Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Puoluekentät suuren murroksen edessä?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 25.10.10 - klo:09:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpalo

#40
Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 23.01.11 - klo:18:23

Kannattaa nytkin katsoa mallia Tunisiasta.


Näkyyköhän Tunisian tapahtumat Pohjois-Koreassa? Ja jos näkyy, niin onko uudisoinnin sävy "Vanha Kalkkeutunut Diktatoorinen johto on pakko vaihtaa vaikka väkisin, näin myös ehkä meillä"? "Puoluekenttämme täällä Pohjois-Koreassa on suuren murroksen edessä?"

THL tiedottaa

Kyyyllä sun pitää nyt ihan itse runoilla tuohon vastaus.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

mrsFox

Lainaus käyttäjältä: Patu - 23.01.11 - klo:15:08
Lainaus käyttäjältä: mrsFox - 23.01.11 - klo:14:51
Äläs nyt Patu jätä ääntäsi käyttämättä, siinä nimittäin häviät ihan varmasti koska se ainoa mahdollisuus vaikuttaa on juuri sinun äänesi. Hiljaisten asiaa ei kukaan kuule.

Etkös ole juuri todistellut että äänestäneiden asiaa ei kukaan kuule.

Jos puolueista puhutaan ja tulossa on eduskuntavaalit, niin niissä se äänen käyttämättä jättäminen ei ainakaan paranna muutoksen mahdollisuutta.

Vaikuttamiseen on tietysti muitakin tapoja, tie voi olla pitkä, mutta onnistumisprosentti jopa parempi kuin vaalituloksen myötä. Missään nimessä ei pitäisi jättää käyttämättä ääntään, eikä niitä muitakaan keinoja. Toki jättäisin kaiken tiskin alla tapahtuvan pois laskuista  ;D

Patu

Niin juu. Mielestäni kuitenkin äänestäminen on ääni nykyisen järjestelmän jatkumiselle.
Jos meillä olisi kansanäänestyus äänestämättä jättäminen olisi typerää. Perustuslaissa on kuitenkin vain neuvoa antava kansanäänestys.

Sadeca

Lainaus käyttäjältä: Patu - 23.01.11 - klo:19:57
Niin juu. Mielestäni kuitenkin äänestäminen on ääni nykyisen järjestelmän jatkumiselle. 
No eihän se nyt millään voi olla ääni nykyisen järjestelmän jatkumiselle jos jollekin muutosta haluavalle pikkupuolueelle sen Patu annat. Näkyyhän se silloin jossain tilastoissa että Patua on kismittänyt tämä nykymeno siinä määrin että on vastalauseensa sille esittänyt.
Kiusaa se on pienikin kiusa.

Patu

Perskules, että niilläkö on tiedossa kenelle minä olen ääneni antanut?
Entistä varmempi olen että en mene uurnille.

mrsFox

Lainaus käyttäjältä: Patu - 23.01.11 - klo:19:57
Niin juu. Mielestäni kuitenkin äänestäminen on ääni nykyisen järjestelmän jatkumiselle.
Jos meillä olisi kansanäänestyus äänestämättä jättäminen olisi typerää. Perustuslaissa on kuitenkin vain neuvoa antava kansanäänestys.

Tässä Patulle luettavaa, minusta ainakin suora demokratia kuulostaa houkuttelevalta  ;)

http://www.muutos2011.fi/sd-dia01.html

Tässä tulevan puolueen muustakin ohjelmasta infoa:

http://www.muutos2011.fi/cms/


Patu


karpalo

Noo, tässä on vielä aikaa katsella mitä tapahtuu. Olen kyllä aina äänestänyt, se nyt ei kovin suuri ponnistus ole ollut. Se, mitä sen avulla olen saanut konkreettista asiaa viedyksi eteenpäin, se on yksittäinen hölynpöläys.

En ainakaan ole huomannut, että se minun joskus antama ääneni olisi jossain tilanteessa ollut se veitsenterä-ääni, jonka jättämättä olisi voinut seurata toisenlaisia ratkaisuja.

Minusta äänestämisellä luodaan Suomi-Kuvaa ulkomaiden suuntaan.

Mitä korkeampi äänestysprosentti meillä on, sitä enemmän vaikutamme sivistysvaltiolta, joka hoitelee asioitaan lain ja järjestyksen ja solidaarisuuden periaatteiden mukaan.

Diktatuurivaltioiden äänestysprosentteihin pääseminen on kuitenkin melko työlästä. Siellä kaikki hoituu aivan hyvin vaikk´eivät äänestäis lainkaan

Sadeca

Koska muissa pohjoismaissa äänestysprosentti on sitä 90% luokkaa, eikä mielestäni suomalaiset ole yhtään sen välinpitämättömiä ihmisiä niin sitä syytä suomalaisten alhaiseen äänestysprosenttiin on haettava muualta.
Erään tärkeän syyn epäilen olevan sen ettei koskaan kerrota etukäteen kenen kanssa mikäkin puolue suostuu kuhertamaan vaalien jälkeen. Kun kaikilla on kova kiima hallitukseen niin äänestäjä on joutunut vaalit vaalien jälkeen puimaan nyrkkiä taskussaan ja katumaan kenelle sen äänensä on antanut.

Otetaan nyt tällä kertaa vaikka ne jo etukäteen tiedossa olevat leikkaukset valtion menoista seuraavalla kaudella. Osa haluaa ottaa lisää lainaa ja osa haluaa että menoja on leikattava. Siitä mistä leikattaisiin ollaan kanssa aivan omaa mieltä. Mikään puolue ei kuitenkaan sano mitään ehdoksi hallitukseen menolleen. Pitäisi edes hyvin tärkeiden asioiden ollessa kysymyksessä pystyä jopa lupaamaan täysin varmaksi että asia on ehto hallitukseen menolle. Tuo vuosikymmeniä jatkunut hyvävelitoiminta missä kaikki puolueet ovat kansan kannalta identtisiä kaksosia on ajanut kansan toivottomuuden suohon äänestämisen suhteen.  - heh, ja niistä protestipuolueista ei edes kuule puhuttavan, ne ovat äänipuntareissa kaikki nimellä "muut."

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä