Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Väliaikatietoja Oktopussi-projektista...

Aloittaja Aakku, 22.09.08 - klo:17:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

Ainakin jotain on tapahtunut - kaksi artikkelia on lähetetty minulle, kun lupauduin olemaan edesvastuuton päätoimittaja.

Amandaan olen ollut kontaktissa ja mikäpä olisi kuukausittain ilmestyvän korkeakulttuurisen julkaisun ensinumerolle parempi päivä kuin 01.10.2008 - tähän on noin reilu viikko aikaa, että hyvin ehtii vielä mukaan.

Lehteen kirjoittamisella on hiukan korkeammat vaatimukset kuin normaalisti mm. valtion virkoihin haettaessa : "Sisälukutaito tai vastaavat tiedot" - lisävaatimuksena on välttävä kirjoitustaito.

Rankkaa, vaan ei ylivoimaista.

Itsekin olen valtion leivissä ja kun tehtävä oli : "Kirjoita nimesi viereiseen laatikkoon", selvisin täpärästi. Nimen löysin taskussani olleesta ajokortista ja kun kysymykseeni "saako käyttää kynää" vastattiin myönteisesti, jäi ainoaksi miettimisen aiheeksi käsite "laatikko", joka on kolmiulotteinen kappale ja paperilla oli vain viivoilla rajattu alue ... arvelin tämän olevan jokin psykologinen testi ja siihen väänsin nimeni ...

Amanda

Akalla  on kaksi juttua ja yksi uutisartikkeli, niin kertoi..  fiilaa niitä vielä vähän. Ja galluppia ajateltiin, sekä "vitsi, vitsi.." osaa.
Mitäs muuta tarvitaan, jotain urheilusta..Eugen, hoi!



Ja sitten ihan mitä vain..


Aakku

Lainaus käyttäjältä: Amanda - 22.09.08 - klo:17:37
Akalla  on kaksi juttua ja yksi uutisartikkeli, niin kertoi..  fiilaa niitä vielä vähän. Ja galluppia ajateltiin, sekä "vitsi, vitsi.." osaa.
Mitäs muuta tarvitaan, jotain urheilusta..Eugen, hoi!

Nyt on kaikkiaan tallennettuna [myös USB-tikulle, varoiksi] neljä [4] juttua, mikä on jo erittäin hyvä alku ... päätoimittajan sanat vielä ovat jossain kähyisessä korvienvälisessä aluessa, mutta tulevat varmaan piakkoin sieltä esille. Leipätyö vähän haittaa tätä tärkeämpää tomintaa ...

Urheilupalsta on hyvä olla, eikä hullumpi olisi myös niksiosasto --> mielellään itsekeksittyjä ja -testattuja, sekä sarjakuva !

LainaaJa sitten ihan mitä vain..

Joo - mielellään jotain sekavaa ... myös voisi olla lyhyt katsaus siihen, mitä muissa lehdissä kirjoitetaan. Vaikka mielikuvituksellisella otsakkeella "Muut lehdet kirjoittavat ..."

Amanda

Bongaaja lupasi satiirisia juttujaan politiikasta ja vähän muustakin blogiltaan, saamme ottaa 10 parasta :D
Mutta ne on englanniksi, miksei me voitaisi  jättää ne alkuperäiseen muotoon.. ?


reedik

Minusta Oktopussin määreeksi  Outomaan Underground Verkkolehti sijaan sopisi vieläkin paremmin Outomaan Undersurface Verkkolehti. Se ottaisi Oktopussin elinympäristön  huomioon ja asennoituisi uudella, mutta  oudolla tavalla vaihtoehtokulttuuriin.


Aakku

Lainaus käyttäjältä: reedik - 23.09.08 - klo:01:04
Minusta Oktopussin määreeksi  Outomaan Underground Verkkolehti sijaan sopisi vieläkin paremmin Outomaan Undersurface Verkkolehti. Se ottaisi Oktopussin elinympäristön  huomioon ja asennoituisi uudella, mutta  oudolla tavalla vaihtoehtokulttuuriin.

Sinällään hyvä ajatus - tutkivaa journalismia :) pinnan alla. Miksi muuten puhutaan vaihtoehtokulttuurista - silloin tavallaan tunnustetaan eräänlaisen "virallisen" kulttuurin olemassaolo, joka ei minusta ole muuta kuin laumaihmisten kulttuuria ...

Ihmisluontoon kuuluu asioiden ja ilmiöiden luokittelu, sekä lokerointi. Joissain asioissa tämä on hyväkin systeemi, muttei välttämättä esim. kulttuurissa ... on olemassa vain lukuisia erilaisia kulttuureita, eikä "valtakulttuurin" tuputtaminen pienempien kulttuureiden edustajille ole kuin ylemmyydentuntoista omaan napaan tuijottamista.

Itse kartan kaikenlaisia "virallisia" tilaisuuksia, koska ne ovat ankeita, teennäisiä ja tylsiä - sinällään järkevänoloiset ihmiset vain puhuvat läpiä päähänsä ja esittävät jotain muuta, mitä ovat. En ollut edes työpaikan pikkujouluissa, koska kutsussa oli evästyksenä pukeutumisohjeet --> puvuntyyppinen asu höystettynä kravatilla ei kertakaikkiaan sovi minulle, joten tästä saattoi - kutsusta - jo aistia tilaisuuden jäykän luonteen, siispä ohitin tapahtuman...

Ztara

Tuleeko lehteen myös juonipaljastukset kaikista meneillään olevista saippuasarjoista?

Nyt sairaslomalla olen tekemisen puutteessani alkanut seuraamaan Ballykissangelin Pappia (joka muuten on niii-in suloinen, aah!) sekä Emmerdalea. Kauniit ja Rohkeat tulee juuri siihen aikaan kun teen ruokaa, jää usein katsomatta. Serranon perheestä ja Sydämen asialla-sarjasta olen ihan pihalla, Salkkaritkin jää usein katsomatta. Koska en ole vuosiin telkkarin juurikaan katsonut, toivoisin lehdestä löytyvän tällaisen palvelun  :).
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Stara - 23.09.08 - klo:08:00
Tuleeko lehteen myös juonipaljastukset kaikista meneillään olevista saippuasarjoista?

Kai sekin olisi mahdollista, mikäli joku on selvillä näistä - pitäisi siis nähdä pätkiä förskottina ennenkuin ne näytetään töllössä. Ainakaan minulla ei ole tällaista mahdollisuutta ... paitsi tietysti pätkien jokseenkin laiton imurointi erilaisilta piraattipalvelimilta, joka taas ei niiden [hömpähkön] luonteen takia ihmeemmin kiinnosta.

LainaaNyt sairaslomalla olen tekemisen puutteessani alkanut seuraamaan Ballykissangelin Pappia (joka muuten on niii-in suloinen, aah!) sekä Emmerdalea. Kauniit ja Rohkeat tulee juuri siihen aikaan kun teen ruokaa, jää usein katsomatta. Serranon perheestä ja Sydämen asialla-sarjasta olen ihan pihalla, Salkkaritkin jää usein katsomatta. Koska en ole vuosiin telkkarin juurikaan katsonut, toivoisin lehdestä löytyvän tällaisen palvelun  :).

Käytä energiasi hyödyllisemmin, esimerkiksi outoillen :) - sinällään nuo sarjat ovat minulle tuntemattomia, paitsi töllöohjelmaluetteloista. Kesällä tuli joku sellainen, olisiko ollut justiinsa tuo S-perhe, mutta kun mökillä olin, niin eipä siellä kiinnosta istua sisällä kaukonäkövastaanotinta tiiraamassa. Tietysti voi kysyä, että miksi mökillä pitäisi ylipäätään olla töllö ? Se nyt vain ale-hintaisine dägäbokseineen tuli sinne roudattua kun toukokuussa oli ne lätkän MM-kisat, joita siis halusin seurata ... Täällä olkkarissa on vähän isompi käytetty töllö ja dägäboksi, kun ne analookilliset kanavat lakkautettiin viime helmikuun lopussa myös kaapeliverkosta - turhaan kun siellä olisivat aivan hyvin mahtuneet olemaan...

reedik

Minuakaan eivät kyseiset sarjat kiinnosta, vaikken niiden sisältöä tunnekaan. Maalle meillä ei kukaan kaipaa televisiota. Tekemistä ja ajankulua on ollut aivan riittämiin. Stara voisi tekemisen puutteessa alkaa puuhailla (ties vaikka olisi jo alkanutkin) Oktopussin parissa. Verkkolehti on siinäkin mielessä kätevä, että siihen voi uppoutua silloin, kun itse haluaa.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 23.09.08 - klo:07:54
Lainaus käyttäjältä: reedik - 23.09.08 - klo:01:04
Minusta Oktopussin määreeksi  Outomaan Underground Verkkolehti sijaan sopisi vieläkin paremmin Outomaan Undersurface Verkkolehti. Se ottaisi Oktopussin elinympäristön  huomioon ja asennoituisi uudella, mutta  oudolla tavalla vaihtoehtokulttuuriin.

Sinällään hyvä ajatus - tutkivaa journalismia :) pinnan alla. Miksi muuten puhutaan vaihtoehtokulttuurista - silloin tavallaan tunnustetaan eräänlaisen "virallisen" kulttuurin olemassaolo, joka ei minusta ole muuta kuin laumaihmisten kulttuuria ...


Johan mä lanseerasin suomenkielisen nimen vastakulttuuri. Käytä vaikka sitä.

.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä