Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Matteuksen evankeeliumi

Aloittaja risto, 04.09.13 - klo:04:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Esmerkix

Rape olisi voinut laittaa viitteen kirjoitukseensa. Se oli lähes suoraa lainausta Wikipediasta, eikö totta? Se on aivan totta. Jos rahallista korvausta työttömälle ei makseta, mitä tahansa työtä oli pakko tehdä, jotta pysyi hengissä. Koulutusjärjestelmä ei myöskään ollut samanlainen kuin nyt. Ammattimieheksi opittiin toisen ammattimiehen opastamana.

risto

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 25.09.13 - klo:20:22
Se oli lähes suoraa lainausta Wikipediasta,


Se oli copy-paste tekniikkaa wikistä. Miksi pitäisi keskiä omat jutut 60-luvulle. Siinähän ei ole mitään järkeä.

Olin 60-luvulla koululainen.

60-luku saattoi olla kova juttu vanhan valtaajille, mutta  elämä oli Helsingin ulkopuolella päin persettä. Ei siinä paljon ole kehumista.

.Ihmiset tulivat maatalouden piiristä ja osasivat sitä mitä olivat oppineet maatalon töissä.
Joka tapauksessa suuret ikäluokat alkoivat aikuistua.

1966 sain käyttööni mopon ja alkoin hoitaa sillä mehiläisiä. Isä kävi mopollöa töissä. Hienoa aikaa.
Isä ajoi ajokortin 50 vuotiaana. Meikäläinen oli 30 v kun ajoin kortin.
.


.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 27.09.13 - klo:19:59

1966 sain käyttööni mopon ja alkoin hoitaa sillä mehiläisiä. Isä kävi mopollöa töissä. Hienoa aikaa.
Isä ajoi ajokortin 50 vuotiaana. Meikäläinen oli 30 v kun ajoin kortin..

Kivoja juttuja

Myös meikäläisellä  v 1962 olin alikessu, 1963 - 1965 olin Göteborgissa Volvolla. 1967 menin naimisiin, samana vuonna syntyi ensimmäinen lapsemme. Ajoin muuten  myös ajokortin 50 v. Vanhempi poikani ajoi kortin paljon aikaisemmin, kustansin täydet Linja -ja Rekkakuskijutut..

Ei oo tarvinnut työssään.

Olen kustantanut muutamalle muullekin ajokortit. Itse en tarvinnut korttia pitkään aikaan, kun oli niin lyhyt matka töihin, ei tarvinnut mennä edes ulos?

risto

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 27.09.13 - klo:20:23
1967 menin naimisiin, samana vuonna syntyi ensimmäinen lapsemme.

Meikäläinen meni 77 naimisiin ja syntyi 1. lapsemme.

risto

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 27.09.13 - klo:20:23


Myös meikäläisellä  v 1962 olin alikessu,

Veli lähti armeijaan, ilmavoimiin, mutta sitä ennen isoveljen kanssa haettiin sarvipöllön poikanen korkean männyn latvasta pesästä.

Se oli kiva otus, ihan oikeasti. Tieteellinen nimi on Asio otus.


karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 27.09.13 - klo:21:10
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 27.09.13 - klo:20:23


Myös meikäläisellä  v 1962 olin alikessu,

Veli lähti armeijaan, ilmavoimiin, mutta sitä ennen isoveljen kanssa haettiin sarvipöllön poikanen korkean männyn latvasta pesästä.

Se oli kiva otus, ihan oikeasti. Tieteellinen nimi on Asio otus.

Mukavia muistoja.

Jo 1950-luvulla, sen jälkeen kun isä oli kuollut sodissa saamiensa vammojenn seurauksena meillä oli oma oravanpesä isän turkishatussa ullakolla.

Olimme me poijjaat tuoneet oravanpoikasen ja se asui meillä melko pitkään.

Kesytin aikoinaan myös variksen, peräti viisas lintu olikin se Kalle Varis, aina kun vislasin, niin jostakin sitten tuli ja olkapäälle lehahti ihmettelemään ja näykkäsi korvalehteäni.
Nää on näitä juttuja, joista I Phoneja näpräilevät nuoret eivät juurikaan ymmärrä yhtään mitään. Se on vaan niin  sääli.

THL tiedottaa

.
Jaha, pojat avautuu.

En kerro omistani, tulisitte niin helvetin kateellisiksi, jos vähänkään raottaisin.

No, sen verran saatte esimakua, et minäpä olen käynyt aikuisten uimakoulun!

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 27.09.13 - klo:21:05
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 27.09.13 - klo:20:23
1967 menin naimisiin, samana vuonna syntyi ensimmäinen lapsemme.

Meikäläinen meni 77 naimisiin ja syntyi 1. lapsemme.

Voi-voi teitä nuorukaisia. Minun lapseni syntyikin jo 1976 mutta ajokortin sain vasta 1985. Vuonna 1974 menin naimisiin ja koulusta valmistuin 1970. Mitäs vielä?

risto

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 28.09.13 - klo:19:46

et minäpä olen käynyt aikuisten uimakoulun!



Google: Aikuisten alkeisuimakoulu

Aikuisten alkeisuimakoulu on tarkoitettu aikuisille, jotka eivät vielä osaa uida. Uimakoulu etenee uinnin alkeisopetussuunnitelman mukaisesti. Uimakoulussa harjoitellaan veteen totuttautumista, kokeillaan veden vastusta, painautumista pinnan alle, kellumista sekä liukumista. Mahdollisuuksien mukaan siirrytään uinnin alkeistyyleihin.


OK, muutenhan uiminen olisi helppoa, mutta kun silmiin menee vettä.
.

jösses

Älä mene Rrape veteen, koska silmiin menee vettä. Jotkut pikkulapset eivät halua pesulle ja kiukuttelevat, että silmiin menee vettä, mutta että vanha mieskin. No, sinulla on hyvä syy pysytellä kuivalla maalla. Eivätkö ne armeijassakaan pakottaneet sinua opettelemaan uimaan? Tuo sinun kertomasi tapa harrastaa mehiläisenhoitoa mopolla vaikuttaa hieman erikoiselta. Olisi mielenkiintoista kuulla siitä enemmänkin.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä