Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Sekoilu kansanhuvina ja taidelajina

Aloittaja risto, 25.11.11 - klo:05:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

risto

.
Halpalyöntikalut ovat kertakäyttöisiä?
Kyllä varmaan jos vasara  uppoaa naulaan?

Varsinkin jos kirves kiilautuu halkoon eikä lähde pois.

THL tiedottaa

Väärin valmistetut työkalut ovat hengenvaarallisia.
Yleensä näitä tällaisia myydään toll.. siis halvalla.

Esimerkiksi vasara, joka on väärin karkaistu, on sellainen josta lentää – ja vauhdilla lentääkin – siruja vasaralla naulaan lyödessä. Tästähän on Suomessakin jo käytännön kokemusta. Hei, ei mulla!





Ei noista muiden puheista kannata välittää.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 25.11.11 - klo:14:00
Courier, sulla on selvästi jotain pehmeitä arvoja vastaan.

Mikä vika muka pehmeissä arvoissa niinku olis?


Pehmeet on pehmosia.



Ite tykkään noista retkikaluista.

Tiistai

#13
Ihanan pinkkejä työkaluja vaikka ei mulle. Mutta tuli mieleen ystävämme Perjantai, jolle ehkä pitäisi vielä keksiä vaaleanpunainen vesuri! Vilkuttaa siihen suuntaan..

Eikun tuo on vain markkinarako, joka kesti näin kauan keksiä! Seuraavaksi äitienpäiväksi nikkarimammalle punainen vasara tai jos taskurahat riittää, työkalulaatikko. Kun kukaan muukaan ei huushollista noita asioita tee.. tiedän ainakin yhden naisen, korjaa vaikka mitä, kun Muka mies ei osaa = laiska edes yrittämään, kaikelle pitäisi hakea ammattilainen.

Tuossa vanhentunut malli, kun ei vielä tasa-arvosta halkometsässä oltu kuultu mitään :D


Patu

Millähän retkisahalla nuo Courierin kuvan pölkyt on sahattu?

Fiskarsilla on paljon parempi retkikirves.


On niillä retkisahakin mutta kylllä sillä paksumpi pölli on hankala sahata.



risto

.
Meinaatte mennä naapurin metsäänpöllejä sahaamaan  ja salaa. Muutenha käytetään moottorisahaa.
Näin joulun alla retkisahat ovat aina mukana. Tiedä vaikka löytyisi ihan myytävää.
Mulla on jo kohde katsottu. Parempi puhua peitenimellä sahaobjekti.

Patu

Kyllä se lähes pakko on pitää takakontissa joku sahantapainen ja kirves. Tuppaa metsätiellä olemaan joskus kaatuneita runkoja, onneksi kevyempää lajia enimmäkseen.

Viime vuonna sen Astra-myrskyn jälkeen oltiin ryteikköjen vankina. Maantielle oli mökiltä n. 6 km metsäautitietä ja sillä usea ryteikkö, sellaisia joista ei jalkapelilläkään oikein läpi pääse,  maantiekin oli paikka paikoin ummessa.
Maantietä raivasivat eri partiot, meidän ja maantien väliä tuttu porukka. Se oli moottorisahapuuhaa, se.

Tällaista

risto

.
Tuossa on järkeä. Sanotaan vaikka että metsätielle on kaatunut ihan kasaan koivun pätkiä. Siitä voi pisimmät sahata tieltä pois ja ottaa saunahaloiksi. Mutta kuka niitä parilappuja niihin katkenneisiin puihin on ehtinyt laittaa?

karpalo

Olipas aikamoista jälkeä.

Muuten kyllä olen sitä mieltä, että vähemmän kaikenlaisia ripellyksiä ja räpellyksiä työkaluissa. Muutama kunnon työväline (tein =ristikoissa) riittää ainakin minulle.

Tässä vanhassa OK-talossa rak. vuosi 1910, oli silloin kun tähän tulimme, olemassa kaikenlaista vanhaa, olen ne säilyttänyt, osalla niistä tekee ihan samaa hommaa, kuin ennenkin.

Käytiin tossa kesällä katselemassa maaseutunäkymiä. Pärehöylä oli käytössä ikäänkuin näytösmielessä. Sekoiluna kansanhuviin, päre on luontoystävällinen katemateriaali.



Itse en tossa päreitä höylää. Ne on muut, jotka tekee raskaan homman.

THL tiedottaa

#19
Niin, se on paljon kevyempää kun tyytyy vain kantamaan niitä kainalossaan.  ;)

Muutoin, tuolla systeemillä tulee kyllä helkutin kalliita päreitä.

Pitäis varmaankin sit käyttää jotain mutiais.., siis siirtotyövoimaa.


--------------------

Täytynee kertoa, et kuka niitä paperilappuja laittelee puunrunkoihin.

Eräs ytäväni oli menossa mökilleen. Yhtäkkiä erään kaarteen jälkeen tie oli tukossa. Oli tipalla, ettei ystäväni ajanut autoaan pahki tien tukkineisiin koivunrankoihin. Ne törröttivät pitkälle tien päälle muusta puupinosta. Ystävälläni oli saha mukana pakettiautossaan. Hän sahasi nuo törröttävät rangat poikki ja heitti sen jälkeen ne autoonsa.

Ei mennyt kovin monta päivää, kun poliisi kurvasi hänen mökkitonttinsa laidalle. "Sinun täytyy tulla kuulusteltavaksi asemalle", oli ystävällinen pyyntö. No, sen verran ystäväni sai aikaa, että ehti muurata juuri tekemänsä laastierän loppuun. Sit asemalle kuulusteltavaksi puuvarkaudesta.

Yksityiskohtia tuosta episodista riittää kerrottavaksi yhdeksi illaksi, mut se riittänee tähän hätään, että metsäyhtiö sai yhteisösakot ja ystäväni myös pienen sakon.



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä