Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Muut foorumit

Aloittaja risto, 06.01.12 - klo:18:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha

Lainaus käyttäjältä: kulman takaa - 28.06.12 - klo:20:35
JS.
Saisitko omilla avuuksillasi ja yhteystiedoillasi vielä Nikki "Mylläriä" tulemaan mukaan Ajatusmyllyyn? olisi niin mukaansatempaavaa vaihdella ajatuksia, hajatuksia ....

Tästä on kokemusta. Mylläri on melko itsenäinen mitä tulee päätöksiin. Jos hän katsoo sopivaksi tulla, niin tulee. Muussa tapauksessa ei taida tulla. Jos ei jotain hänen kannalta palkitsevaa keksi, niin en osaa tässä tehdä oikein mitään.

Arvona oma elämänkokonaisuus on tietysti tärkein ja suhde foorumeihin tulee sen jälkeen. Näin olen itsekkin jonkin verran toteutellut näitä. Siis vaikka tykkään kirjoitella ja olen paljon maisemissa.


Lainaus käyttäjältä: kulman takaa - 28.06.12 - klo:20:35Oikeastaan on surku, että aktiivijäsenistöä katoaa jonnekkin, ties minne,  pelkäävät niin paljon, että heidän sanomisiaan vähätellään. Minusta kuitenkin esim. "Mylläri" parhaimmillaan aktivoi kaikkia muitakin jäseniä kertomaan omista vuorovaikutuksistaan ja niiden suhteista laajemmin, jopa koko maailman tapahtumien hekumointiin.

Samaa mieltä. Ihmisten ulostuloja tulisi arvostaa, sillä moni yrittää kuitenkin parastaan ja suhteessa omaan tasoon(heh) ja ne ajatukset ovat ainakin joskus helmiä tai laatu on muuten korkealla. Suhteellinen laatuero on tietysti havaittavissa, tosin sekin on vähän vaikea asia arvioitavaksi. Mikä on laatua ja kenelle?


Lainaus käyttäjältä: kulman takaa - 28.06.12 - klo:20:35
Oli sitten omissa höpinöissään sitä sun tätä, mutta aiheita hällä  piisas, ei ollut ikäänkuin repertuaari hukassa.

Ainakin ylläpito, joka pitää elävästä keskustelusta, tykkää pitää tällaisia siivittäjiä mukana viimeiseen saakka siinä kun osaa. Yleensäkin keskustelua ja monipuolisuutta tai rikkautta arvostavat yrittävät löytää arvokasta eri henkilöistä sekä myös viesteistä. Jos viesti on suurelta osin esim puppua, voi tarttua siihen osaan mikä on kohdallaan tai arvokas. On pitkälle myös lukijan ansiota se, että näkee mahdollisuuksia tarkasti eikä missaa niitä.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: juhasamy - 28.06.12 - klo:20:58
Ihmisten ulostuloja tulisi arvostaa, sillä moni yrittää kuitenkin parastaan ja suhteessa omaan tasoon(heh) ...

Siinä taisit laukoa suuren tai ainakin keskisuuren totuuden.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos ei itse osaa arvioida millään mittareilla omaa tasoaan, ollaan hukassa. (hukka on muinoinen Myllärisen nikki.)





Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Juha

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 28.06.12 - klo:21:36
Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos ei itse osaa arvioida millään mittareilla omaa tasoaan, ollaan hukassa.

Osa on kyvyttömiä tekemään tuota. Ei voi mittää.
Aika moni kuitenkin kärsii jonkinlaisesta puutoksesta jollain alueella.

"Pittää olla kärsivällinen."

Tai käytännössä ehkä sitten vain sietää ja löytää valmiudet omaan olemassaoloon.
Ei kuitenkaan jatkuvalla pahantahtoisuudella, joka vahingoittaa muita !!

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: juhasamy - 28.06.12 - klo:21:43
Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 28.06.12 - klo:21:36
Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos ei itse osaa arvioida millään mittareilla omaa tasoaan, ollaan hukassa.

Osa on kyvyttömiä tekemään tuota. Ei voi mittää.
Aika moni kuitenkin kärsii jonkinlaisesta puutoksesta jollain alueella.

"Pittää olla kärsivällinen."

Tai käytännössä ehkä sitten vain sietää ja löytää valmiudet omaan olemassaoloon.
Ei kuitenkaan jatkuvalla pahantahtoisuudella, joka vahingoittaa muita !!

Jatkuva pahantahtoisuus on silloin pahimmillaan, kun se on tahatonta.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Juha

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 28.06.12 - klo:21:58
Jatkuva pahantahtoisuus on silloin pahimmillaan, kun se on tahatonta.

Huomaa kuitenkin, että esim oikeulaitos katsoo vähän lieventäväksi sen, että asiat tehdään tahallaan tai jotenkin ei-tahallaan. Syyntakeisuus voi olla erilainen.

Usein taustalla on kyllä selittäviä tekijöitä ja jos niihin pääsee jotenkin käsiksi, niin on luonnollisempaa hyväksyä tilanne paremmin ymmärrettynä. Karrikoitu esim: et odota pyörätuolipotilasta jalkeille, vaikka syitä olisi sillä hetkellä kosolti. Joka ei vammaa tiedä tai osaa arvella, voi olla vastaavassa kohdin raivona.


THL tiedottaa

#85
.
Heh, käänsit nurinpäin koko jutun.

Kirjoitin siitä, miten hankalaksi tilanne muodostuu, kun tämä pyörätuolissa istuva henkilö ei itse tajua istuvansa vammaisena siinä tuolissaan, vaan kuvittelee itse olevan täysin liikuntakykyinen muiden tapaan.

(Harvoinhan fyysisesti vammautunut kuvittelee muuta kuin realistisesti oman tilanteensa. Mikäli on kyse mielenterveyden horjumisesta, tilanne on tyystin toinen. Joku saattaa mielessään kuvitella olevansa maailman hallitsija.)
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Juha

#86

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 28.06.12 - klo:22:10
Kirjoitin siitä, miten hankalaksi tilanne muodostuu, kun tämä pyörätuolissa istuva henkilö ei itse tajua istuvansa vammaisena siinä tuolissaan, vaan kuvittelee itse olevan täysin liikuntakykyinen muiden tapaan.

Ok.
Riippuu vähän katsantokannasta. (Joku laskee tämän ongelmaan kuuluvaksi)

Mielisairauksiin liittyy usein tuo mainitsemasi kyvyttömyys nähdä omaa toimintaa. On myös muita tilanteita, joissa oman toiminnan perusteiden arviointi on helposti puutteellista. Esim omat "sokeat pisteet" ovat tällaisia ja joskus ne ovat muiden kannalta merkityksellisiä ja negatiivisessa mielessä.

(Lisätty lainausmerkit, + Lainaus)

risto


Samja siis siirsi Ajatusmyllynsä Outomaahan ja alkoi myllyttää syntyjä syviä.
Ja jälkeä syntyy.....

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: juhasamy - 28.06.12 - klo:22:14

Mielisairauksiin liittyy usein tuo mainitsemasi kyvyttömyys nähdä omaa toimintaa. On myös muita tilanteita, joissa oman toiminnan perusteiden arviointi on helposti puutteellista. Esim omat "sokeat pisteet" ovat tällaisia ja joskus ne ovat muiden kannalta merkityksellisiä ja negatiivisessa mielessä.


Just noin. Harvapa sitä tällä foorumilla arvioi omaa toimintaansa...
Siis ei minä-minä-puhetta, vaan sinä-sinä-senkin... ::)

Juha

Lainaus käyttäjältä: Comma - 28.06.12 - klo:22:33

Samja siis siirsi Ajatusmyllynsä Outomaahan ja alkoi myllyttää syntyjä syviä.
Ja jälkeä syntyy.....


Jep :)

Missä liikunkin, niin siellä en halua olla tuppisuu.
Joskus voin kyllä tyytyä vain lukemaan, mutta jos on osallistumis-saumaa, niin ...

En kuitenkaan pyri liiaksi rasittamaan ketään.
Kyllä sitä eloa kaipaa tätä nykyä vähän jos mikäkin foorumi.
Mutta ei eloa elon vuoksi tietty.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä