Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Hyvä kasvatus

Aloittaja THL tiedottaa, 08.11.07 - klo:10:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

S

Näkisin että viisaus asuu ihmisessä ja yksilössä itsessään, jos nyt viisautta halutaan jollakin tavoin määritellä. Ehkä taas turhaa luokittelua ja kategorisointia olisi vältettävä, jos haluaa eheytyä ja elää elämäänsä oman itsensä näköisesti, ilman ahtaita lokerointeja ja karsinointeja.

Mitä tulee sitten yksilön kasvatukselliseen puoleen, jokainen kasvaa lopultakin itsenäisesti omaehtoisesti omaksi persoonakseen ja kasvattaa siinä samalla parhaimmillaan itse itseään. Ei kenenkään itseyttä voi hallita tai määräillä, joutumatta kohtaamaan toisen minuutta silmästä silmään, sen kaikessa raadollisuudessaankin. Taistelut ja kamppailut ovat aina omia sisäisiä irtiottoja johonkin päämäärään tai tavoitetta kohti, joka halutaan saavuttaa.

Ihmisen oma reagointi ja vapaa tahto yhdessä omien valintojen ja ratkaisujen kanssa vie eteenpäin, joko alas ojan pohjalle, tai sitten ylös vuorten rinteille. Välimaastossakin vaellellaan toisinaan ja kivikot vaihtuvat karikoiksi. Myrskyjen silmässä oppii elämän totuuksia, sillä aina ei elämä ole seilaamista myötätuulessa, vaan karille ajojakin tapahtuu auttamatta. Ne opettavat parhaimmilaan valitsemaan toisen, kenties suotuisamman suunnan ja suhtautumaan elämänmatkaansa enemmän haasteita antavana, kuin raskaana taakkana tai painolastina.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "S"Ei kenenkään itseyttä voi hallita tai määräillä, joutumatta kohtaamaan toisen minuutta silmästä silmään, sen kaikessa raadollisuudessaankin. .

Eilen USAN: eräällä palstalla joku veti johtopäätöksen että olen loukannut USA:n kansalaisia. Vastasin siihen että olen aika ylpeä, jos olen pystynyt suuttumaan kollektiivisesti 300 milj. ihmistä  kertomalla vain totuuden. Kerroin vain että ne ovat yhdessä asiassa 5-7 vuotta jäljessä Eurooppaa.

Kova homma senkin jos ottaa tehtäväkseen olla  300 milj. ihmisen äänitorvena.

No hää pyyteli anteeksi kun huomasi astuneensa (Rapen) miinaan...

Englantilainen huumori on paha homma kun sitä käyttää vakavassa paikassa. Itse he väittävät sen olevan "älyllistä tökkimistä". Sen avulla selviää, mitä tuo vieras ihminen on.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä