Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 10 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Tällaista tuli mieleeni lauseesta 'niin kaukana kun on itä lännestä...'

Herran armo on suuri
1031Daavidin psalmi.
Ylistä Herraa, minun sieluni,
ja kaikki mitä minussa on,
ylistä hänen pyhää nimeään.
2Ylistä Herraa, minun sieluni,
älä unohda, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt.
3


Hän antaa anteeksi kaikki syntini
ja parantaa kaikki sairauteni.
4Hän päästää minut kuoleman otteesta
ja seppelöi minut armolla ja rakkaudella.
5



Hän ravitsee minut aina hyvyydellään,
ja minä elvyn nuoreksi, niin kuin kotka.
6


Vanhurskaat ovat Herran teot,
hän tuo oikeuden sorretuille.
7Hän osoitti tiensä Moosekselle
ja näytti Israelille suuret tekonsa.
8Anteeksiantava ja laupias on Herra.
Hän on kärsivällinen
ja hänen armonsa on suuri.
9Ei hän iäti meitä syytä,
ei hän ikuisesti pidä vihaa.
10Ei hän maksanut meille syntiemme mukaan,
ei rangaissut niin kuin olisimme ansainneet.
11Sillä niin kuin taivas on korkea maan yllä,
niin on Herran armo suuri
niille, jotka pelkäävät ja rakastavat häntä.
12Niin kaukana kuin itä on lännestä,
niin kauas hän siirtää meidän syntimme.
13Niin kuin isä armahtaa lapsiaan,
niin armahtaa Herra
niitä, jotka pelkäävät ja rakastavat häntä.
14Hän tuntee meidät ja tietää meidän alkumme,
muistaa, että olemme maan tomua.
15


Ihmisen elinaika on niin kuin ruohon:
kuin kedon kukka hän kukoistaa,
16ja kun tuuli käy yli, ei häntä enää ole
eikä hänen asuinsijansa häntä tunne.
17Mutta Herran armo pysyy ajasta aikaan,
se on ikuinen
niille, jotka pelkäävät ja rakastavat häntä.
Polvesta polveen
ulottuu hänen uskollisuutensa
18kaikkiin, jotka pysyvät hänen liitossaan,
muistavat hänen käskynsä ja elävät niiden mukaan.
19Herralla on istuimensa taivaissa,
ja hänen valtansa alla on kaikki maa.
20Ylistäkää Herraa, te hänen enkelinsä,
te voimalliset sankarit,
jotka hänen sanansa kuulette
ja hänen käskynsä täytätte.
21Ylistäkää Herraa, te taivaan joukot,
kaikki hänen palvelijansa,
jotka hänen tahtonsa täytätte.
22Ylistäkää Herraa, te hänen luotunsa
kaikkialla hänen valtakunnassaan.
Ylistä Herraa, minun sieluni!

Muisto Keijo Kullervo Kinnunen
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

A-studiossa Matti Vanhanen väläytti erään merkityksellisen seikan:
https://areena.yle.fi/1-50646645
Venäjälle käy aikaa myöten huonosti kun Länsimaat satsaavat öljyn ja maakaasun sijasta tuuli- ja ympäristöystävällisiin vaihtoehtoihin energian saamiseksi käyttökelpoiseen muotoon.

Mitä tekee Venäjä jos muutaman kymmenen vuoden kuluttua Venäjä huomaa että energia kauppa ei käy länsimaille, mutta valtava määrä kaasu- ja öljykapasiteettia on Venäjän hallussa koko ajan?

Alkaako niillä resursseilla kiivas varustautuminen sotilastarvikkeiden tuotantoon ja miten käy Länsi- Euroopan silloin?

Muisto Keijo Kullervo Kinnunen
Muokkaa viestiä
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

2013 kirjoitettuna...

https://sites.google.com/view/keijokullervonsivusto/home
"Minulle - kuten tiedätkin - kävi juuri päinvastoin kuin ns. kaverillesi...
Olin ns. tapauskovainen nuoruudessani... Olin oppinut ja muistiini jäänyt muutamia Raamatun jakeita kouluajoiltani kun uskonnon opettaja lähes pakotti opettelemaan ulkoa ko. jakeita... Edesmennyt pastori Urho Kuusela...
Jouduin ylipääsemättömiin vaikeuksiin töissäni Kaukaan sellutehtaalla aivan nuorena ja ainoa epävarma toivoni oli rukoileminen... Mm. Isä meidän rukous ja 'tapahtukoon Sinun tahtosi'...
Opin asioita Rauhan mielisairaalassa ja tajua oli sen verran, että tiesin mitä olin tekemässä... Kirjoitin tutkielmani alkulehdet juuri niinä aikoina... Kirjoitin hyvin paljon ja 90% niistä joutui roskikseen, mutta lopulla 10% tein tutkielmani päärungon joka On luettavissa Kotisivultani...
Tervehdyin työkuntoon ajastaan... Tervehdyin lisää ja sain hyvän ammatin... Jatkoin eläkkellä ollessani tutkimista ja koko ajan uskoin sisältäni tulleisiin impulsseihin...
Olen tässä tilassa juuri nyt ja olen kristillisesti suuntautunut, mutta ymmärrän kyllä uskomattomien perusteluja vaikka en niitä mieleeni panekaan pitemmän päälle...
K.K.
PS. Useimpien uskomattomien kanssa olen tullut 'juttuun' vaikka en aina ymmärräkään heidän perustelujaan... Kokemusmaailmani on niin erikoinen että näin olkoon... Kokemukseni oli niin stressaava, että lähes kaikki ystäväni joko hylkäsivät minut, paitsi vaimoni, tai en ymmärtänyt hakea apua muualta kuin 'Taivaalta'..."
_________________
Elämä on ainaista opiskelua kehdosta kuolemaan - ehkä kuoleman jälkeenkin on opiskelua - kuka sen tietää?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Voisitko vähän valottaa omaa uskomusmaailmaasi verrattuna äärimuslimien uskonmaailmaan saloihin ?

Raamattuunhan se perustuu heilläkin ja on saanut sielläpäin valtavan suosion.  Raamattua tulkitsee jokainen taho aivan miten haluaa.

Onko oikein, että naiset voivat kulkea ulkona vain täysin huputettuna ja mieluummin partasuu ukkojen valvonnassa ?

Raamattuun sekin perustuu, vai miten tutkimuksesi on edennyt tässä nimenomaisessa punktiossa/kipupisteessä ?

 Uteliaana ?

Muisto Keijo Kullervo

Eiköhän jo nyt ole selvä, että kaikki eivät tahdo rokottaa itseään koronalta?

Valtio on ottanut kannan, että rokottamattomat saavat muhia omassa liemessään koska eivät  tahdo rokottaa itseään.

Muisto Keijo Kullervo

Ps. Ja 'kaikkihan' kuolevat joka tapauksessa ajastaan - rokotetutkin (kukin kuolkoot omalla tavallaan = tosiasia).
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 06.10.21 - klo:08:01Voisitko vähän valottaa omaa uskomusmaailmaasi verrattuna äärimuslimien uskonmaailmaan saloihin ?

Raamattuunhan se perustuu heilläkin ja on saanut sielläpäin valtavan suosion.  Raamattua tulkitsee jokainen taho aivan miten haluaa.

Onko oikein, että naiset voivat kulkea ulkona vain täysin huputettuna ja mieluummin partasuu ukkojen valvonnassa ?

Raamattuun sekin perustuu, vai miten tutkimuksesi on edennyt tässä nimenomaisessa punktiossa/kipupisteessä ?

 Uteliaana ?

En tunne muslimien uskomuksia enkä voi siis verrata niitä kristinuskoon.

Muisto Keijo Kullervo Kinnunen
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Niin, niin, ja niimpäs niinkin.

Jokainen taho tulkitsee raamattua oman mielensä mukaan. Eivät tosiaankaan osaa ottaa kantaa, taikka eivät välitä meidän muiden uskomuksiin paneutumista.

Jos haluavat sanoa mielenpiteensä, se onnistuu vain aseita kalisuttamalla, siis onhan heidän mielestään selvästi Raamatussa lausekkeita, jotka tukevat naisten orjuuttamista.

Miksi et sinä löydä niitä, kun päivittäin selailet kyseistä kirjaa ? Miksi vain Islamistit ovat nähneet ne kohdat painettuna ?

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 07.10.21 - klo:08:42Niin, niin, ja niimpäs niinkin.

Jokainen taho tulkitsee raamattua oman mielensä mukaan. Eivät tosiaankaan osaa ottaa kantaa, taikka eivät välitä meidän muiden uskomuksiin paneutumista.

Jos haluavat sanoa mielenpiteensä, se onnistuu vain aseita kalisuttamalla, siis onhan heidän mielestään selvästi Raamatussa lausekkeita, jotka tukevat naisten orjuuttamista.

Miksi et sinä löydä niitä, kun päivittäin selailet kyseistä kirjaa ? Miksi vain Islamistit ovat nähneet ne kohdat painettuna ?

Otapa siitä selvää?
Itseäni ei kiinnosta.

Oletko kuullut lauseen:
"Jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi."

Itsekin niin teen.

Muisto Keijo Kullervo Kinnunen
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Eihän Hitlerkään tainnut tulla uskollaan autuaaksi, vai mitä luulisit ?

Hitlerhän uskoi maailman parantuvan, kun kaikki Juutalaiset nitistetään maan päältä.
..........

Siis, jokainen uskoo mielensä mukaan, eikä toinen ihminen voi/saa ottaa kantaa muiden uskomuksiin, niinkö ?

Onpas outoa, uteliaana ?

Muisto Keijo Kullervo

Harmittaa tuo perussuomalaisten välikysymyskeskustelu kun se näytetään televisiosta juuri 'Itsevaltiaiden' aikaan.
varsinkin kun 'Itsevaltiaat' saavat väistyä välikysymys keskustelun tieltä tv ykköseltä.

No! ehkä kohta huomenissa ollaan viisaampia siitä mitä ko. välikysymyskeskustelu on saanut aikaan Suomessa?

Uteliaana

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"