Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Taidetta, valokuvia

Aloittaja Aakku, 30.10.07 - klo:13:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

#320
 Hienot kuviot Sini, lisää noita vaan.

Juolahti mieleeni, näin kaupankäyntiin/ekonomiaan koko elämäni aktiviteetin ja energian uhranneena, niin mieleen putkahti noista kuvista erään arvostamani Päällikön usein käyttämä sanonta:

- Tyhjän saa pyytämättäkin

En suinkaan tarkoita, että teoksesi olisivat tyhjän arvoisia, ei suinkaan, itsekin tykkään kaikesta minimaalisesta. Paljonko noi  muuten maksaa per/kpl.

Sini

Taidetta myydään melkeinpä metritavarana. Ensimmäinen kysymys, joka vaikuttaa hintaan, on taiteilijan koulutus. Sitten näyttelyt jne. Mutta kun kyseessä on amatööri - kuten minä - niin hintaan vaikuttaa maalauksen koko ja käytetyt materiaalit. Kai ne hinnat jostain netistä löytyisi, mutta harrastelijoiden taulut eivät ole kovin kalliita. Minullakin on politiikka, että useimmiten annan lahjaksi ystävälle. Tosi harvoin olen myynyt.

karpalo

#322
Lainaus käyttäjältä: Sini - 31.05.14 - klo:13:53
Taidetta myydään melkeinpä metritavarana. Ensimmäinen kysymys, joka vaikuttaa hintaan, on taiteilijan koulutus. Sitten näyttelyt jne. Mutta kun kyseessä on amatööri - kuten minä - niin hintaan vaikuttaa maalauksen koko ja käytetyt materiaalit. Kai ne hinnat jostain netistä löytyisi, mutta harrastelijoiden taulut eivät ole kovin kalliita. Minullakin on politiikka, että useimmiten annan lahjaksi ystävälle. Tosi harvoin olen myynyt.

Kiva kuulla tarinaa harrastelijalta, niin olen itsekin. Joskus olen tuheroinut akvarelleja, siitä on kyllä aikaa hyvin paljon,



Opettajakoulutuksessa Rauman Seminaarissa olleet ehkä tunnistavat aiheen n. 35 v. sitten?

Amanda

#323
Sini, tuli heti mieleen se yksi valokuva, joka myytiin ennätyshinnalla taannoin.. en muistanut sitä enää, mutta google auttaa aina:

Really? $4.3 Million for That Photo?
Tykkään siitä mahdottomasti, olen jopa kopsannut sen näytön taustakuvaksi joksikin aikaa. Alkuperäinen valokuva on valtavan kokoinen ja siksi varmaan myös vaikuttava..



Andreas Gursky, Rhein II, 1999, C-print mounted to plexiglass in artist's frame, 81 x 140 inches.
http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Gursky

Kuvasi muistuttaa sitä kovasti :) Nykyään olen usein nähnyt julkisissa tiloissa noita simplistisiä maalauksia ja kuvia, ne rauhoittavat tilaa..

Suti

Minua on kiehtonut Enckelin "Hiljaisuus jota etsimme": minulle tulee mieleen joku meditaatiotila.

päivä kerrallaan


karpalo

Lainaus käyttäjältä: Sepe - 01.06.14 - klo:14:52
Minua on kiehtonut Enckelin "Hiljaisuus jota etsimme": minulle tulee mieleen joku meditaatiotila.


Hyvä ajatus tuosta meditaatiosta.

Ihmisen pitäisi joskus aina hiljentyä ja yrittää palautua lähtöasetelmiin. Lähtöasetelmilla tarkoitan sitä, että yrittää ymmärtää itseään.

kromi


Suti

Entäs taiteilija?

Jotain on Kimmo Kaivantoa mutta ei ihan - olisiko?
päivä kerrallaan

kromi

#328
Lainaus käyttäjältä: Sepe - 01.06.14 - klo:18:15
Entäs taiteilija?

Jotain on Kimmo Kaivantoa mutta ei ihan - olisiko?

Eila Hiltunen.
Ja teos on rosteria.

kromi

Perehtykääpä Mollu Heinon maalauksiin.
Itselläni on taiteilijan tuotoksista 5 kpl.
Pari sellaista yli neliön kokoista, ja muut hieman pienempiä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä