Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Äskeinen katkos osoitteella outomaa.kilpinenonline.net

Aloittaja LexA, 15.08.10 - klo:12:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

LexA

Hei,

Kuulin vasta hetki sitten että kumpikin hostaamani domain oli kaatunut.
Olin heti yhteydessä palveluntarjoajaani, joka näemmä sai ongelman nopeasti korjattua.
En ole vielä saanut meriselitystä, mutta epäilen syylliseksi katkokseen joko hajonnutta reititintä,
tai domain-palvleuntarjoajani Enomin ongelmaa. Kunhan kuulen jotain tarkemmin, informoin teitäkin asiasta.

Pahoittelen jokatapauksessa tapahtunutta, ja aiheutunutta haittaa.

Ystävällisin terveisin,

Lexa
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Amanda



Onneksi ollaan vielä tässä!

Kiitos viestistäsi Veinin sirkuksessa. Yhteinen konttori http://cirkus-scandinavia.com/viewtopic.php?f=4&t=65
laittaakaa korvan taakse, ystävät!

MINÄ en päässyt foorumille toissaillasta alkaen kertaakaan, vaikka eilen yritin monen monta kertaa. Muttä täällä ovat muutamat kirjoitelleet, outoa.

Kiitos kaikesta Lexa, mitä me tehtäisiin ilman Sinua :)

LexA

OK,

Palvelimella sijaitseva antivirus-softa oli päättänyt seota, ja kulutti palvelimen muistia niin että palvelimen oma DNS-palvelu jäätyi.
Palveluntarjoajani teki muutoksia apachen konfiguraatioon, ja korjasi antivirussoftan jättämät muistiongelmat ja näin toivoaksemme ongelma on ratkaistu.

Lupasivat myös seurata tilannetta vielä jonkin aikaa.

Olen lomalla tällä haavaa, ja hieman huonosti netin tavoitettavissa. Jos jotain tällaista tulee vastaan vielä enkä ole heti asiaan puuttumassa, pahoittelen etukäteen. Toisaalla minulla on kyllä käyttäjiä VPS:lläni jotka informoivat minua melko aktiivisesti jos palvelin ei pelaa kuten pitäisi. ;)
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Amanda


Hämmästelen kovasti, täällä on keskusteltu verrattain vilkkaasti eilen koko päivän. Mutta MINÄ en päässyt kertaakaan sisälle  perjantai-illan jälkeen. Aloin jo kuvittelemaan vaikka mitä..  Anteeksi väärät luulotteluni tiettyyn suuntaan 8)

LexA

Se miksi DNS ongelmat useimmiten koskettaa vain osaa käyttäjistä on itseasiassa helposti selitettävissä.
DNS on se osa internetiä, joka kertoo kullekin yhteyslaitteelle minkä IP-osoitteen takaa löytyy sisältö millekin domain-osoitteelle.
Joillain internet-palveluntarjoajilla, operaattoreilla, muutokset heijastuvat vasta päivien kuluttua - joillain välittömästi.
Niillä joilla muutokset näkyvät heti, DNS-ongelmatkin näkyvät heti, niillä joilla päivitystahti on hidas, kestää huomata jos jotain on vialla.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!


LexA

Niin ja tosiaan, pahoitteluni vielä täälläkin - en ehtinyt ilmoittelemaan etukäteen, mutta olen hieman huonosti tavoitettavissa tässä seuraavan n. viikon vielä. Olen tien päällä, läntisessä Suomessa - kaukana kotoa, eikä ole nettiä käsillä läheskään koko ajan. Sähköpostejani luen normaalisti vähintään kerran päivään, mutta tällä reissulla se ei vain onnistu...
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä