Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lehtileikkeitä Hesarista

Aloittaja Sini, 09.12.13 - klo:11:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Sini

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 26.01.14 - klo:11:24
Sitä olen ihmetellyt miten rahoitusta löytyy tähtien tuijotukseen.

Minä taas ihmettelen, miten aurinko jaksaa nousta joka aamu - ikuisesti - for ever...

risto

.
Minä en tiedä auringon noususta mitään kun siihen aikaan minä yleensä etsin eilistä päivää.

.

Esmerkix

#132
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 26.01.14 - klo:12:07
.
Minä en tiedä auringon noususta mitään kun siihen aikaan minä yleensä etsin eilistä päivää.

.

Ehkä se johtuu siitä, ettei aurinko nouse mihinkään. Aurinko on kiintotähti. Me muut taivaankappaleet pyörimme aivan hulluina sen ympärillä. Me ollaan kiertolaisia. Yöllä Aurinko paistaa toisella puolella maapalloa ja me olemme Maan omassa varjossa.

"Joissakin vanhoissa teoksissa tähteä kutsutaan kiintotähdeksi, planeettaa kiertotähdeksi ja komeettaa pyrstötähdeksi; näitä vääriä mielikuvia antavia nimityksiä ei enää käytetä tieteellisissä yhteyksissä."

risto

.
Ok. Samalla kun tekee tuon korjauksen, voi myös korjata sanonnan, "ajatukset pyörivät päässä". Tuskin ne mitään pyörivät. Oikea ilmaisu on "seisoa töröttävät"

Amanda

#134
On se hyvä, että meillä on Esmerkix, joka vetää outojen jalkoja kohti maan kamaraa ja paulauttaa reaaliteetteihin :P

Kiva ajatella, että aurinko menee nukkumaan ja kuu herää, tai toisinpäin-- ne, joilla mielikuvitusta ei vielä ole pilattu näkevät sen noin ..

risto

.
Hmm. Epärealistisin ajatus on "kuuntelee sydämen ääntä".


"Ihmisen kyky ajatella ja toimia rationaalisesti on askarruttanut filosofeja ja tutkijoita vuosituhansien ajan. Muinaiset egyptiläiset uskoivat järjen ja logiikan majailevan sydämessä ja aivojen olevan vain pääkopan täytettä. Vaikka jo antiikin kreikkalaiset tutkivat aivoja, niiden toimintaa on pystytty tieteellisesti selvittämään vasta 1700-luvulta alkaen. Italialainen Luigi Galvani tuli vuonna 1783 sattumalta osoittaneeksi, että aivojen lähettämät sähköiset signaalit ohjaavat lihasten toimintaa, ja vuonna 1848 sattunut rautatie­tapaturma paljasti persoonallisuuden tarkan sijaintipaikan aivoissa."

Ihmisillä on tapana noudattaa "sydämen ääntä", vaikkei sieltä tule minkäänlaisia signaaleja lihaksiin tai, mihin niiden nyt pitäisi sitten mennä.

risto

#136
.
Niin, mitenhän 200 v sitten ilmaistiin ajatus "käytä aivojasi".

Aivojen etymologia englanniksi

brain (v.) Look up brain at Dictionary.com"to dash the brains out," late 14c., from brain (n.). Related: Brained; braining.brain (n.) Look up brain at Dictionary.comOld English brægen "brain," from Proto-Germanic *bragnam (cf. Middle Low German bregen, Old Frisian and Dutch brein), from PIE root *mregh-m(n)o- "skull, brain" (cf. Greek brekhmos "front part of the skull, top of the head"). But Liberman writes that brain "has no established cognates outside West Germanic ..." and is not connected to the Greek word. More probably, he writes, its etymon is PIE *bhragno "something broken."

The custom of using the plural to refer to the substance (literal or figurative), as opposed to the organ, dates from 16c. Figurative sense of "intellectual power" is from late 14c.; meaning "a clever person" is first recorded 1914. Brain teaser is from 1923. Brain stem first recorded 1879, from German. Brain drain is attested from 1963. An Old English word for "head" was brægnloca, which might be translated as "brain locker." In Middle English, brainsick (Old English brægenseoc) meant "mad, addled."

Elikä, järjen käyttö on aika uutta ihmisen historiassa, noin 100 vuotta.

Ei ihme että kuu nousee ja aurinko laskee.


.

risto

.
Älykkyystutkimuksen historia

Älykkyyden empiirinen tutkimus alkaa Francis Galtonista, joka vuodesta 1884 lähtien teki laboratoriossaan aistien toimintaan liittyviä testejä yli 9000 henkilölle.

Amanda

#138
Tässä Rrape etsimässä eilistä päivää  ;D


Kuva Jooga sivulta http://mahavidyayogaereflexoes.blogspot.com/2010/12/latmosphere-populaire-meteorologie.html

Sini

#139
"Levolle lasken, Luojani, / armias ole suojani! / Jos sijaltain en nousisi, / taivaaseen ota tykösi!"



Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä