Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Puoluekentät suuren murroksen edessä?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 25.10.10 - klo:09:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Kultakannasta luovuttiin jo aikaa sitten.
Nyt ollaan tässä luottamuskannassa.
Luottamuspulaa peläten.

------------------------------------------

Et ole lukenut sitä platoniasi loppuun saakka, Ave!
Tai vaikka oot ehkä lukenut, niin et oo ajatellut... keskentekosta, sanoisin. Ja sanonkin.

Enemmistö, kuten kirjoitat, on tyhm... id..., siis ulkona, pihalla kaikesta yhteiskunnallisesta toiminnasta ja päätöksenteosta. Ja ulkona heidät halutaankin pitää. Mitä nyt välillä annetaan käydä vaaliuurnilla. Enemmistö kuvittelee näin vaikuttavansa.

Päätöksiä tekevät – eli ne, jotka tekevät siis kaikki tärkeät päätökset – kokoontuvat pienissä ryhmissä keskenään sopien enemmistön kohtalosta. Meille, enemmistölle, kerrotaan sitten mitä kerrotaan. Meille valehdellaan. Me uskomme.

Uskotko sinä, Ave!

"Kansan tyytyväisenä pitäminen – se on taidetta."



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

AveLazio

Hyvä THL! Noinhan se "demokratiassakin" menee. Kuten rehdeissä diktatuureissakin. Eli rahvaan valitsemat eduskunnan klovnit eivät oikeasti päätä juuri mistään.

Platonit oon kuule lukenut tarkkaan!
At a narrow passage there's no brother, no friend

Canardian

#422
Ei riitä että on lukenut Platonin, vaan pitää lukea ne kaikki, ja sen jälkeen saada oma kokemus ja muodostaa siitä oma käsitys asioista, johon ei saa vaikuttaa mikään aikaisempi mitä on lukenut.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

S

Kaikkein paras tilanne on silloin, kun muodostaa käsityksenä asioista itsenäisesti - lukematta minkään valtakunnan filosofien, tai kaikenmaailman ajattelijoiden aivotuotoksia. Vallanpitäjien katteettomat lupaukset kuuluvat tähän samaan kategoriaan. 

- Oma kokemus nousee näin arvoonsa, tarvitsematta tukeutua tärkeissäkään asioissa muiden sanomisiin. Yksilöllinen ajattelu muodostuukin parhaimmillaan omista päätelmistä & havainnoista, joita tukevat pitkän linjan kokemuksen tuoma varmuus asioiden todenperäisyydestä, tai niiden valheellisuudesta.

- Kriittinen omakohtainen katsanto auttaa myöskin erottamaan vanhakantaiset totuudet edistyksellisestä ajattelusta. Toisin sanoen, taito havaita asioiden epäloogisuudet on yksi älyllisen kyvyn ilmentymä, jota eivät mitkään harhaanjohtavuudet kykene horjuttamaan!   
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

Platon riittää. Ketä muuta pitäisi lukea?

Tentin myös Descartes'n. Tykkäsin kyllä. Mutta ihan prohippi.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Canardian

#425
Paul Coelhoa kannattaa lukea myös, ja Michio Kakua, kuten myös Sun Tsuta, Morihei Ueshibaa, Timo Soinia ja Zecharia Sitchiniä, ja Stephen Hawkingsia, ja Albert Einsteinia, ja Nikolai Teslaa.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

AveLazio

No nytpä, dear Tron, luettelit melkein kaikki suosikkikirjailijani!

Taidat olla real fiksu.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Canardian

Itse asiassa tiedän että olet salaa lukenyt myös Eric von Dänikeniä ja pidät sitä hyvin mielenkiintoisena. Itse en ole sitä vielä lukenut, mutta varmaan joskus luen sitäkin.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

AveLazio

Niin olenkin! Kaikki sen kirjat. Luetko ajatuksiani, baby!? Amazing...
At a narrow passage there's no brother, no friend

Canardian

#429
En osaa lukea ajatuksia, ainakaan suoraan, ja ne pari kertaa kun olen yrittänyt, on aina mennyt arvaus pieleen. Sen sijaan joskus mulle tulee semmosia tunteita että BON VOYAGE kun saan jonku idean tai ajattelen jotain, mutta se varmaan johtuu vain siitä että Jumala kertoo minulle että nyt olen oikeilla jäljillä, eikä siitä sen kummemmin tarvi välittää, kunhan vaan antaa näiden tunteiden ohjata koko elämää ja kaikkia päätöksiä, koska se vain tuntuu oikealta ja hyvältä.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä