Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 19.09.20 - klo:10:29
Olemme saaneet Kotisivuni aivan hyvään kuntoon Jaskan kanssa.

Jotain trimmattavaa saattaa olla - varsinkin ihan lopussa, mutta ainahan on niin ns. ihmisen tekemässä. Mikään ei ole täydellistä, mutta suuntaa antavaa kyllä paljonkin.

Lienen omalta osaltani suhteellisen onnellisessa asemaa, kun nettiystäväni Jaska on tehnyt suurimman työn, teknisesti sopivaksi nettiympäristöön, kirjoitelmaani.

Analysointi on hippua vaille valmis, mutta kaikki aikanaan.

Minusta tuntuu hyvältä, miten lie mahdollisen lukijani osalta?

Muisto Keijo Kullervo

Parhaat kiitokset Jaska osallistumisestasi tähän vaikeaan aiheeseen.

Itse lähes 79 vuotiaana tuskin olisin saanut nettiin mitään.

Jäänen odottamaan mitä aika tuo tullessaan Kotisivuni suhteen?

Kaikkea hyvää lukijoillemme vastedeskin.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Kotisivuni Googlen ja Jaskan luomuksena päättyy ensi vuona 2021 syksyllä...

Jos jollakin on kiinnostusta tallentaa Uuden Testamentin, Vanhan Testamentin ja Suomen Kielen taajasanat omaan tietokoneeseen, on se mahdollisuus olemassa koko ajan 2021 syksyyn saakka osoitteessa:

https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/


Ystävällisesti
Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Tallensin itsekin kaikki sanaluettelot tietokoneeseeni Kotisivultani.

Oli vanhoja , mutta nyt on viimeisimmät tallennettuna.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Minusta - kuten nykyään ymmärrän - tällainen sanaleikki sopii tänne loppuun:

"Parempi on olla turva Herrassa kuin esimerkiksi herran turvassa."

Näin kuin yllä sanoi se kuuluisa 'entinen' kirppukin.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

"Jumala on 'parantanut' minut."

Tarkoittanee sitä, että suhteessa aikaisempaan on olotilani kohentunut merkittävästi.

Ei tarkoita sitä, että olen tullut täydelliseksi (vain Jumala on täydellinen), mutta henkinen olotilani on kohentunut suhteessa siihen mitä olin tai millainen olin mm. 21 vuotiaana.
Nykyään olen melkein 79 vuotias (täytän 79 Rauhan päivänä tätä vuotta eli siis 29. 12. 2020).

Kiitos nettiaikakauden jonka aikana olen voinut vaihtaa mielipiteitä erilaisten persoonien kautta matkalla tulevaisuuteen. Erityismaininnan voinantaa nimimerkki Jaskalle jonka avuliaisuus on mahdollistanut pitkän aika harppauksen henkisessä kehityksessäni.

Hyvää Joulun aikaa kaikille tutuille ja tuntemattomillekin ympäri maapallon...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Muisto Keijo Kullervo

Minua askarruttaa tieto siitä, että olemme 'pilvessä' kaikkinensa nettiyhteytemme kautta?

Jossain on maininta, että Jeesus tulee kirkkautensa avulla 'pilvessä' takaisin maan päälle?

Aivan samanlainen tilanne on tähtitieteessä jossa Linnunratamme sijaitsee Neitsyen galaksijoukossa. Nimitys tullee - tai on tehty - Raamatun Marian Jeesuksen äidin nimen perusteella.

Kristinusko on vaikuttanut nimien luomiseen  tähtitieteessäkin ja vielä Suomineidollakin on neitsyen ominaisuuksia ja oletan, että Suomi on tärkeässä asemassa Jeesuksen tulemisessa maan päälle uudestaan.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Joskus on hyvä tietää ns. keskimääräin ymmärrys Suomen kansalaisten keskuudesta... Taajuussanastosta löysin ihan tutkimukseni alussa sen. Viehätti numeroitujen sanojen logiikka. Esimerkiksi näin: 16, 116, 216, 316 = 664 Väri, tutkiminen... Kun etsin ko. numeroitten sanat ko. taulukosta, sain selville seuraavat sanat: Tulla - Te - Jeesus - Elää... Itse asiassa tuon toteamisesta alkoi tutkielmani. ja siis saplunoin yleisimmät sanat selkeillä numeroilla jonka johdosta on hyvä tehdä yhteenlaskuja. Kuten tiedätte yleisimmät laskutoimitukset ovat yhteenlasku, vähennyslasku, kertolasku, jakolasku, prosenttilasku ja juurilaskut. Hyvää päivän jatkoa (se ettei ymmärrä, ei useinkaan tarkoita, ettei asiassa ole mitään mieltä, mutta aina voi oppia ymmärtämään, ajan kanssa) ...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

Kokeilepa tehdä tutkimuksesi vähän erilaisesta kirjallisuudesta. Esim. vaikkapa Väinö Linnan Tuntematon sotilas ja Täällä pohjantähden alla -teoksista. Niistä saisi paljon hienoa sanastoa, jota voisi laskeskella yhteen ja saada vähän avarampaa näkemystä todellisuuteen ja vähän voisit myös Anni Kytömäen teoksia lisätä joukkoon, niin vaihtelu lisääntyisi. Välillä käytäisiin metsässäkin virkistäytymässä.

Muisto Keijo Kullervo

Tutkin aikoinaan myös Uuden Testamentin taajasanoja. Mieleeni jäi numeroyhdistelmät: 10,110,210,310 ja sanaselitykset ko. numeroille ovat seuraavat: Jeesus - Kuollut - Tie - Todistus (Jeesushan kuoli Uuden Testamentin mukaan ristillä, mutta kuolemansa jälkeen nousi Ylös niin kuin Uusi
Testamentti ja Suomen Kielen taajasanat osoittavat).

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 04.02.21 - klo:10:07Kokeilepa tehdä tutkimuksesi vähän erilaisesta kirjallisuudesta. Esim. vaikkapa Väinö Linnan Tuntematon sotilas ja Täällä pohjantähden alla -teoksista. Niistä saisi paljon hienoa sanastoa, jota voisi laskeskella yhteen ja saada vähän avarampaa näkemystä todellisuuteen ja vähän voisit myös Anni Kytömäen teoksia lisätä joukkoon, niin vaihtelu lisääntyisi. Välillä käytäisiin metsässäkin virkistäytymässä.


Ei ole mahdollisuuksia kuin tutkia jo valmiiksi tehtyjä taajasanoja.
Suomen Kielen taajuussanastossa on kaunokirjallisuudesta, lehdistöstä, tietokirjallisuudesta ja uskonnollisesta kirjallisuudesta löydettyjä sanakokonaisuuksia. Uuden- ja Vanhan Testamentin sanataajuudet ovat Uusi-Haku Raamatun sanakirjoista.

Yksittäisitä kirjoista en ole löytänyt taajasanatutkimuksia lainkaan - voihan olla että niitä tutkimuksia on mutta en tiedä niistä mitään.
Tiedätkö Sinä ko. tutkimuksia?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"