Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Rääkättyä possua

Aloittaja Alien Weird, 24.12.09 - klo:10:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 16.01.10 - klo:15:55

Montako puuta ihmisen pitää elämänsä aikana istuttaa jotta saisi koko hiilijalanjälkensä peitettyä?


2531


Ztara

Ei aavistustakaan. Mutta semmoisen puolen aarin verran kai  ::)?

~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Paha setä

Hyvä jos noin vähällä selviää. Nuorempana kun tein viherrarakennushommia ja olin kauppapuutarhalla töissä, niin olen  varmaan istuttanut puita myös Akankin edestä. Pitää varmaan hankkia oma auto, että saa kaiken positiivisen saldon käytettyä. Jos menee rajamaille niin voihan yksityishenkilökin ostaa päästöoikeuksia, mutta onkohan tämä vain uutta anekauppaa? Ainakaan minä en tiedä miren sekin raha auttaa päästöihin.

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 16.01.10 - klo:09:20

Mutta joulu on negatiivinen ekoteko myos siksi
että hiilinielu pienenee,
siksi että miljoonia kuusia kaadetaan
ja kensties mäntyjä ja muitakin puita.
Siinä menee taas tuhansien aavikoiden metsittäminen
tuhansien neliökilometrien alueella
Afrikassa ja muualla
aivan hukkaan.


Yksikään elämäni aikana ostettu kuusi ei ole tullut tupaan Afrikasta, kun olen suosinut kotimaista. Useimmat kauppiailla olevat kuuset ovat latvakuusia, eli sitä osaa jota ei voida hyödyntää tukkipuukaupassa. Ne jäisivät siis vain maastoon jos ei niille tätä käyttöä olisi. Lähikauppiaamme myy istutettuja kuusia, jolloin joulukuusen kokoinen kuusi kasvaa siellä maastossa joitakin vuosia ennenkuin se kaadetaan, ja pienentää kasvuvuosiensa ajan sitä negatiivisen ekoteon vaikutusta.

Possu on nyt syöty ilman että olisimme rääkänneet sitä.
 
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: Paha setä - 16.01.10 - klo:20:33

Yksikään elämäni aikana ostettu kuusi ei ole tullut tupaan Afrikasta, kun olen suosinut kotimaista.

Ilmasto on globaali asia.
Ne jotka istuttaa puita Afrikassa tekee turhaa työtä kun jouluna niitä lahdataan täällä ihan vain koristetarkoitukseen, ei edes polttopuuksi siis.


LainaaUseimmat kauppiailla olevat kuuset ovat latvakuusia, eli sitä osaa jota ei voida hyödyntää tukkipuukaupassa. Ne jäisivät siis vain maastoon jos ei niille tätä käyttöä olisi.

Hyvä. et siis ole nopeuttamassa ilmastonmuutosta.
Rape on varmaan kiitollinen kun se asuu siellä rannalla joka kohta tulvii.

LainaaPossu on nyt syöty ilman että olisimme rääkänneet sitä.

Eihän niitä possuja toki itse tarvitse rääkätä.
Ne tulee kauppaan jo valmiksi rääkättyinä.


Jos Rapen laskelmat pitävät paikkansa niin ei tervitsisi kuin kymmenen vuoden aikana istuttaa joka päivä yksi puu, niin sillä koko jalanjäljen saa pois.
Helppo homma.  Minäkin olen varmaan jo muutaman sataa puuta istuttanut. Ne on nyt jo aika isojakin puita.
Valitettavasti nekin on kyllä tarkoitus kaataa, sen takia ne on istutettu.
Tämä puuprojekti pitäisi varmaan olla joku metsätaloudesta erillään oleva projekti.







rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 16.01.10 - klo:21:35

Jos Rapen laskelmat pitävät paikkansa niin ei tervitsisi kuin kymmenen vuoden aikana istuttaa joka päivä yksi puu,


Yleensä tulee kaadettua enemmän puita kuin mitä istuttaa . Muutenhan pihapiiri pusikoituu.
Naapurin mettään en lähde istuttamaan.

Ikkunalla kyllä kasvattelen monenlaista.

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: Rape - 16.01.10 - klo:21:42
Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 16.01.10 - klo:21:35

Jos Rapen laskelmat pitävät paikkansa niin ei tervitsisi kuin kymmenen vuoden aikana istuttaa joka päivä yksi puu,


Yleensä tulee kaadettua enemmän puita kuin mitä istuttaa . Muutenhan pihapiiri pusikoituu.
Naapurin mettään en lähde istuttamaan.

Ikkunalla kyllä kasvattelen monenlaista.

Olet kyyninen
Minä olen päättänyt muuttua idealistiseksi, ainakin siksi aikaa mitä tämän viestin kirjoittaminen kestää.

Pitäisi perustaa yritys joka tuottaa onnellisen possun lihaa kuluttajille.
Sikalasta voisi olla jatkuva videoseuranta nettiin niin että mitään ei jäisi kuluttajille epäselväksi.
Sioille järjestettäisiin virikkeitä ja niiden kanssa käytäisiin leikkimässä ja niitä rapsuteltaisiin säännöllisesti.
Kuluttajat saisivat osallistua sikojen virkistystoimintaan.
Tietenkin sikalan pihalle pystytettäisiin koju josta voi ostaa sikojen makupaloja ja rapsutus ja hoitovälineitä.
Kuluttaja voisi myös itse netin kautta valita oman possunsa,
jotta voisi olla vama siitä että hän syö onnellisen possun lihaa,
possua jolla on ollut onnellinen elämä.

Possuja voitaisiin myös myydä elävänä niihin kiintyneille
jos rapsutelijat eivät malta syödä omaa possuaan.

Sellainen yritys voitaisiin myös perustaa joka keräisi lahjoitusvaroja joilla sitten istutettaisiin puita puuttomille joutomaille.
Jokaista istutettavaa puuta varten pitäisi lahjoittaa tietty summa ja sitä vastaan istutettu puu sitten merkittäisiin ja nimettäisiin sen lahjoittajan mukaan.
Näitä istutusmetsiä, niiden hoitoa ja kasvua, voitaisiin myös esitellä ja seurata netin kautta.


.

rapevainaa

.
Joo. Tossa on ideaa. Jos olisi hukkamaa, sinne voisi tulla istuttamaan puun maksua vastaan.
Samalla saisi synninpäästön hiilijalanjäljestä pari vuotta eteenpäin.

Sitten siitä puut annettaisiin adoptoitavaksi  - maksua vastaan  tottakai - parempiin olohin.
Pelastaa puu Co hoitaisi koko puuhan.  Kohuullista maksua perittäisin joka käänteessä asiantuntemuksen käytöstä, reskisteröinnistä ja  sertifikaattoen laatimisesta. Puun kanssa otettut valokuvat eivät sisälly hintaan eikä valokuvan kehykset.
Paikalle tuli pönttökamera, jolla voi seurata puiden kasvua ja huojumista tuulessa.

Jos haluaa beettasäteitä taustalle, sitäkin saa maksua vastaan.

Tässä tehdään tilaa uusille puuistuksille






Paha setä

Niin, olisipa hyvä toimintaidea vaikkapa kaupungille, perustaa kuusilainaamo: Syssyllä kuusi juuripaakkuineen ylös ja saaviin. Onnellisesta kuusesta kuluttaja maksaisi sitten kohtuullisen vuokran. Keväällä sitten kuusi paakkuineen takaisin maahan omalle paikalleen. Voi sitä onnen määrää, kun kaupungin kuuset viettäisivät pienen loman elämänsä aikana...
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

Tiistai


Alien Weird on visionääri! Ja sai aikaan ideoiden vyöryn täällä :D

Mutta kuka saisi lemmikkinsä kinkkua syötyä.. ?

Meidän komea kukko on nyt vielä onnellisempi, kun saa kiekua sydämensä pohjasta eikä kukaan tule häirityksi.   Annoimme sen pois vaihdossa valkoiseen kukkoon, joka kuulemma on agressiivinen ja hätyyttää ihmisiä.. tämä meidän yksilö oli tuskin aikuinen ja ne kanat ainakin tykkäsi.  Ne voivat nyt olla vähemmän onnellisia, koska se vaikoinen kukko ei tule meille vaan annettiin pois, päätyy kai kattilaan..

Prinsessalle laitettiin tänään omistajansa takapihalle asumusta sen saviruukun ympärille (kuva toisaalla..jossain). Hyväksyi sen pesäkseen, kun tänä aamuna kömpi sieltä ulos.



Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä