauhoittuvan tuossa eläkeiän portailla.
päivä kerrallaan

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 14.04.15 - klo:09:01


Niinpä, ja ainut lohdutus oli, että lähes kaikki muutkin olivat köyhiä..
En todellakaan muista pääsykokokeita ehkä siksi kun en muutenkaan koskaan ollut pingottanut koulussa, myöhemminkään tuskin avasin kirjoja kotona. Mentiin kyllä suoraan oppikoulun 2. luokalle.
Lopuksi oltiin 2/3 tyttöjä, kun monet pojat lopettivat keskikoulun jälkeen. Lukukausimaksusta sain puolet alennusta, kun isä oli sotainvaliidi, orvot kävivät koulun ilmaiseksi. Sitten opiskelin täysin velaksi ja lyhyimmän koulun minkä löysin, kauppaopiston.

Sen perusteella, mitä olet itsestäsi kertonut olet pärjännyt kuitenkin hyvin, vaikka yliopistokouluksella sinussa meni ehkä nobeli Suomelta hukkaan.. sehän olisi tietenkin koko kansalle :D

Minä pyrin valtion omistamaan oppikouluun. 2-päiväinen pääsykoe oli. Pohjapisteet saatiin sijaluvun mukaan. En tiennyt siitä höppäsen pölähtävää, mutta opettaja kertoi, että minun sijalukuni oli ykkönen eli olin 10 parhaan joukossa luokallani. Siitä sai kuulemma parhaat pisteet. Lukukausimaksu oli halpa valtion koulussa ja sain sen kaupungilta, samoin sain avustusta kirjojen ostamiseen ja ruokarahanikin Tampereen kaupunki maksoi. Minulla ei näet ollut isää ja äitikin oli silloin kotona hoitamassa pikkuveljeäni, joten tuloja ei juurikaan ollut.

Suti

Osan tuosta olen kokenut minäkin.
Vaikuttaa siltä että Esmerkix on elämässään pärjännyt hienosti.
päivä kerrallaan

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 17.05.15 - klo:20:41
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 14.04.15 - klo:09:01


Niinpä, ja ainut lohdutus oli, että lähes kaikki muutkin olivat köyhiä..
En todellakaan muista pääsykokokeita ehkä siksi kun en muutenkaan koskaan ollut pingottanut koulussa, myöhemminkään tuskin avasin kirjoja kotona. Mentiin kyllä suoraan oppikoulun 2. luokalle.
Lopuksi oltiin 2/3 tyttöjä, kun monet pojat lopettivat keskikoulun jälkeen. Lukukausimaksusta sain puolet alennusta, kun isä oli sotainvaliidi, orvot kävivät koulun ilmaiseksi. Sitten opiskelin täysin velaksi ja lyhyimmän koulun minkä löysin, kauppaopiston.

Sen perusteella, mitä olet itsestäsi kertonut olet pärjännyt kuitenkin hyvin, vaikka yliopistokouluksella sinussa meni ehkä nobeli Suomelta hukkaan.. sehän olisi tietenkin koko kansalle :D

Minä pyrin valtion omistamaan oppikouluun. 2-päiväinen pääsykoe oli. Pohjapisteet saatiin sijaluvun mukaan. En tiennyt siitä höppäsen pölähtävää, mutta opettaja kertoi, että minun sijalukuni oli ykkönen eli olin 10 parhaan joukossa luokallani. Siitä sai kuulemma parhaat pisteet. Lukukausimaksu oli halpa valtion koulussa ja sain sen kaupungilta, samoin sain avustusta kirjojen ostamiseen ja ruokarahanikin Tampereen kaupunki maksoi. Minulla ei näet ollut isää ja äitikin oli silloin kotona hoitamassa pikkuveljeäni, joten tuloja ei juurikaan ollut.

Muokkaan tuota vielä niin, että olinkin vapaaoppilas koko koulunkäynnin ajan, joten minun ei tarvinnut maksaa lukukausimaksua. Valtio siis tarjosi sen, Tampereen kaupunki muut edut.

Amanda

#179
Koska on viimeksi naurattanut roskapostin takia?!  Tähän tarvittaisi joku kieriskelevä hymiö :D

Skypeen mulla tulee viime aikoina yhä useammin yhteydenottoja ja ne ovat 90% miehiä univormuissa, monilla nimen edessä Gen. kuin kenraali!

Ping, juuri äsken taas kilahti. Tämä herrasmies haluais tutustua minuun Skypessä  8)

Aidosti alkuun arvelutti (tämä alkoi jo pari vuotta sitten), että mistä ne ovat hoksanneet skype-osoitteeni..  melkein kaikki MUKA näillä seuduilla hommissa. Silti kaikilla on ollut eri s-postiosoite, siis ei pitäisi olla sama henkilö.. tai on. Kuva on tietenkin jostain kaapattu.

Siinä on osoite, jos vaikka Angela on kiinnostunut ;)


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä