Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Terveyden pitämisen uudet tuulet

Aloittaja risto, 21.11.13 - klo:19:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

#10
Lainaus käyttäjältä: Poison - 04.06.14 - klo:21:49

Epämääräiset kolotukset yleensä paranee itsestään ja nivelien jumppaaminen saa rutinat loppumaan. Kun monta kertaa päivässä nostaa kättään erilaisiin asentoihin ja venyttelee kuulostellakseen vieläkö rutisee, niin huomaamattaan K.K. on tullut voimistelleeksi olkanivelen kuntoon.




Kuulehan...

Käyn säännöllisesti punttisalilla ja voimistelen ennen puntinnostoa ja sen jälkeenkin...

Vaivani alkoi kun työpaikkatohtori pisti kortisonipiikin olkanivelen rustoon ja ilmeisesti rusto jotenkin vahingoittui kysessssä olevasta?

No! En tiedä asiaa, kun en ole pätevä asiantuntija, mutta kipuni kuitenkin tunnistan...

Eräs asia...
http://fi.wikipedia.org/wiki/B12-vitamiini
Googlasin B12 vitamiinista ja sain yllättävän uuden oireen jota en ollut aikaisemmin noteerannutkaan...

Sormet ja sormenpääni kihelmöittelvät ja puutuvat, mutta B12 vitamiin auttaa siihenkin vaivaan... Kihelmöinti ja puutuminen On oleellisesti vähentynyt näiden parin viikon aikana kun olen B12 vitamiinia käyttänyt...

Etää tällä lailla...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

"Olkapääni On lähes terve parin viikon B12 vitamiinin nauttimisen jlkeen 1 - 2 tablettia päivässä...



Murehdin puolisen vuotta vaivaani ja särkytabletteja plus Volttarea meni rankasti... Varsinkin yöllä ei saanut nukuttua kuin lääkkeitten avulla...



Olen käynyt punttisalissa ja uimassa eikä vaivasta ole oikein tietoakaan enää...



Ainakin minulle B12 vitamiini oli tie terveyteen..."

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

#12
Terveyspohdintaa Ketjureaktio nimisellä Foorumilla.

-----------------------------

Juha:  Sellainen tunne, ettei flunssan poteminen voi olla mikään nollasuoritus elimistöltä. Treenatessakin vahvistuu elimistö eri tavoin.
........

Siihen vastaa jäsen 8 numeroa näin:

-Minun komenttini on kuin sillä entisellä lääkärillä:

nuha lähtee nussimalla, ja jos ei petikaveria löydy niin oikotie
onneen on lähellä omalla kädellä onanoiden?

-rentouttava olo tulee itsetyydytyksestä, vähentää vitutusta,
eikä tarvihe popsia rauhottavia.

.............


Hyviä ohjeita koti- ja omahoitoon löytyy yllättävistäkin paikoista


risto

.
että flunssa ei ole nollasuoritus. Okei. Ihan uusi juttu. Kysykää Juhalta.

Frux

#14
Tänä aamuna kävin magneettikuvassa. Sellaiseen putkeen lykkäsivät tunniksi. Vähän rauhaton paikka oli nukkua.  En uskaltanut pitää silmiä auki, kun pelkäsin, että tulee ahtaan paikan kammo. Kone piti niin kovaa ääntä, että korvaluuritkaan eivät auttaneet, ja mikä hulluinta, sänky tärisi ja vatkasi välillä. Tipasta laittoivat jotain varjoainemönjää niin, että on oikein sädehtivä olo loppupäivän. :D Huomenna saa tietää, että korjaako kuolema pian, vai pääseekö vielä kuormaajaa siirtelemään...


Toope

Lainaus käyttäjältä: Angela December - 02.07.14 - klo:16:05
Tänä aamuna kävin magneettikuvassa. Sellaiseen putkeen lykkäsivät tunniksi. Vähän rauhaton paikka oli nukkua.  En uskaltanut pitää silmiä auki, kun pelkäsin, että tulee ahtaan paikan kammo. Kone piti niin kovaa ääntä, että korvaluuritkaan eivät auttaneet, ja mikä hulluinta, sänky tärisi ja vatkasi välillä. Tipasta laittoivat jotain varjoainemönjää niin, että on oikein sädehtivä olo loppupäivän. :D Huomenna saa tietää, että korjaako kuolema pian, vai pääseekö vielä kuormaajaa siirtelemään...

Itselläni on kerran pää tutkittu tuossa magneettihärvelissä. Oli onneksi vähemmän ahdistava, mitä kuvittelin, koska silloinen päänsärky sumensi ajatukseni aika tehokkaasti. Mitään eivät löytäneet, siis ongelmia päästäni, vaikka oli 3 päivää kestänyt hirvittävä päänsärky takana. Jotain aivokasvainta tai -aneurysmaa epäiltiin, mutta ilmeisesti kyseessä oli vain elämäni ainoa kunnon migreenikohtaus, Big Time.

Parin päivän päästä särky vaan katosi, eikä tullut takaisin. ???
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

karpalo

#16
Lainaus käyttäjältä: Angela December - 02.07.14 - klo:16:05
Tänä aamuna kävin magneettikuvassa. Sellaiseen putkeen lykkäsivät tunniksi. ..............

Vaimolla on kait edessä samanlainen kokemus.

En viitsi pelotella häntä etukäteen kuvauksellasi. Tällä paikkakunnalla ei tuommoista toimenpidettä suoriteta, ilmeisesti tapahtuu Turussa. Ei ole ihan halvempiakaan operaatioita, alta tontun, siis alle tuhat €uroa kuitenkin.

Tietty, hyvä jos siitä on apua, tässä tapauksessa ei ole kyse päästä, vaan selkärangan alueen muutoksista, joissa hermoradat ovat joutuneet puristuksiin. Röntgen ei anna niitä tietoja, mitä tässä nyt haetaan.

Itsellä on toistaiseksi ollut terveystilanne ällistyttävän hyvä. Mutta en kehuskele sillä tämän enempää. Eihän niin voi tehdä, jotkut ovat niin kiukkuisia siksi, kun terveitä ihmisiä on maailmalla. Tälläistä asiaa kuin omaa hyvää terveyttä ei saa paljastaa, se on lähes kauheinta mitä voi tehdä kanssaihmiselle.

Frux

#17
Karpalo, se ei ollut mitenkään kamala kokemus, mutta erikoinen. Ei tarvitse pelätä. Voit rauhoitella vaimoasi.  Itseäni huolestutti etukäteen se, että olen hieman ahtaanpaikan kammoinen. Kun näin, että putkeen pitää mennä kokonaan, laitoin silmät kiinni ja en avannut niitä koko aikana. Siellä sisällä oli todella hyvä tuuletus ja ei tullut huono olo. Laittoivat kuulokkeet korville ja kysyivät, mitä radiokanavaa haluan kuunnella. Hoitaja antoi sitten kuulokkeiden kautta ohjeita, milloin pitää olla hengittämättä ym. Hyvin meni. Yllättävää oli se, miten kovaa meteliä ja tärinää se laite piti välillä.

ps. Ja se varjoaine laitetaan niin, ettei siitä itse tiedä mitään. Laittavat kanyylin etukäteen käteen ja sitten letkut siihen kiinni, kun asettelevat pedille makaamaan. Itse ei missään vaiheessa edes huomaa, kun se varjoaine menee suoneen.

Frux

Kuormaajalla ajelu ja outoilu jatkuvat ainakin toistaiseksi. Sisuskalut ovat kuulemma "loistavassa kunnossa."  ;)

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Angela December - 02.07.14 - klo:22:43
Karpalo, se ei ollut mitenkään kamala kokemus, mutta erikoinen. Ei tarvitse pelätä. Voit rauhoitella vaimoasi.  Itseäni huolestutti etukäteen se, että olen hieman ahtaanpaikan kammoinen. Kun näin, että putkeen pitää mennä kokonaan, laitoin silmät kiinni ja en avannut niitä koko aikana. Siellä sisällä oli todella hyvä tuuletus ja ei tullut huono olo. Laittoivat kuulokkeet korville ja kysyivät, mitä radiokanavaa haluan kuunnella. Hoitaja antoi sitten kuulokkeiden kautta ohjeita, milloin pitää olla hengittämättä ym. Hyvin meni. Yllättävää oli se, miten kovaa meteliä ja tärinää se laite piti välillä.

ps. Ja se varjoaine laitetaan niin, ettei siitä itse tiedä mitään. Laittavat kanyylin etukäteen käteen ja sitten letkut siihen kiinni, kun asettelevat pedille makaamaan. Itse ei missään vaiheessa edes huomaa, kun se varjoaine menee suoneen.

Kiitos, että kerroit noin positiiviset kokemukset aiheesta.

Nyt kun hänellekin lähestyy tämä toimenpide, niin voin rauhoitella ja kertoa nämä tietämykset eteenpäin. Osoitan myös silloin hieman empatiaa, kun kerron, että saattaa olla, että voit siellä putkessa kuunnella Beatlesia.

Vaimohan on 60-luvun Beatles-porukan sen ajan fanittajia. Luulisin löytyvän vaikka beatlesin  all my loving, http://www.youtube.com/watch?v=gWvurnpKjE4&feature=kp

Siiinähän lauletaan " close your eyes " Hyvää putkessa olemisen musaa, ai supous.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä