Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Laskiaispulla

Aloittaja Eugen, 24.02.09 - klo:12:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ville

Laskiaistiistaihan on englanniksi Shrove Tuesday, tai Pancake Day. Sen kunniaksi meillä oli eilen työmaalla präiskäleitä jälkkärinä.

Ruottalaisethan sitä mantelimassaa semloihinsa laittavat varsinkin. Syövät niitä joka tiistai joulusta päästäiseen.

Eugen

Räiskäleethän kuuluvat torstaihin... hernarin jälkkäriksi....

Luulen että alunperin on käytetty mantelimassa, koska se on ollut eksoottinen ja arvokas tuontituote, kun taas marjahilloa on ollut yltäkyllin omastakin takaa....

Äsken kauppareissulla nappasin mukaan laskiaispullia sellasen twin-packin (mantelimassalla)... koska olen firman ainoa työntekijä söin molemmat tietty itse. Tulos oli sama kuin Aakulla.... naamapesu!
"Aye, caramba!"

Tiistai

Marsipaani eli mantelimassa ei taida sopia, en ole kyllä kokeillut.

Mutta perinteellisessä saksalaisessa Weihnachtsstollen:ssa se on herkkua.
   Kai se on tuttu, kun on Lidlkin teillä nyt. Pullataikina, kahden/kolmen sortin rusinoita, ja kaikenlaista maustetta, sirtuunan- ja appelsiininkuorta ja mielellään keskellä marsipaanipötkö, päällä paksusti pölysokeria!  Herkkua.

Kermavaahtoa voin syödä lusikalla tai vain nuolemalla sormella kulhosta.. säästyy lusikan tiski :P

Eugen

Niin, tuohan on liki samanlaista kuin perinteinen italialainen joulukakku...  se maistuu suunnilleen yhtä herkulliselta kuin pahvisilppu rusinoilla!
"Aye, caramba!"

Tiistai

Italialaisesta joulukakusta ei ole kokemusta, mutta kyllä englantilaisesta.. siitäkin on aikaa. Mutta muistelen, ettei se kovin hyvää ollut.

Weihnachtsstollen sulaa suussa varsinkin, jos on hyvästä leipomosta eikä ole säästetty esim. voita .. se sivellään vielä kuumana varttikilolla voisulaa, joka imeytyy kokonaan siihen :P   Olen joskus itse yrittänyt leipoa, vaihtelevalla menestyksellä, koska uuni oli kaasu-uuni ja lämpöä vain alhaalla. Jos haluaa ruskistaa kakkujaan, on grillattava vähän. Kokemusta on  >:(


mrsFox

Mansikkahilloa kohtuullisesti, sekä runsaasti kermavaahtoa laskiaispullan väliin, nami!

Aakku

Eukka jossainvälissä nimitti hilloa äänestäneitä revareiksi, mutta kukapa oikeastaan on se revari tässä äänestyksessä  8)

Tällä hetkellä Hilloa  puoltaa 7 äänestäjää (87.5%) ja mantelimassaa 1 (12.5%) [kuka kumma ???]
   
Äänestäjiä on tosin vasta 8, että voi tilanne vielä muuttuakin... enempi hillo/kermavaahtosuuntaan ...  ::)

ville

Mieluummin tuota Stollenia syö kuin englantilaisten jouluvanukasta. Varsinkin Gluehweinin kera on ihan hyvääkin.

Eugen

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 25.02.09 - klo:16:40
Eukka jossainvälissä nimitti hilloa äänestäneitä revareiksi, mutta kukapa oikeastaan on se revari tässä äänestyksessä  8)

Tällä hetkellä Hilloa  puoltaa 7 äänestäjää (87.5%) ja mantelimassaa 1 (12.5%) [kuka kumma ???]
   
Äänestäjiä on tosin vasta 8, että voi tilanne vielä muuttuakin... enempi hillo/kermavaahtosuuntaan ...  ::)

Totuus on absoluuttinen ei suhteellinen!
"Aye, caramba!"

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Eugen - 25.02.09 - klo:17:46Totuus on absoluuttinen ei suhteellinen!

Tässä laskiaspulla-asiassa totuus näyttää olevan hyvinkin suhteellinen ...

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä