Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 18 Vieraat katselee tätä aihetta.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 21.12.16 - klo:18:26
Ihmisillä on monia syitä, miksi he haluaisivat eutanasian.

Siksi eutanasiaa ei saa kieltää kaikilta. Suuri osa syistä on "päteviä".
Säännöt eivät varmaan olisi aukottomat ja absoluuttisen oikeat, mutta minä uskon siihen että eutanasian salliminen olisi pääsääntöisesti hyvä asia.
Henkinen kipu on vaikea mitata. Olen siitä samaa mieltä että se on vaikea hoidettava.

Morfiini on tehokas kipulääke mutta sitä ei tietääkseni anneta kuin sairaalassa. Kotona kuolla haluava ei tietääkseni sitä saa.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

#7381
https://fi.wikipedia.org/wiki/Eutanasia

Yllä linkissä tietoa tämänhetkisestä tilanteesta eutanasia tilanteesta Maailmassa.

Luin harkiten ko. linkin.
Mielipiteeni ei ole muuttunut aiemmin kirjottamastani.
https://www.laakariliitto.fi/liitto/etiikka/laakarinvala/
Muisto Keijo Kullervo

PS. Suomen laki ja lääkärivala ainakin toistaiseksi tuomitsee eutanasian. Se minulle riittää.
Esko Seppänen ja Iiro Viinanen ovat viimeksi puhuneet ymmärtääkseni eutanasian puolesta julkisuudessa. Molemmilla lienee samantapainen vaiva, tauti,  joka ilmenee kyseisten mielipiteiden suosimisen taustalla.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo


On muitakin keinoja päättää päivänsä kuin ainoastaan eutanasia = hyvä kuolema. Eräs liikemies ajoi autonsa päin vuorenrinnettä kun sai kuulla lääkäriltä, että on syöpä.
Sellainen potilas joka ei enää ole tajuissaan eikä voi syödä eikä juoda on vähän monimutkaisempi tapaus. Mutta keinoja on, palliatiivinen kuolinapu esimerkiksi https://fi.wikipedia.org/wiki/Palliatiivinen_hoito

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 21.12.16 - klo:20:21

PS. Suomen laki ja lääkärivala ainakin toistaiseksi tuomitsee eutanasian. Se minulle riittää.

Lopeta sitten höpöttäminen. Et ole ymmärtänyt että puhutaan lakien muuttamisesta.
Eutanasiasta on syntynyt kansanaloite, se menee eduskuntaan. Älä sano siitä mitään, sinulle riittää nyt voimassa olevat lait.

päivä kerrallaan

Suti

Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 21.12.16 - klo:23:00

On muitakin keinoja päättää päivänsä kuin ainoastaan eutanasia = hyvä kuolema. Eräs liikemies ajoi autonsa päin vuorenrinnettä kun sai kuulla lääkäriltä, että on syöpä.

Mitä keinoa suosittelet sellaisille joilla ei ole autoa?
päivä kerrallaan


Amanda

#7385

Foorumillekin


Kuva

Teemasta olen ollut sitä mieltä, että lääkärit ovat jo aina päättäneet, mitä potilasta voi yrittää hoitaa, kun on vielä toivoa parantumisesta. 
Muuten maailman asiat ylipäätänsä ovat niin pielessä, että voisi hirvittää, mutta fatalistina olen rauhallisin mielin.. illalla leivoin vielä pipareitakin :)


Muoks, typoja, kuinka muutenkaan  8)




Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Suti - 22.12.16 - klo:08:38
Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 21.12.16 - klo:23:00

On muitakin keinoja päättää päivänsä kuin ainoastaan eutanasia = hyvä kuolema. Eräs liikemies ajoi autonsa päin vuorenrinnettä kun sai kuulla lääkäriltä, että on syöpä.

Mitä keinoa suosittelet sellaisille joilla ei ole autoa?

Lähteä pilkille Näsijärven jäälle...

Suti

päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

#7389
Ainoa 'ydinvoima' mitä suurvallat tarvitsisivat

Olisi keskinäisen luottamuksen tie...

Ollaan menossa siihen, että ummet ja lammet keskinäisissä suhteissa ovat ihan saman näköisiä.

Paukutellaan päätä ilman päätä ja häntää.

Kun toinen sanoo 'ydinpommi' toistaa toinen kuin kuorossa samoin.

Ainoa asia jossa olen samaa mieltä toistaiseksi UKK:n kanssa on se, kun lausui:

"Olen rauhan puolesta sotaa vastaan."

Niin olen minäkin.

Aina kirjoitetaan tiedotusvälineissä Alepposta... Keskityttäisiin nyt vihdoinkin Mosulin tilanteeseen kun Aleppo alkaa olla selvää pässin lihaa...

Riittää rauhanponnistuksia sielläkin (vai onko vasta sitten rauha kun viimeinenkin vastustaja on kuollut sanoinaan: - Äiti, Isä)....
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä