Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kuka saa lausua mielipiteensä?

Aloittaja Niiskuneiti, 23.08.17 - klo:13:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niiskuneiti

Saako sanoa, ettei tykkää Saariahon musiikista, vaikkei itse ole säveltäjä?
Saako sanoa, ettei tykkää Kleen tauluista, vaikkei itse ole taidemaalari?
Saako sanoa, ettei tykkää Dostojevskin romaaneista, vaikkei itse ole kirjailija?
Saako sanoa, että Kiasma on ruma, vaikkei itse ole arkkitehti?
Saako sanoa, ettei tykkää Kaurismäen leffoista, vaikkei itse ole ohjaaja?

Amanda


Yleensä kaikki nuo menevät taidemaun, mieltymyksen ja mielipiteen mukaan ja siten sananvapauden nimissä! 

Foorumeillakin saa, mutta omalla vastuulla.. voi tulla vaikka mitä niskaan :D

Keväällä tutustuin kunnolla Aki Kaurismäen tuotantoon, katselin pari pitempää haastattelua videoilla. Minusta on tullut fan.. vaikeasti sulavaa mustaa huumoria, ja ymmärrän hyvin, että ulkomailla hänellä on vankka kannatus ja ymmärtäjiä-- suomalaisille liian masentavaa ja siksi yritetään selittää ulkomaalaisille, ettei Suomi ole tuollainen!

Ei olekaan, mutta on myös tavallaan..

Suti


Saako sanoa, ettei tykkää Saariahon musiikista, jos itse on säveltäjä?

Kiasma on ruma, sano mitä sanot.


P.S. en ole säveltäjä.
päivä kerrallaan

Amanda

#3

Musiikin suhteen olen niin lahjaton, että ..

Mutta vielä Kaurismäestä. Katselin läppärillä melkein kaikki elokuvansa sen jälkeen, kun ARTE kanavalla tuli kerran Le Havre ja tulin uteliaaksi..

Ymmärrän fanien kiinnostuksen. Yhdellä juutuubilla oli parhaita kohtauksia (jo unohtamastani elokuvasta) synkronisoitu englanniksi ja se tunnelma, mikä valtaa suomenkielisellä versiolla ei ole sama. Englanniksi se todella oli humoristisempaa. kun suomeksi sitä kai samaistuu liikaa ja harmaus on paljon raapaisevampaa..

Ai niin, se linkki, jonka aioin antaa: http://sockshare.net

Siellä voi katsella elokuvia ilmaiseksi, kunhan ensin pääsee mainosten yli niitä katselemaan. Pitää vaan klikkailla ne pois tieltä :)

Muokkaus,
eihän siellä kaikki Kaurismäen elokuvat ole, mutta googlella löytää lisää sanoilla "free movie aki kaurismäki", FYI.


Suti

Lainaus käyttäjältä: Niiskuneiti - 23.08.17 - klo:13:37
Saako sanoa, ettei tykkää Saariahon musiikista, vaikkei itse ole säveltäjä?
Saako sanoa, ettei tykkää Kleen tauluista, vaikkei itse ole taidemaalari?
Saako sanoa, ettei tykkää Dostojevskin romaaneista, vaikkei itse ole kirjailija?
Saako sanoa, että Kiasma on ruma, vaikkei itse ole arkkitehti?
Saako sanoa, ettei tykkää Kaurismäen leffoista, vaikkei itse ole ohjaaja?

Tämä saattaa vaikuttaa pilkun halkomiselta...

On eri asia sanoa ettei tykkää..sen sanomiseen ei tarvita asiantuntemusta tai vankkoja perusteluja. Kun en tykkää niin
en tykkää. Toisen on turha väittää vastaan että kyllä MINÄ tykkään - puhehan on siitä tykkäänkö minä.

Tuo tykkäänkö minä vai en katkaisee keskustelun. Ei siihen ole mitään sanomista.
Aha, et tykkää. Mielenkiintoista.

Toinen asia on sanoa että joku on ruma. Silloin tulee esiin että sanojalla on joku käsitys ja määritelmäkin ehkä siitä mikä on ruma. Siitä voi keskustella onko sellainen rumaa vai ei.
Onko Kiasma ruma vai eikö se pelaa ympäristönsä kanssa yhteen?
päivä kerrallaan


karpalo


Saako sanoa, että Keijo luulee itsessään olevan Jumalan aineksia ?

Suti

Saa sanoa, mutta Keijo uskoo itsensä olevan Jumalan edustaja.
päivä kerrallaan

karpalo

Keijo Kullervo on siis Jumalan oikea käsi täällä maan päällä.

Onneksi Keijo on kuitenkin Lappeenrannasta kotoisin.

Siksi hänen täytynee ymmärtää, että Rauman Lukko voittaa Saipan aina mennen tullen.

Ei se vaan auta, vaikka omatekemä/itseoppinut Jumala olisi Saipan takuumies.

Amanda


Laitan vaikka tähän..

Netissä oli jotain suomalaisesta vapaapainijasta nimeltään Ludvig Borga, koskaan kuullutkaan  :o Laitoin googleen ja järkytyin jonkun Kaarinan kirjoituksesta, kysymys oli Toni Halmeen kuolemasta.

Miten kukaan voi olla noin älytön.. mediaihmiseksi tämä Kaarina Hazard on vitsi!

"Mies oli vitsi, vaaraton möhkäleen muotoinen kotieläin ja hyvin sopi sinne muiden viihdetaiteilijoiden sekaan."

Ludvig Borga




Amanda55

Lappeenrannasta huonoja muistoja.  Tai en käynyt itse kaupungissa vaan menin venelaituriin.  Sieltä tuli vene hakemaan ortodoksien leirille, jonne englantilainen kaverini oli mennyt.  Piti mennä perästä, kun siitä ei kuulunut.  Nykyisin kuuluisa ortodoksi Pekka tuli vastaan ja sanoi, että oli kiitollinen tulostani, sillä tyyppi oli uhannut itsemurhalla ja muistaakseni veistellyt ranteitaan.  Eka ja viimeinen kerta, kun pyörryin.  Kun heräsin tyttöjen huoneesta, se oli mennyt ja liftannut meille kotiin.  Isäni oli siihen mennessä saanut tarpeekseen ja antoi ultimaatumin, että nyt pitää lähteä pois.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä