Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

nuo homekorvien kiroamat ...

Aloittaja Armas Ryssiväinen, 24.02.16 - klo:15:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Armas Ryssiväinen

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 28.02.16 - klo:21:09
Ensimmäistä kertaa Suomenkin Euroviisuihin oli valmistettu mahtava show. Kyllä näillä nuoremmilla sukupolvilla osaamista riittää. Johtuu tietysti hyvästä koulutuksesta. Kaikki tanssiesityksetkin olivat huippulaatua. Mietin itsekseni, mistä näille kaikille osaajille löytyy alan töitä Suomessa... Valitettavasti taitaa olla niin, että huippuosaajat joutuvat jättämään Suomen, kuten it-osaajat jo ovat joutuneet tekemään.
kuten it-osaajat jo "ovat joutuneet" tekemään.
niin paremmat palkat, vaikkei entissäkään oo mitään vikaa, ja selvä, jossain piilaaksossa vilisee nuuskamuikkusta siihen tahtiin, ettei kaman hankinta ole siellä ongelma eikä mikään. Vaan voihan sitä aina sitten, työkyvyttömänä zombina palata kotimaahan jäähyttelemään ja heittäytyä yhteiskunnan turvaverkkoon.
Pahinta tuo persoonamuutos jota asianomaiset itse eivät lain huomaa
– siis: miten hienotuntuinen ja kohtelias nörtti muuttuu kameralle keskaria näytteleväksi, kiroilevaksi öykkäriksi.
saman pikamuutoksen muuten näin jo suuressa suomalaisessa kitarisankarissa Albert Järvisessä.



Amanda


Atlantin takana alkaa levitä epätoivo, kun republikaanipuolueen ehdokkaaksi nousee mies, jolla ei ole poliittista kokemusta mistään.. tyhjät lupaukset uppoavat kansaan ja nyt on liian myöhäistä tehdä sille mitään.. sormet vaan ristiin selän takana, että joku ihme tapahtuisi.


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=980840282004335&set=a.706996362722063.1073741827.100002351164974&type=3&theater

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Armas Ryssiväinen - 29.02.16 - klo:11:08
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 28.02.16 - klo:21:09
Ensimmäistä kertaa Suomenkin Euroviisuihin oli valmistettu mahtava show. Kyllä näillä nuoremmilla sukupolvilla osaamista riittää. Johtuu tietysti hyvästä koulutuksesta. Kaikki tanssiesityksetkin olivat huippulaatua. Mietin itsekseni, mistä näille kaikille osaajille löytyy alan töitä Suomessa... Valitettavasti taitaa olla niin, että huippuosaajat joutuvat jättämään Suomen, kuten it-osaajat jo ovat joutuneet tekemään.
kuten it-osaajat jo "ovat joutuneet" tekemään.
niin paremmat palkat, vaikkei entissäkään oo mitään vikaa, ja selvä, jossain piilaaksossa vilisee nuuskamuikkusta siihen tahtiin, ettei kaman hankinta ole siellä ongelma eikä mikään. Vaan voihan sitä aina sitten, työkyvyttömänä zombina palata kotimaahan jäähyttelemään ja heittäytyä yhteiskunnan turvaverkkoon.
...

Pakko se on lähteä kun työpaikat lähtivät alta. Ensin meni Nokia, sen jälkeen myös sen alihankkijat.

Armas Ryssiväinen

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 02.03.16 - klo:12:38
Lainaus käyttäjältä: Armas Ryssiväinen - 29.02.16 - klo:11:08
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 28.02.16 - klo:21:09
Ensimmäistä kertaa Suomenkin Euroviisuihin oli valmistettu mahtava show. Kyllä näillä nuoremmilla sukupolvilla osaamista riittää. Johtuu tietysti hyvästä koulutuksesta. Kaikki tanssiesityksetkin olivat huippulaatua. Mietin itsekseni, mistä näille kaikille osaajille löytyy alan töitä Suomessa... Valitettavasti taitaa olla niin, että huippuosaajat joutuvat jättämään Suomen, kuten it-osaajat jo ovat joutuneet tekemään.
kuten it-osaajat jo "ovat joutuneet" tekemään.
niin paremmat palkat, vaikkei entissäkään oo mitään vikaa, ja selvä, jossain piilaaksossa vilisee nuuskamuikkusta siihen tahtiin, ettei kaman hankinta ole siellä ongelma eikä mikään. Vaan voihan sitä aina sitten, työkyvyttömänä zombina palata kotimaahan jäähyttelemään ja heittäytyä yhteiskunnan turvaverkkoon.
...

Pakko se on lähteä kun työpaikat lähtivät alta. Ensin meni Nokia, sen jälkeen myös sen alihankkijat.
Me inhottiin Nokiaa, mä olin vielä nuor kun joku kavereista meni sinne. peukalot alas.
Ja yksi, olipa muuten toiselta minältään meitä rokkareita (hmmm ... ja mm. eppujen roudari), se meni oikein iskoksi pomoksi Nokialle.
Nykysin rahoittaja, jossa duunssa kyllä tausta on saattanut näkyäkin, huomaan.


Amanda


Olen usein ihmetellyt, miten niinkin menestyvä ja innovatiivinen firma kuin Nokia saatiin alas noin nopeasti. Alkuvuosina muistan harmitelleeni, ettei tullut hankittua muutama (enempään ei olisi ollut varaa) osake niiltä, kun arvo parin vuoden päästä nousi pilviin.

Mitä olen ymmärtänyt syy hiipumiseen ei tullut ulkoapäin vaan oli se, että pomot menettivät tuntuman asiakkaisiinsa.. pääasiassa nuoriin, joille pitää kaikki olla uutta ja hippiä ..ehkä pomot ukkoontuivat ennenaikojaan ;) 


Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 05.03.16 - klo:10:55

Olen usein ihmetellyt, miten niinkin menestyvä ja innovatiivinen firma kuin Nokia saatiin alas noin nopeasti. Alkuvuosina muistan harmitelleeni, ettei tullut hankittua muutama (enempään ei olisi ollut varaa) osake niiltä, kun arvo parin vuoden päästä nousi pilviin.

Mitä olen ymmärtänyt syy hiipumiseen ei tullut ulkoapäin vaan oli se, että pomot menettivät tuntuman asiakkaisiinsa.. pääasiassa nuoriin, joille pitää kaikki olla uutta ja hippiä ..ehkä pomot ukkoontuivat ennenaikojaan ;)

Nokia oli liian suuri. Sen olisi tarvinnut päästä Amerikan mantereelle ja sinne yritettiin Elopin avulla, joka oli trolli tai sitten vain muutoin lahjaton. Samsung on taistellut aivan samanlaisten ongelmien kanssa kuin Nokia. Applelle ei haluttu kovaa kilpailijaa.

Nokia on kuitenkin elossa edelleen ja kyllä sen osakkeita vieläkin kannattaa ostaa. Puhelinmyynti vain ei ole enää sen päätuote. Nyt se tekee vain sitä, mitä se erityisen hyvin osaa.

Amanda

Olen lukenut Nokian ent. työntekijöiltä, että pomot yläkerrassa tekivät kohtokkaita päätöksiä ja hylkäsivät jonkun lähes valmiin sovelluksen ja pysyttelivät windows sovelluksessa .. olen maallikko näissä..  mutta sitä hylättyä sovellusta kehittää eteenpäin tällä hetkellä ent. nokialaisten tiimi ja ymmärtääkseni vuoden lopulla se on markkinoilla.

Kyllä se kaiken lukemani perusteella oli pääasiassa sisältä päin aiheutettu hiipuminen..
Ehkä Armaksen mainitsema "peukut alas" johtui juuri tuosta.


Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 05.03.16 - klo:12:53
Olen lukenut Nokian ent. työntekijöiltä, että pomot yläkerrassa tekivät kohtokkaita päätöksiä ja hylkäsivät jonkun lähes valmiin sovelluksen ja pysyttelivät windows sovelluksessa .. olen maallikko näissä..  mutta sitä hylättyä sovellusta kehittää eteenpäin tällä hetkellä ent. nokialaisten tiimi ja ymmärtääkseni vuoden lopulla se on markkinoilla.

Kyllä se kaiken lukemani perusteella oli pääasiassa sisältä päin aiheutettu hiipuminen..
Ehkä Armaksen mainitsema "peukut alas" johtui juuri tuosta.

Nokia oli suuri yliopistojen rahoittaja ja nyt siitä kärsitään...
Meidän yksikössä oli monta projektia menossa ja ne loppuivat kuin seinään Elopin aikana. Minulla on Windows-puhelin ja se on kyllä toiminut erinomaisesti. Suomelle Nokian romahdus oli valtava onnettomuus, eikä uutta "nokiaa" oli näkyvissä. Nokia oli edelläkävijä, siitä ei päästä mihinkään. Miksi se jämähti, siitä minulla ei ole tarkempaa tietoa. Nyt on paljon nuoria alan diplomi-insinöörejä jäänyt työttömäksi Suomessa, osa on saanut töitä esim. Saksasta ja Ruotsista ja osa kouluttautuu uudelleen toiselle alalle.


Amanda



Viime aikoina on medioissa usein ollut artikkeleita yksinelävien eläkeläisten köyhyydestä.. ihan sydäntä särkeviä tarinoita välillä.. pitkän työsaran jälkeen vanhuksena pitää seistä leipäjonossa.. ja joskus lähihoitajat unohtavat pariksikin päiväksi, jos on vahdinvaihto eikä kommunikaatio toiminut  :'(

Ja sitten nostetaan kansanedustajien palkkioita ja kuka se miljonääri olikaan kun on sopeutumiseläkkeellä (sanahirviö!) vaikkei se siltä näyttänyt, että verorahoista pitää elättää.


Jyväskylässä laulettiin Sipilän aloittaessa puhettaan kovaäänisesti jo unohtunutta virttä:


"Kas köyhän leivän syövät nuo jumalattomat. He viatonta lyövät ja häntä vainoovat. He kurjaa ahdistaapi kuin käärme kiukussa. Korvansa tukkeaapi tuon raukan huudoilta."

"He armotonna vievät osuudet orpojen. He söivät lesken leivät, on Herra nähnyt sen. Hän vanhurskaasti kostaa vääryydentekijät, rankaisee ansiosta nuo viekkaat ryöstäjät".



Suti

Joskus tulee Tiistain juttuja lukiessa mieleen Kansan radio. Juttupaikka tosikoille ja veitikoille.
päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä