Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Asiaa karpalon tyyliin

Aloittaja karpalo, 20.02.15 - klo:19:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

Saimaa rannoil on miulkii isäinmaat.

Siel hyö paikalliset  hölöttäät, mitä milloonkii suupielist siunaantuu. Siel hyö tuppaavat kulkijoil kertoilee Rauha sairaalastkii. Kui siel kaik ol paikallas, hyvi tultii toimee kaikkei kans.

Joskus liiankii hyvi. Vällee ol ruoka, se hernerokka, siel semmost ja tämmöst.

Mahas alkoi kiertelöö. Nii paljo kiertel, jot ilmat pit päästää alakaut pitkii ruokasalii.
Kyl sit tyhjentys koko salikii, kukaa ei jäänt käytävilkää, kaik painuivat sama tie ulos, nii ol sakkiana ilma.

Semmost meil Saimaa Rannoil toisinaa, ihmisii vaa myökii ollaa.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 05.06.15 - klo:21:01
Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 05.06.15 - klo:20:48


Tuo nolottaa enemmän miten media osallistuu tähän opposition kampanjointiin tuomalla näitä omia 'perustuslaillisia kriisejään'

Minua kanssa. Median tehtävä on ikää kun saada hallitus ja ministerit kiikkiin ihan mistä vaan, että saadaan raflaava otsikko. Ihme jankutusta.

Se ei ole tällä kertaa ollut vaikeata. Painavaa kritiikkiä on tullut myös asiantuntijoilta. Pahinta on se, että juuri kaikilta niiltä otetaan, joilla ennestäänkin on liian vähän.

karpalo

Onko koskaan mikään ollut kaikkien mielestä tasapuolista, kun on ollut pakko leikata valtion valtavasti paisunutta menopuolen Budjettia ?

Onhan se täysin vastoin ihan mitä tahansa järkeenkäypää, että otetaan uutta velkaa vanhan velan maksuun ?

karpalo

Niin, niin, äänestäjätkin luulevat, että ei ole mielipuolista heidän ajatella äänestävän jotakin muutosta parempaan suuntaan.

Ovatpa naiveja tyyppejä, kun uskovat johonkin äänestämiseen.

karpalo



karpalo

Tää nyt Juhalle tiedoksi, jos täällläkin lukasoo.

Älä anna periksi.

Miksi antautua, kun on elämää ja vuosia jäljellä vaikka kuinka ?

Katson rollaattorilla liikkuvaa, vastaani tulevaa  vanhaa naista, hän tulee lähemmäksi, hymyilee, minäkin hymyilen, toivotan hänelle hyvää Juhannusta.

Hän  pysähtyy, vaihdamme kuulumiset, hän on läheisestä Saga- talosta, ikääntyneiden hoitokodista, tapaan näitä ihmisiä täällä usein.

Me olemme kaikki samanlaisia, saman auringon alla, olemme ystäviä nyt ja iäti. Minusta on hauskaa jutella vanhojen ihmisten kanssa, heillä on kokemusta.

karpalo

Laitan tämän tänne muistiin, kumihuuli voisen muuten pyyhkäistä pois:
........
Lainaus käyttäjältä: Juuli Hukkaskukka - 03.07.15 - klo:00:55
     Miksi olisi pitänyt kommentoida kun yhtään kappaletta kahdesta polvesta  ei ole leikattu. Josko on taas pikkulinnut asialla. Voivoivoi.  Nyt on räkäteille tullut työtapaturma. Voivoivoi.
Onko tehtävä valitus huuhkajien tietotoimistoon.

Juuli

pss. Ei pidä yleistää miesjuttua. Minulla on tosimies.  Mitä minun hukkaskuvalupiani pähkäillään. Tottakai on. Kysymättäkin.  Eikä muille kuulu kuin Hukkaselle ja minulle.
Vähäsen skypekameralla värit vääristyi. :D

Juuli

Eiks se Awe olekkaan niiden leikattujen kirottujen polviensa/kinttujensa kanssa siellä sukkuloimassa ?

Tiistai, minä kyllä havaitsin Hukkaputki Juulin hukkapukkakuvat, mutta en reagoinut.

Ave, se vanha nössö lienee saanut Laagin päänuppiinsa. Ei sen polvet enää mee koukkuun, pääkin on kohmeessa.

Juuli Hukkaputki vaan tekee itsestään tärkeän.

Hän, Juuli on mukamas ollut suurta sotasankaria auttamassa, että pääsisi siviiliin ja kaikkeen hyvään ja hellään huolenpitoon.

Sitäpaitsi Awe/Ave on kaikkien dosenttien esi-isä ja yliopistojen haluttu luennoitsija all over the world.

Joten on syytä miettiä, että tekeekö Juuli Hukkasputki/Kumihuuli vaan jonkinlaista silmänlumeketta siitä, että hän pelastaa Suuren Sotasankarin.
........

Olette varmaan kaikki tietoisia Olavi Virrasta ?

Olavi Virta oli ja onko vieläkin Suomen suurin tenori, iskelmälaulaja. Hän sortui alkoholiin, mutta joku Hulda otti hänet hoiviinsa, omaan pieneen murjuunsa, jossa ei ollut edes patiota, siellä Olavi Virta sai notkua viimeiset päivänsä koko ajan pienessä kekkulissa..

Nyt tulee mieleen, että tämä Juuli Kumihuuli on ottanut mallia tästä Olavi Virran Huldasta.

Niin on samanlainen tarinantynkä menossa, että jopas oikein huimaa.


Amanda

LainaaOlette varmaan kaikki tietoisia Olavi Virrasta ?

Minä en ollut tietoinen ja laitoin googleen. Valitettavasti nämä herkät lahjakkaat taiteilijasielut päättyvät näin.. juuri tänään telkkarissa mainittiin dokumentti elokuva Amy Weinhousen elämästä, joka olisi nyt valmistunut. Joskus hänen kappaleitaan soi radiossakin, oli ainutlaatuinen lahjakkuus.


karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 03.07.15 - klo:23:03


Onpa hieno puutarha, juuri minun mieleen..

En tykkää kynityistä pensaista, vaan kaikki on kauneinta sellaisena kuin luonto sen haluaa, mielellään rehevää! Taitaa olla rva Karpalon käsialaa, kun yleensähän se menee sitä kaavaa, että hän määrää pensaiden paikat ja leikkaamisen tarpeellisuudet ja siippa tottelee.. jos tottelee :P

Mietin tässä onko tämä sama paikka, kuin nuo aikaisemmat kuvat.. ettei vain ole kaksi osoitetta teilläkin :)

Sama paikka varmaankin.

Rouva karpalo on päällepäsmäri, itse olen toteuttaja vailla vertaansa.

karpalo

Mustikassa 23.07.2015



Tuollaiselta näyttää mustikat täällä tänään.

Onhan siellä joitain, jotka eivät ole täysin kypsiä.
Mutta jos nyt menee näihin maisemiin 2-3 vkon kuluttua, niin tuskin on paljon mitään jäljellä.