Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Elää perinteistä elämää

Aloittaja risto, 21.02.12 - klo:20:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpalo

#40
Lainaus käyttäjältä: Patu - 24.02.12 - klo:15:31

Minun empatiani menee jotenkin niin kuin kevytoheistajallakin.

Ahaa, oletko samanmielinen?

KELA on  monilonkeroinen toimija Suomessa. Tavallaan se haluaakin vain lisää asiakkaita.

Onhan se aivan selvää meillä yksityisellä puolella, mutta myös KELAN johdon piirissä, että kaikki yksiköt, jotka toimivat, niin  haluavat kehittyä ja kasvattaa ja lisätä toimintakarttaansa sekä alueellisesti, että hklömääräisesti.

Näin on  myös sosiaalipuolen toiminnoissa.

Siis KELA:ssa halutaan yhä enemmän suomalaisia tuensaajia hoivattaviksi jos milläkin tai joillakin perusteilla. Nykyäänkin, luulisin, ihan jokainen suomalainen, jos haluaisi löytäisi jonkun syyn anoa ja saada ainakin jotakin tuhansista KELAN etuksista. (no, ainakin sadoista)

On se sellainen laitos mahtavuudessaan, pyöriessään ja hyöriessään veroa maksavien kansalaisten tukemina.


Tiistai

#42
Lainaus käyttäjältä: Patu - 24.02.12 - klo:15:31
Tuo Tiistai osoittama empatia käypi katteeksi. Minä en pysty tuollaista kirjallisuutta lukemaan ja siihen paneutumaan.
Uskon että jos minä tuollaista lukisin minua pistäisi vihaksi ihmisten pahuus ja raukkamaisuus, ja vihaisena ei ole kiva olla. Jäisi lukemati.


Ihmisen pahuudesta?
Ihme kyllä kirja kertoo Vain ihmisen hyvyydestä ja saman kohtalon jakavien solidaarisuudesta.. ei syyttävää etusormea tai valitusta..  siksi se kiehtookin.

Ehkä voin itse eläytyä liiankin hyvin ed. mainitsemaani, koska itsellä oli pitkä koulumatka ja pakkaset oli kovat.. eikä hopealusikoita oltu nähtykään.

Olen aina tykännyt lukea epätavallisia elämänkertoja. Naisen uteliaisutta kenties ..



Patu

ei kun tarkoitin että on nipottamista oikoa sanomaasi, sitä että ammuttaisiin kovilla.

Joku ammushan tai muu tötsä putkessa pitää olla, muutenhan ei tule pamausta vaan tupsahdus. Ei tykkeihin ole räkäpäitä tehty.

Tiistai



Tietääkseni kanuunaan pannaan vain ruutia ilman kuulaa. Pamahtaa komeasti!

Patu

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 24.02.12 - klo:18:09
Lainaus käyttäjältä: Patu - 24.02.12 - klo:15:31
Tuo Tiistai osoittama empatia käypi katteeksi. Minä en pysty tuollaista kirjallisuutta lukemaan ja siihen paneutumaan.
Uskon että jos minä tuollaista lukisin minua pistäisi vihaksi ihmisten pahuus ja raukkamaisuus, ja vihaisena ei ole kiva olla. Jäisi lukemati.


Ihmisen pahuudesta?
Ihme kyllä kirja kertoo Vain ihmisen hyvyydestä ja saman kohtalon jakavien solidaarisuudesta.. ei syyttävää etusormea tai valitusta..  siksi se kiehtookin.


Kuvittelin väärin. Kuvittelin esim. että orpo tyttö olisi erityisen helposti huonosti kohdeltavissa.

Silti, minussa on sellainen omituisuus että koetan pysyä erossa toisten tunnetiloista. En lähde mukaan Ruotsin kuninkaallisten uuden vauvan ihasteluun, en lähtenyt mukaan koulusurmien uhrien tai Breivikin uhrien suremiseen. En oikein ymmärrä Suomessa yleistynyttä tapaa sytytellä kynttilöitä murhenäytelmien, esim. kuolonkolarien tai tappojen, tapahtumapaikalle.
Jne.
En kuitenkaan suostuisi myöntämään että olen tunteeton, ei-empaattinen (antipaattinen?). Epäsosiaalinen ehkä. Yhteistoiminta on järkevää mutta ei aina ihanaa.

Kyllä jokaisella kirjalla on viesti. Mikä mielestäsi oli tuon kertomasi kirjan viesti?

Patu

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 24.02.12 - klo:18:14


Tietääkseni kanuunaan pannaan vain ruutia ilman kuulaa. Pamahtaa komeasti!

Puhut kunnialaukauksista. Sodassa laitetaan myös kuula, ammus.

Minun tietääkseni, ja kokemusta on, ruuti avoimessa tilassa (tykin toinen pää olisi Tiistain reseptillä avoin) ei räjähdä vaan palaa, nopeasti tosin mutta paukkua ei tule.
Dynamiitti ja trotyyli on eri asia.
Jos luit tuon antamani linkin, siinä sanottiin että tykkiin (30 sentin putki) laitettiin 80 kg ruutia ja 500 litraa vettä.

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: Patu - 24.02.12 - klo:18:20


Kyllä jokaisella kirjalla on viesti. Mikä mielestäsi oli tuon kertomasi kirjan viesti?

Kirjan viesti on äskettäin 85 v. täyttäneen kaiken kokeneen naisen elämä, joka kaikesta huolimatta on aurinkoinen netissä roikkuja, terävä ajattelija ja empaattinen ihminen. Olen vaihdellut viestejä hänen kanssaan, vitsikäs mustan huumorin taituri. Semisukulainen, kun äiti on/oli kotoisin hänen kotikylältään. Ei olla kyllä tavattu, vaikka netin kautta tunnen toista kymmentä vuotta.

Patu

Selvä, eli ei vaikuta siltä että minulle on viestiä.
Kuten lienen ennenkin jo sanonut, vaimoni lukisi varmaan tuollaista. Silti tulemme oikein hyvin toimeen keskenämme.

karpalo

#49
Pieni  yhteenveto. Tulin huomanneeksi, vaikka olemme kaikki suomalaisia, niin miesten ja naisten välinen ero on joskus huomattavankin suuri?

Ajattelumallin lähtökohta naisella ja miehellä voi olla jo niin paljon erilainen, mitä alkuaan on edes sovittu kussakin keskustelutilanteen alkuvaiheissa, niin mielelläni en puutu tähän sen enempää.

Annan naispuoliset olla omassa rauhassaan. Sen takia muuten olenkin hyvissä väleissä heidän kanssaan, noin yleisesti ottaen.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä