Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Maailmantalouden näkymät

Aloittaja risto, 06.05.12 - klo:23:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 17.03.13 - klo:21:34

Mitä minä noilla tiedoilla, aidosti?


Mitäkö tiedolla tekisi?

Ei, ei tietenkään kenellekään ole mitään pakkoa saada selville, mitä maailman taloudessa tapahtuu.

Omat arvelut ja luulot ovat aina kivoja.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Posiella

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 18.03.13 - klo:09:19
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 17.03.13 - klo:21:34

Mitä minä noilla tiedoilla, aidosti?


Mitäkö tiedolla tekisi?

Ei, ei tietenkään kenellekään ole mitään pakkoa saada selville, mitä maailman taloudessa tapahtuu.

Omat arvelut ja luulot ovat aina kivoja.



Kestää aikansa, ennenkuin nuo täällä Suomessa käännetään suomeksi. Maailma on ehtinyt sinä aikana jo muuttua monta kertaa ja väliin on tullut yksi tulkitsija lisää...
Miksi ihmeessä tukit sähköpostisi noilla tiedotteilla, kun voisit lukea ne Suomen Pankin sivuilta?
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Amanda


No, THL, kyllä minä sen verran seuraan lehtiä, että suurin piirtein tiedän, missä mennään. Mitä meikämummo enemmällä ;)

risto

#13
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 18.03.13 - klo:12:51

No, THL, kyllä minä sen verran seuraan lehtiä, että suurin piirtein tiedän, missä mennään. Mitä meikämummo enemmällä ;)

Meikäläinen on myös harrastanut maailmantaloutta.
Sen minkä olen karvaasti oppinut on, että lehtiä seraamalla ei totuus selviä. Kansainväliset sijoittavat manipuloivat ihmisten psyykettä ja tarkoitus on saada ostamaan tai myymään sijoitusomaisuutta.
Esim. maailmanlaajuisella nälänhädällä lietsotaan ylöspäin viljan ja apulantojen hintoja.

Esim. syksyllä leivän hintaa nostettiin koska viljan hinta on noussut. Leivässä on viljan hintaa vain 4%.  

Ainoastaan menemällä alkuperäisille tietolähteille ja katsomalla asioiden suhteellista kehitystä  saa selvyyden missä mennään.

Lehdet ja asiantuntijat pysyvät ihan hiljaa maailmantalouden perusindikaattoreista, ettei vaan tavallinen kansa pääse arvioimaan manipuloinnin todenperäisyyttä.

Tässä on yksi mainio kuva, missä kukakin menee.......mutta kuva ei kerro palvelusektorista. Esim. UK:ssa palveluviennin osuus kansantaloudessa on iso.


risto



Esmerkix

Talousennusteita - vai loistavia arvauksia! Toisinaan vähän sinne päin - toisinaan ei vähääkään.

risto

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 18.03.13 - klo:21:18
Talousennusteita - vai loistavia arvauksia! Toisinaan vähän sinne päin - toisinaan ei vähääkään.

Kyllä ne on usein tarkoituksella vääristeltyjä.

.
kvartaalitalous on siitä merkittävää, että 3 kuukaudessa firman asiat eivät ehdi paljon muuttua.
Firmat myös esittävät tilauskantansa, ja niistä yhteenlaskemalla saadaan hyvä ennuste aikaan.

Esim metalleissa ennusteet menevät niin että ensi on metallialan tilaus esim teräksestä.
Toimittaja lähettää kaivokselle tilauksen louhikaa.
Kun sinkistä esim puolet käytetään teräksen galavanointiin, arvataan siitä että myös sinkki lähtee vetämään.
Ne jotka ovat kaivosaalla, tietävät, milloin asiat nytkähtävät.

Merirahtiliikenteen tilaukset kertovat yleisestä tuotannosta ja niin edelleen.

Mutta se joka tietää, miksi se menisi kertomaan siitä maailmalle. Osakekauppoja käydään näillä perustiedoilla. Kauppaa manipuloidaan kyllä näillä tiedoilla mutta kun omat ja keverit omaisuus on hyvässä tallessa.

"Kun ystävämme osakesäästäjä" lukee lehdestä tiedot, silloin on myöhäistä. Sijoittajan tarkoitus on lypsää osakesäästäjältä rahat pois, joten sillä voi olla samat tiedot, mutta puoli vuotta aikaisemmin.

.

AveLazio

En ole talouspuolen poikia firmassa, mutta kyllä päällimmäisenä mielessäni on riviamerikkalaisen aatos, että bkt on vain numeroita paperilla ja etenkin lainat ovat vain numeroita paperilla. Ei valtioiden lainoja tietysti maksetakaan takaisin.

USAssa henkilö, jolla ei ole isoa lainaa, on epäilyttävä. Oikeasti. Mikä tossa tyypissä on vialla...
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

#19
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 19.03.13 - klo:10:27
En ole talouspuolen poikia firmassa, mutta kyllä päällimmäisenä mielessäni on riviamerikkalaisen aatos, että bkt on vain numeroita paperilla ja etenkin lainat ovat vain numeroita paperilla. Ei valtioiden lainoja tietysti maksetakaan takaisin.

USAssa henkilö, jolla ei ole isoa lainaa, on epäilyttävä. Oikeasti. Mikä tossa tyypissä on vialla...

Kyyyyllä se sinunkin ajatuksesi muuttuu, kun huomaat eläkkeestäsi napattavan yhä suuremman osan Euron (euro-maat + euro-valuutta) pelastamiseksi.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä