Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Millä mielellä keskusteluissa?

Aloittaja juhasamy, 09.01.12 - klo:22:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhasamy


Ok.

Mutta mitään saivarteluja minä en aloittanut.
En osaa vastata kysymykseesi.

S

#11
Valitettavasti näissäkin ympyröissä törmää siihen ikävään ilmiöön, että muiden kirjoittajien itsetarkoituksellinen arvosteleminen on pääasia, kuin itse asiassa pysyminen. Jotkut joutuvat tulilinjalle muita herkemmin, jos eivät mielipiteineen ole joidenkin mieleen. Toisaalta taas jostain asiallisesta kirjoittajasta ei pidetä, hänen määrätietoisen suorasukaisuutensa sekä oman tinkimättömän linjan vetämisensä takia.

- Tälläinen asiansa kursailematon esittäjä jakaakin yleensä mielipiteitä puolesta sekä vastaan. Kaikille ei tietenkään voi olla aina mieliksi, eikä ketään voi muuttaa mieleisekseen, jos ei toisen tyyli satu miellyttämään. Parasta olisi vain keskittyä omaan kirjoitteluunsa, eikä kuluttaa energioitaan muiden halventamiseen. Näin selviää ainakin pahimmista karikoista, kun jättää kyseiset arvottomuudet omaan arvoonsa.

- Asiallisuus tuntuukin olevan joillekin kirjoittajille äärimmäisen haastava tehtävä. Mitä sitten tulee keskusteluissa toisten huomioon ottamiseen, siihenkään ei ole mitään yksiselitteistä metodia olemassa. Kukin toimii vuorovaikutustilanteissa parhaaksi katsomallaan tavalla. Oma käyttäytyminen sekä viestien sävy määritteleekin usein sen, millaista palautetta saa osakseen, tai kuinka itse vastaa muiden palautteeseen.

- Toisinaan kirjoitusten ilmapiiri on monesti sen verran negatiivisessa mielessä provokatiivinen, että parempi jättää tälläisiin viesteihin viisaasti kokonaan vastaamatta - kuin lähteä provosoitumaan pahantahtoisiin hyökkäyksiin, joiden tarkoitus on pelkästään lytätä vastapuoli. Tämänsuuntaiset väännöt kun eivät useinkaan jos koskaan johda mihinkään rakentavaan lopputulemaan.

Joten kun on löytänyt oman tyylinsä, millä mielellä jatkaa kirjoitteluaan; niin silloin epäolennaisuudet, sekä mitättömät turhanpäiväisyydet karsiutuvat matkan varrella omaan karsinaansa. Muut toimivat sitten tahoillaan omalla tyylillään, kukin edellytystensä & kykyjensä vaatimilla tavoilla!    
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Patu

Siinä sitä Ässä taas ammattitaidollaan sabotoi keskustelua.

karpalo

#13
Lainaus käyttäjältä: S - 10.01.12 - klo:12:14
- Tälläinen asiansa kursailematon esittäjä jakaakin yleensä mielipiteitä puolesta sekä vastaan.Joten kun on löytänyt oman tyylinsä, millä mielellä jatkaa kirjoitteluaan; niin silloin epäolennaisuudet, sekä mitättömät turhanpäiväisyydet karsiutuvat matkan varrella omaan karsinaansa............................. Muut toimivat sitten tahoillaan omalla tyylillään, kukin edellytystensä & kykyjensä vaatimilla tavoilla!    

Juuri niin, minusta nimenomaan ihan ilman mitään  turhia kursailemisia alatkin löytämään niin paljon hyviä piirteitä itsessäsi, että sanat eivät tahdo riittää kaikkea edes kertomaan.

Siksi lainasin tuota olennaista, jossa kerrot kursailematta omasta erinomaisuudestasi ja vertailu muihin kirjoittajiin on tavallaan jopa turhaa, tulevathan he niin kaukana perässäpäin!

juhasamy

Lainaus käyttäjältä: Patu - 10.01.12 - klo:12:37
Siinä sitä Ässä taas ammattitaidollaan sabotoi keskustelua.

Miksi sinulle jää tällainen käsitys?


THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: JuhaSamy - 09.01.12 - klo:22:39
Millä mielellä keskusteluissa?

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 09.01.12 - klo:19:38
JS, aloitit tämän todennäköisyys-teeman.
Kuka lopettaa sen?
Sellainenko, joka jotain siitä myös ymmärtää?


Tarvitseeko keskustelussa olla joku päällepäsmäri?
Joku, joka tietää parhaiten asiat?
Tuleeko muiden osoittaa kunnioitusta kyvykkäintä kohtaan miten selkeästi?
Voiko arvostusta tivata jos joku ei sitä ymmärrä antaa?

Miten paljon tulee ymmärtää ja tietää asioita, jotta voi osallistua keskusteluun milloinkin?
Tulisiko eniten tietävien ja ymmärtävien olla enemmän hiljaa ja antaa muille enemmän tilaa?

Tää on taas tätä.

Ihan turhanaikaista osoittaa mielenkiintoa toisten ihmisten motiiveihin.

Sen verran kuitenkin sanon tähän tympeään aiheeseen, että olis ihan mukava kirjoittaa vastavuoroisia viestejä jonkun sellaisen kanssa, jolla on aikaa ja mielenkiintoa perehtyä keskusteltavaan aiheeseen. Sellaisen kanssa, joka jättää vähälle, minimoi toisen kirjoittajan sielunliikkeiden penkomisen.



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

juhasamy

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 10.01.12 - klo:14:36

Sen verran kuitenkin sanon tähän tympeään aiheeseen, että olis ihan mukava kirjoittaa vastavuoroisia viestejä jonkun sellaisen kanssa, jolla on aikaa ja mielenkiintoa perehtyä keskusteltavaan aiheeseen. Sellaisen kanssa, joka jättää vähälle, minimoi toisen kirjoittajan sielunliikkeiden penkomisen.


Jos joku kirjoittaja käyttäytyy itseen nähden oudosti ja syntyy kommunikatiivisia lukkoja, niin ei kai siinä auta muu kuin kääriä hihat ja lähteä miettimään syitä! ja niihin liittyviä ratkaisuja. Etenkin jos toinen ei itse tuo mitään ratkaisevaa pöytään, vaan on jatkuvasti arvailtavana oleva.

Sanottava, että aloituksessa oleva lainaus oli osoitus jostakin ihan oleellisesta. Lisää vain näitä, niin on helpompi tulla keskenään toimeen. Kannattaa muistaa, ettei mihinkään ala-arvoiseen keskustelutasoon tarvitse kenenkään tyytyä.

Outomaa





1. Ylläpitäjän oikeudella otsikko pieneni normaalikokoiseksi. Oli 24:lla kirjoitettu!

2. Enemmistö tuntuu turhautuvan JuhaSamyn paluun myötä. Olihan meillä verkkaisia aikoja, mutta aina se vilkastui. Nyt tuntuu olevan hermostunut ärtyneisyys pinnalla. Ei hyvä.  Ehdotan muita puheenaiheita tai hetken hiljaisuutta ainakin uudelle tulokkaalle.



En tiedä muista, mutta minua esim. ärsyttää toisten viestin nyppiminen lauseiksi ja niihin vastaileminen lauseilla, joiden sisällön arvaa lukemattakin.


Ja nyt muistin! Eikö Samja aloittanut viimeksi täällä ketjun, jossa tutkittiin toisten keskustelijoiden ominaisuuksia tms., kun ei löytänyt valmista ketjua. Meni ainakin minulla täysin vastakarvaan.
"Nothing in the world is ever completely wrong. Even a stopped clock is right twice a day."   — Paulo Coelho (Brida)

juhasamy

Lainaus käyttäjältä: Outomaa - 10.01.12 - klo:15:40
En tiedä muista, mutta minua esim. ärsyttää toisten viestin nyppiminen lauseiksi ja niihin vastaileminen lauseilla, joiden sisällön arvaa lukemattakin.

Näin, mutta tilanteenmukaisuus on tuota suurempi arvo. Itse käytän eri tyylejä. Esim selkeästi eroteltaviin osiin on joskus hyvä ja tehokas vastata siivuttaen.


Lainaus käyttäjältä: Outomaa - 10.01.12 - klo:15:40
Ja nyt muistin! Eikö Samja aloittanut viimeksi täällä ketjun, jossa tutkittiin toisten keskustelijoiden ominaisuuksia tms., kun ei löytänyt valmista ketjua. Meni ainakin minulla täysin vastakarvaan.

Parempi olisi käydä henkilökeskustelu ihan selvin sävelin ja sille tarkoitetussa ympäräristössä. Muuten sitä käydään kaikkialla kuten täällä tehdään. Mutta se on kai sitten tarkoitus.

risto

.
Noi samjan jutut on justiinsa tollasta. Eli yhtä tyhjän kanssa.

Olen samaa mieltä Outomaan kanssa Samjan roolista.
On olevinaan joku fooruminpitäjä ja tulee tyrkyttämään tyhjänpäiväisyyksiään tänne ja jakaa jotain joultodistusta kirjoittajille.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä