Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Ministerien sanomisia...

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 11.07.13 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Muistuu mieleeni kirkkohistoriasta Martti Lutherin teesien naulaaminen kirkon oveen kun katollinen kirkko myi aneita teemana "Kun raha kirstuhun kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa."

On oikein, että edes joku uskaltaa sanoa ja puhua niin kuin ymmärtää asioiden olevan juuri tällä hetkellä?

Kiitos kun luit Päivi Räsäsen puheen tekstin (kaikki eivät ole siihen vaivautuneet vieläkään, mutta arvostelua kyllä piisaa)?

Ystävällisesti...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

AveLazio

Luther käynnisti minun uskontoni, protestantismin. Niinpä nämä vihollislahkoiset Räsäset eivät saa kunnioitustani.
At a narrow passage there's no brother, no friend

karpalo

#12
 Minä olen uskovaisen kodin lapsi. Pikkupoitsuna oltiin ahkerasti seuroissa isän ja äidin kanssa siihen saakka, kun isä eli.

Siitä on jäänyt mieleen ainakin se, että kun virsiä veisattiin sisätiloissa, niin me pojanviikarit leikittiin ja "huhdottiin" ulkosalla omiamme.

Luultavasti maksan kirkollisveroa ? Muistaakseni kirkonmenoissa olen ollut mukana viimeksi n.15 -20v. sitten.

Kunnioitan Fransiskaanimunkkien työtä, kun lähtivät sieltä kaukaa Italiasta perustamaan kirkkoa tänne kylmään pohjolaan.





Pyhän Ristin kirkko (Rauma)
Pyhän Ristin kirkko

RaumaKirche.jpg
Sijainti Vanha Rauma, Rauma
Koordinaatit 61°07′47″N, 021°30′44″E
Rakentamisvuosi 1515–1520
Materiaali harmaakivi
Istumapaikkoja 800
Lisää rakennusartikkeleitaArkkitehtuurin teemasivulla
Pyhän Ristin kirkko on Vanhassa Raumassa sijaitseva kirkko, joka on valmistunut todennäköisesti vuosien 1515 ja 1520 välissä.[1] Se rakennettiin alun perin Rauman fransiskaaniluostarin kirkoksi. Kirkko muistuttaa ulkomuodoltaan muita satakuntalaisia keskiaikaisia kivikirkkoja, mutta sen kaksilaivainen pohjakaava noudattaa saarnaveljestön kirkoille tyypillistä muotoa. Päälaiva jatkuu samanlevyisenä kuoriin ja pohjoispuolella on kolmen pilarin erottama kapea sivulaiva.[2] Kirkkoon mahtuu 800 henkilöä.

Kirkon maalaukset ovat 1500-luvulta, ja ne esittävät tiivistetysti koko raamatullisen pelastushistorian. Kirkon torni on rakennettu vuonna 1816 vanhan Pyhän Kolminaisuuden kirkon rauniolta otetuista kivistä. Valkoiseksi kalkittu torni toimi aikoinaan merenkulkijoiden maamerkkinä. Tulipalossa tuhoutunut tornin yläosa rakennettiin uudelleen palamattomista materiaaleista vuonna 1968.[3]

Pyhän Ristin kirkko toimi fransiskaanien kirkkona vuoteen 1538 saakka, jolloin luostari lakkautettiin uskonpuhdistuksen myötä. Se pääsi rappeutumaan pahoin, kunnes Pyhän Kolminaisuuden kirkon tuhouduttua tulipalossa vuonna 1640 Pyhän Ristin kirkko otettiin käyttöön luterilaisena kirkkona.

AveLazio

Kaunis kirkko, oh yeah. Minä tykkään noista. Mikä sun uskontokuntasi on. Minä olen harmaa protestantti.

(Toisaalla sanoin, etten kommentoi viestejäsi enää. Tämä nyt kiellon päälle.)
At a narrow passage there's no brother, no friend

karpalo

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 13.07.13 - klo:16:54
Kaunis kirkko, oh yeah. Minä tykkään noista. Mikä sun uskontokuntasi on. Minä olen harmaa protestantti.


Minä uskon itseeni !

Onko häpeä, jos ei ota muista mallia ?

AveLazio

Se ei ole häpeä.

Tuli vain mieleeni, kun puhuit seuroihin osallistumisesta.
At a narrow passage there's no brother, no friend

karpalo

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 13.07.13 - klo:18:37
Se ei ole häpeä.

Tuli vain mieleeni, kun puhuit seuroihin osallistumisesta.

Thats OK

Mennään eteenpäin, vedän nyt tirsat, SOPIIKO ?

AveLazio

Kiitos, Rape. Olen jo odotellutkin tätä. Ei meinaan ansiotta tullut - kun oon noita svedufinnojakin hätistellyt yhteisen hyvän nimissä.
At a narrow passage there's no brother, no friend

sniper

#18
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 13.07.13 - klo:22:27
Kiitos, Rape. Olen jo odotellutkin tätä. Ei meinaan ansiotta tullut - kun oon noita svedufinnojakin hätistellyt yhteisen hyvän nimissä.

Yrittäähän sä aina voit, mutta olet niin tyhmä näköjään ettet huomaa täyttä epäonnistuneisuuttasi.
Vai vituttaako sua kun et osaakaan tätä swedun kieltä niinkuin oletit, synti, ja kun olit omiensanojesi mukaan vielä kielinerokin.  ;D
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Muisto Keijo Kullervo


Nyt vaaditaan jo pääministeri Jyrki Kataista  http://yle.fi/uutiset/kokoomusryhman_puheenjohtaja_vaatii_ministeri_rasasta_kehityskeskusteluun/6732521

tuomarin rooliin kehityskeskustelujen kautta?


Jännää kun kristittyjen liberaalisesti ajattelevat, kuin myös ateistit saivat tuulta purjeisiinsa... Ja evankelinen kirkko pelkää jäsenkatoa, ei muuten puutu Päivi Räsäsen puhumisiin millään tavoin...

K.K.

PS. en olisi huolissani jäsenkadosta, vaan antaisin mokomien mennä, kun kristillisyys ei päitä paljoa vaivaakaan. Martti Lutherin Wittenbergin kirkon seinälle naulaamat teesit taitavat olla samanlaista kamaa kuin Päivi Räsäsen puheen suljetussa, yksityisessä tilaisuudessa lausumat painavahkot sanat...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä