Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Mitä maailma potee?

Aloittaja karpalo, 08.07.11 - klo:08:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slörde


Ave tuossa liioittelee tapansa mukaan, mutta jos ajattelee nihilistisesti ja kylmästi koko ihmislajin jatkumista niin se on oikein. Olemme kehittyneet näin pitkälle vuosimiljoonien aikana luonnollisen valinnan kautta, jolloin vain vahvat ovat selviytyneet. Nykyään sitä ei saa edes ajatella eettisistä syistä!

Ajattelin tarkistaa, etten kirjoittanut puutaheinää Afrikan rikkauksista.

http://www.enotes.com/earth-science/africa
LainaaFrom the perspective of geologists and paleontologists, Africa takes center stage in the physical history and development of life on Earth. Africa is the world's second largest continent. Africa possesses the world's richest and most concentrated deposits of minerals such as gold, diamonds, uranium, chromium, cobalt, and platinum. It is also the cradle of human evolution and the birthplace of many animal and plant species, and has the earliest evidence of reptiles, dinosaurs, and mammals....

Oli oikea mielikuva...

AveLazio

Kehitysavun antaminen on suurempi synti kuin lapsenraiskaus. Maapallo elättää hyvin miljardi ihmistä. Nyt takapajulat sikiävät sitä tahtia, että kohta ihmisiä on 7 miljardia. :o :o :o

Maapallo ei pysty elättämään tämmöisiä määriä. Oikeasti siis ei...

Muista sinä, joka annat roposi kehitysapuun, olet tuhoamassa ihmiskuntaa.

Ajattele järjellä, älä tunteella.

Word
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Amanda - 20.07.11 - klo:23:19

Tulee mieleen eräs kirjailija, joka elää väärällä vuosisadalla/kymmenellä (on uskaltanut pukea sanoiksi sci-fi (vai mitä se on?!) -viittaan niin monimielisesti kiedottuna sen, mikä on todennäköinen skenaario tulevaisuudessa.


Monimielinen on juuri oikea sana.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Näiden 'monimielisten' scifi-tarinoiden väsääminen on tuttua itsellenikin. Jo kauan sitten, lähes kolmekymmentä vuotta sitten kyhäsin tulevaisuuteen sijoittuvan dystooppisen tieteistarinan Muukalaiset, jota ei tosin koskaan julkaistu kirjana.

- Joitain osia siitä on eräällä palstalla näytteenä, mutta laajassa levityksessä kyseinen teos ei ole ollut. Näitä pienoiskertomuksia onkin sitten kertynyt aikojen saatossa lukuisia. Osa niistä olisi todennäköisesti edelleenkin julkaisukelpoisia, mutta pöytälaatikkoon nekin ovat jostain oudosta syystä jääneet.

- Tulevaisuuskuvan synkkäsävyinen maalaileminen onkin aina kiehtonut mieltäni. Eeppisyyteen asti kohoavat skenaariot ovat jollakin omituisella tavalla vauhdittaneet lähes vinoutuneen kieroutunutta mielikuvitustani. Siksi maailmankuvani monilmeisyys korostuukin joskus varsin utopistisilla mielleyhtymillä; joissa on kyllä pohjalla aina jokin kantava idea - mitä taustaa vasten yritän projisoida tätä näkyvää todellisuutta, jossa nyt syystä tai toisesta satumme näissä pienissä ympyröissämme elämään.   
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

S, rakastan älyäsi ja herkkyyttäsi. Vaika sinä olet jonkinlainen hippi ja minä olen jonkinlainen sotilas. Olet foorumi-suosikkini, miespuolisista.

Kirjalliset kiinnostuksesikin myötäilevät omiani. Etkö ole julkaissut mitään edes jossain scifi-lehdessä? "Tähtivaeltajassa" tai pienemmissä?
At a narrow passage there's no brother, no friend

S

#25
Ei ole tullut julkaistuksi näitä hengentuotteita missään lehdissä. Ehkä itsekritiikkini on ollut sen verran korkealla, että julkaisukynnys kohdallani ei vaan ole jostain syystä ylittynyt. Johonkin julkiseen kirjoituskilpailuun olen kyllä aikoinani kokeilumielessä osallistunut, jossa sitten pärjäsinkin varsin mainiosti.

- Tuosta hippeydestä en mene kyllä myöskään mitenkään takuuseen; koska siinäkään eivät kyllä ne totutut kriteerit kohdallani taida kunnolla täyttyä, mitä sillä hipillä sitten milloinkin tarkoitetaan. Muilta osin nuo muut luonnehdinnat kylläkin sopivat jollakin muotoa luonteenominaisuuksini - vaikka koenkin persoonana olevani enemmänkin jonkinlainen neutri; eli hybrismäinen olennoituma, vailla mitään tiettyä sukupuoleen sidottuja piirteitä - joilla ihmisiä väkisin yritetään karsinoida ahtaisiin muotteihin.

- Tosin kaikenlaiset lokeromaiset määrittelyt eivät yleensäkään ottaen riitä kuvaamaan monilmeistä persoonallisuuttani, jossa yhdistyy monenlaisia elementtejä. Vaikka annetaan nyt tässäkin yhteydessä näiden yksilöllisten ominaispiirteiden olla mitä ovat. Niiden ilmentymät eivät kuitenkaan maailman tilaa hetkauta puoleen eikä toiseen, vaikka niitä kuinka analysoitaisiin pinnallisesti, tai syvällisestikin tarkastellen!    
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

 Jospa alkaisin kustannustoimittajaksesi. Saisit julkaisuja. Suosikkini S. Ehket ole hippi - ei sitä loukkaukseksi ollut tässä tarkoitettukaan. Vaikka et ole kai edes nähnyt rynnäkkökivääriä livenä, hih.

Tosin minun pitää tehdä tätä eräälle toiselle forumistille. Ja olen töppäillyt sen kanssa. Aloin ryypätä ja Afrikassa käydessäni haavoituin uudestaan.

Mä elän vieläkin. Eikä mitään salattavaa.
At a narrow passage there's no brother, no friend

S

#27
Ei näitä kyseisiä kertomuksia olekaan tarkoitettu laajalti julkaistaviksi, ovat pikemminkin vain eräänlaisia harjoitelmia. Omaksi ilokseni niitäkin olen enimmäkseen rustaillut. Mitä sitten tulee erinäisiin muihin elämänilmiöihin, mistä olen aiheita kirjoitelmiini ammentanut, niin mikään inhimillinen/epäinhimillinen ei ole jäänyt minulle täysin vieraaksi asiaksi.

- Paljon on joka tapauksessa tullut nähtyä maailmaa - sen erityyppistä elämää, sekä ihmiskohtaloita niiden hektisissä pyörteissä. Näitä havaintoja olen sitten yrittänyt sivustaseuraajan ominaisuudessa omakohtaisten näkemysten valossa tutkia, analysoida, tai muutenkin tehdä niiden varjolla luovaa taidetta.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Slörde

#28
(Länsi)maailma tai siis hyvinvoiva maailma potee vatsansa täyteydestä. Ei tässä muuta ole. Jos ei oltaisi päästy näin pitkälle ei jäisi aikaa jokapäiväisen leivän hankkimisen ohella miettiä turhia. Oma suu on aina ollut lähimpänä. Valitettavasti suuri osa maapallon väestöstä ei elä yhtään eri lailla ja trendi on monien kehitysmaiden kurjistumisen suuntaan vaikka sen pitäisi olla päinvastoin.

Syypäitä on turha etsiä, on syytetty kolonialismia, maailmanherruudesta kilpailevia supervaltioita, mutta ei siinäkään mitenkään erota periaatteesta "oma suu on lähinnä"... meno jatkuu omalla painollaan ja ratkaisu putoaa kaikille syliin, mutta se ei tietenkään ole kenellekään mieluinen..

Miten voi neuvoa kurjimmista kurjimpia Naisia perhesuunnittelussa, kun heillä ei ole usein mitään sanomista perheen asioissa tai varaa ehkäisyvälineisiin ja jos vaikka niitä jaettaisi ilmaiseksi niin "vahinko" vuodessa tarkoittaa jo yhtä ruokittavaa suuta enemmän.  

Kääntelee tätä miten päin tahansa, lähitulevaisuus huolestuttaa, ei omastani vaan jälkeenjäävien puolesta. Taistelu elintilasta ja resursseista alkaa kuin kivikaudella konsanaan,  uudelleen..  :-\


AveLazio

S, uskallatko lähettää minulle spostissa jonkin lyhyen tekstisi. Lukisin mieluusti. Ei tarvi pelätä mitään - eihän täs ny kustannussopimusta olla tekemäs. OK?
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä