Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Oudot elokuvat

Aloittaja Eugen, 26.09.07 - klo:17:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Tiistai

#130

Katselen 1. varttituntia Reindeer Spotting elokuvasta.. tiedä, katsonko loputkin..  Masentavaa, ei ole helppo kasvaa aikuiseksi kaamoksen ja ikuisen lumen keskellä. Ja kielenkäyttö on minulle täysin vierasta.. nuo v-välimerkit.

Noita osia on näköjään 6 kpl, siis joku on laittanut koko leffan juutuubeina nettiin, tekijänoikeuksista viis.


............
Muokkaus:
youtuben hakuikkunaan sanat:  Reindeer Spotting 1/6 (2010) Svensk text

THL tiedottaa

Hmmm...
"HS.fi:n keskustelupalstalla virinnyt keskustelu kuolemantapauksesta poiki kantelun Julkisen sanan neuvostoon (JSN). Keskustelupalstalla ollut linkki kuvamateriaaliin Raappanan ruumiista on herättänyt paheksuntaa. Tämä saattaa johtaa siihen, että JSN tulee puuttumaan median ylläpitämien keskustelupalstojen linkityksiin.[8]"

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Tiistai




Siinä tapauksessa heidän on käännyttävä videoiden nettiin laittajan puoleen: Revengefilms1  ja ilmeisesti ovatkin jo kääntyneet, koska profiilia ei enää löydy. " ! This channel is not available."

Netti on vapaa eikä minusta ole paljoa pahaa linkittää siellä oleviin youtuubeihin. Noitakin on katseltu 10000-15000 kertaa, viedäänkö kaikki oikeuteen?



OK. Korjaan linkin niin, että löytyy kuitenkin  8)

AveLazio

Jos haluatte nähdä filmin, joka vaikuttaa hyvin puhtoiseltä, mutta onkin sitten jäntevää horroria, katsokaa "Funny Games". Katsoisin sen vaikka joka päivä...
At a narrow passage there's no brother, no friend

karpalo

Varmaan hienoja elokuvaehdotuksia Teillä kaikilla.

Olen omalta osaltani jättänyt elokuvien katselemisen vähemmälle nykyisin. Haluan olla itse mukana, enkä katsomossa. En tarkoita, että tekisin elokuvaa, vaan haluan elää niin, että se olisi sellaista elämää, mistä joku toinen voisi tehdä elokuvan, jopa suositun.

Sellaisen elämän eläminen tarkoittaa, että nauttii nyansseista, osaa nähdä muutakin, kuin oman napansa tuijottaminen, sellainen elämäntyyli on hauskaa.

En tarkoita, etteikö Outomaalla olisi sellaista ilmapiiriä, missä liikuttaisiin muiden tekemissä kulisseissa, ei suinkaan.

Mutta usein, ainakin minua äklöttää jonkinlainen, suuren Median aiheuttuma kohahdus  ihmisen suorittamaa tekoa tai taiteellista suoritusta ihmetellessä tapahtuviin superlatiivisiin ylilyönteihin.

Se on aivan liian ylitsepursuavaa. Tämän suvaitsen vain Jääkiekon MM-Joukkueen saavutuksille.

Sofi Oksanen ei kuulu siihen porukkaan, valitettavasti, ei edes ulkonäköisen  imagonsa avulla. Olen lukenut kirjan. Ei se huonokaan ollut. Mutta ei häikäisevä, jos vertaan Turgenjeviin.

Paras näkemäni elokuva on  v. 1955 näkemäni "Apinain Tarzan" Pääosassa Johnny Weissmuller"


Tiistai

#135
Hieno asenne Postmannilla.  Nimimerkkisi on Postman-klassikosta! Tähän asti ajattelin, että Kevin Costernin tekemästä hyvästä futuristisesta elokuvasta The Postman. Vaikka oli sekin jotenkin mieltä painava.. panee ajatelemaan, mitä me vielä tälle maapalloparalle teemme.

Eilen kansainvälisellä kirpputorilla oli 2 suomal. leffaa, "Häjyt" ja "TALI Ihantala 1944", pakko ostaa! Molemmat originaaleja eikä mitään piraattikopioita (joita myönnettävästi on sandwichin hinnalla saatavilla). Molemmat mielenkiintoisia, koska olen Pohjanmaalta ja Suomen historiastakaan en tiedä paljoa. Ei edes isä koskaan puhunut sodista, vaikka oli molemmissa. Vielä katsomatta. Minikirjastossamme kuulemma on muutamia suomalaisia elokuvia, joita en ole vielä siellä hoksannut  :o  Täytyy katsella ne Kaikki.

Patu

postman:n asenne on lähellä omaani. Elokuvia katsomaan minua ei nykyään saa kuin harvoin, hyvin harvoin. Elokuvateatteriin ei varmaan koskaan.
Elokuvissa on liikaa sitä hienoa jonka pitää ymmärtää olevan hienoa. Sitä että juuri joku hieno ihminen esittää jonkun roolin. Se on hienoa.
Noh, tuo oli aika pinnallinen analyysi.

Kyllähän pentuna tuli katseltua monenlaista. Tuntematon sotilas (Edvin Laineen ohjaus) on jäänyt mieleen, siinä on veren maku eri tavalla kuin jossain John Waynessä jossa verta kuitenkin juoksee myös.

Ja teatterissa tuli käytyä. Kun olin nähnyt Seitsemän veljestä kahden eri teatterin esityksenä, piti lukea kirja.
En täysin pysty oivaltamaan mitä lisää kirjailijan teokseen tuo lisää jonkun kolmannen tekijän-ohjaajan, näyttelijän -tulkinta kirjasta tai käsikirjoituksesta. Oma tulkintani on paras.

Tämä on varmaan jotain samaa kuin että kuuntelen mieluimmin instrumentaalimusiikkia. En tarkoita vain  esim. kamarimusiikkia vaan myös esim. jazzia. En kuitenkaan halua kuulla (kuin paria tiettyä) esitystä jossa on laulaja - vokalisti tuo esitykseen ekstramusikaalisen elementin, oman tulkintansa.
Musiikista sillä tapaa kuin vaikka THL en ymmärrä mitään. Kerroin vain mistä pidän.

S

Minulla elokuvien katseleminen keskittyy nykyisin enisijaisesti oman kotiteatterini tarjontaan, joka on kokoelmineen melko laaja; käsittäen kaikenlaisia itseäni kiinnostavia leffoja - draamasta toimintaelokuviin, scifiin, dokkareihin yms. Leffateatteriin en kuitenkaan viitsi vaivautua, kun mielenkiintoiset tuotokset voi katsastaa kotosohvalta käsin, kaikessa rauhassa keskittyen. 

- Tallentamiani arkistofilmejä katselen myöskin silloin tällöin myös digiboxin kovalevyltä, DVD:iltä tai jopa VHS-nauhoilta. Itse tekemiäni elokuvia, tai muita vastaavia hengentuotteita tulee kyllä nykyään katseltua vähemmän. Ehkä kriittisyys omia tekeleitään kohtaan on sen verran syvään juurtunut, että niitä ei edes enää analysointimielessä tee mieli juurikaan katsoa...?! 
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

Minäkin pikkuinen kehun Postmanin avaeravaa näkemystä.

"Full Metal Jacket" on kyllä hieno ja eksistentiaalinen elokuva. Right?
At a narrow passage there's no brother, no friend

hemonen

Tämä ei kyllä outo leffa ole vaan häiriintynyt. Human centipede, onko kukaan nähnyt/kuullut??

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä