Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Facebook

Aloittaja Eugen, 28.09.07 - klo:13:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiistai





Anii! Pitkästä aikaa.. koitahan pysytellä mukana kiireistä huolimatta, meitä on muutenkin liian vähän täällä :)


Pitäisiköhän minunkin mennä sinne naamakirjaan, sisarukset ovat kysylleet jo pariin kertaan että olenko siellä. Mutta olen tottunut lähettämään kuvat ja kuulumiset s-postilla.. oikeastaan riittää mulle.






Aakku

Lainaus käyttäjältä: Anii - 22.11.09 - klo:19:17
Melkein meinasin laittaa Miihkali Soltzinille kaveripynnön, mutten sitten laittanutkaan. Mulla on naamakirjakavereina vaan sellasia, jotka on oikeestikin naamatuttuja, eli oon ihan henkilökohtaisestikin tavannut. Pari puhelua alter-egolle ja vuosien outo nettielämä ei ehkä ihan täytä kriteeriä :D

Nyt olen siellä - ollut jo kotvan pari, ihan oikealla nimelläni häsläämässä...

Iita

Facebook... Sivusto, jonka käytöstä kieltäydyin kohteliaasti ja epäkohteliaasti useita kertoja, kunnes tuli päivä jolloin oli vain pakko tsekata mikä mesta se on.

Ennen Facebookia oli MySpace kuuminta hottia. Käytin MySpacea paljon ja monipuolisesti. Eniten Facebookissa vitutti otti päähän se, että se tekee meistä kaikista tavallaan taviksia. Voimme valita kirjoitukset, ystävät, kuvat yms. mitä julkaisemme. Mutta me emme voi muokata omaa etusivua (profiilia) kokonaisvaltaisesti "näköiseksemme". MySpacessa voi muokata suunnilleen kaikkea haluamansa näköiseksi. Omalla tavallaan se on haastavampaa; opettele, etsi, tutki, kokeile ja tsadaa - kaikki saavat käsityksen kieroutuneesta mielestäsi jo avatessaan MySpacen profiilisivusi. Se näyttää tekijältään. Facebook on kieroutuneella tavalla "helpompi kontaktien ylläpitäjä", koska sen käyttämiseen ei tarvitse välttämättä perehtyä asiaan kovin paljoa. Niin moni asia yhteiskunnassa menee näin; jos se ei ole helppoa, yksinkertaista ja nopeaa niin se ei ole käyttökelpoista.

Tyhmistääkö Facebook? Eivätkö sivustot joita käytämme myös itsemme ilmaisemiseen ja oman persoonamme esiintuomiseen saa haastaa älyämme, luovuuttamme ja haluamme olla oman itsemme näköisiä?

Facebookia "jonkun aikaa" aktiivisesti käyttäneenä voin neuvoen ja opastaen kaikella rakkaudella todeta seuraavaa sivuston niin kutsutusta "sisällöstä";

Testit; Hyvä tapa haaskata kultaakin kalliimpaa aikaasi, jota et tule koskaan saamaan takaisin. Ne kertovat sinulle kaiken sinusta, naapuristasi ja lemmikkieläimestäsi. Mielesi syövereiden umpisolmuja selvitellessään ne tuovat sinun sielunelämäsi julkisuuteen repien ja raastaen. Jos et ole vielä mielenterveysongelmien raatelema, niin otappa joutessasi kymmenkunta testiä ja hellurei, se on siinä. Apteekkari suosittelee bentsodiatsepiinejä - kaiken värisiä ja paljon.

Kestopelit; FarmVille, YoVille, Happy Pets, Mafia War ja monet muut pelit tarjoavat elämääsi SisältöäTM. Näiden parissa viihdyt tunnista toiseen tekemällä erilaisia askareita, kuten lähettelemällä kavereillesi virtuaalista kräppiä jota oletat heidän haluavan. Etenet tasolta toiselle, saavutat erilaisia ansiomerkkejä, saat "naapureita" ja olet olleellisesti parempi ihminen kuin ystäväsi, joka on sinua kaksi tasoa alempana. Tähän kuluu myöskin paljon aikaa, jota et tule saamaan koskaan takaisin. Etkä oikeasti saavuta yhtään mitään, mutta vallan viihdyttäviä ovat.

Notes / Muistiinpanot; Näihin tulee jostain syystä copypastettaa jokainen kysymyslista, jonka joku joskus jossain on laatinut. Näissä keskityt hetkiseksi johonkin sellaiseen, minkä ympärillä Facebook-elämäsi pyörii muutenkin; sinuun itseesi. Onhan toki tärkeää, että kaikki saavat tietää sinun paenneen poliisia, röyhtäisseen kerran julkisesti ratikassa tai omistaneen lapsena punaisen pehmoeläinpupusen jonka nimesit veikeästi Eskoksi. Ja yhtä tärkeää on, että ystäväsi voivat sitten omaperäisesti copypastettaa kysymyslistan omiin muistiinpanoihinsa ja keskittyä puolestaan omaan napaansa toviksi jos toiseksikin. Kukaan ei todennäköisesti koskaan lue kysymyslistoihisi harkiten tuhertamiasi vastauksia, mutta niitä copypastetetaan silti ystäviesi toimesta heidän muistiinpanoihinsa. Toisin sanoen kaikki niitä tekevät, mutta kukaan ei niitä lue koska ketään ei kuitenkaan kiinnosta muut ihmiset niin paljoa, että lukemiseen käytettäisiin yhtä paljon aikaa ja energiaa kuin laatimiseen.

Seinät; Kavereiden seinien urkkiminen on ansaitusti helppoa kuin mikä. Statuksien lista lävähtää ensimmäisenä naamalle, ja aina kun sitä luulee että on edes jotain "näppärää" sanottavaa, pitää toki käydä kavereiden seinillä laukaisemassa TotuusTM asioista. Tai oma mielipide, joka on tietenkin se ainoa oikea. Näin tehdään silloinkin, kun kyseessä on sisäpiirivitsi jota kommentoinut henkilö ei tajua. Tai olettaa että status viittaa asiaan, jonka kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Vähintäänkin vinkeää...

Juttujen antaminen; Ei riitä, että joulun aikoihin annamme kaikkea turhaa krääsää kaikille ihmisille fyysisesti, voimme tehdä sen myös virtuaalisesti. Kyllä, voimme antaa melkeimpä mitä tahansa. Haleja, pusuja, drinksuja, hassuja hattuja yms.

Tähän kaikkeen kuluu aikaa ja vaivaa, eikä se hyödytä ketään. Request-lista kasvaa ja helpoin tapa selvitä urakasta on ignorata ne kaikki järjestelmällisesti ja tyynen rauhallisesti. Ohimennen voi blokata myös sovelluksia halutessaan, minkä jälkeen sinusta tulee ystäväpiirisi sosiaalinen hylkiö. Ja ihmiset lakkaavat pitämästä sinusta. Ja se on kamalaa. Koska me kaikki haluamme jollain tasolla tulla hyväksytyksi ja olla pidettyjä. Facebookissa on kuitenkin jotain hyvääkin. Itse laadin "Raapustukset"-kansion taiteelleni. Tätä taidetta pääsevät ihastelemaan vain harvat ja valitut. Heillä on omat raapustuksensa, joita minä pääsen ihastelemaan. Ja me olemme kaikki boheemeja, väärin ymmärrettyjä taiteilijoita, jotka yrittävät selviytyä tavisten harmaan massan seassa järkemme säilyttäen. Olemme onnistuneet mystisesti säilyttämään sen, mikä on meille tärkeää; luovuuden.


Iita

PS: Ja ne niille jotka tuntevat minut ennestään niin myönnetään, olen toistaiseksi kirjoitusten suhteen vähän ruosteessa. Kyllä se taas tästä, hitaasti mutta varmasti.
I walk alone / With my head held up high / Never felt that I belonged / Stand my ground at all cost / Running through night / With blindfold / Just for the right / Right to be wrong

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Iita - 18.12.09 - klo:20:31Iita

PS: Ja ne niille jotka tuntevat minut ennestään niin myönnetään, olen toistaiseksi kirjoitusten suhteen vähän ruosteessa. Kyllä se taas tästä, hitaasti mutta varmasti.

Kiva kun "tulit kotiin" - täällä Outomaalla on senverran hyvät voiteluaineet, että ruosteet kyllä rapisevat ja nopeasti. Mieleeni on ikuisiksi ajoiksi syöpynyt pitkä analyysisi Mooseksesta ja hänen harjoittamastaan verenpirskottelusta ... jos sinulla on vielä se juttu jossain pölyisellä korpulla jemmassa niin laita, mutta mielummin vasta kun olet kirjoittanut vielä 8 viestiä, jonka jälkeen pääset Outoklubin jäseneksi ! Ajattele, mikä kunnia ja arvostus ihmiselle.

Pitäisikin muuten painattaa pinssejä "Kuulun Outoklubiin" ja myydä niitä halvalla tämän kunnian ansainneille.

Meinaan se juttu on luonteeltaan sellainen, etteivät herkkäsieluisimmat satunnaiset ohikulkijat ehkä aivan ymmärrä sitä - täysin. Ja jos ymmärtävät, niin ymmärtävät väärin sen hienon analyyttisyyden.

terv. Aakku  :-*

Aijoo, Tiistai - olen siellä ihan ikiomalla nimelläni - kirjaudut sisään ja panet hakuun ... minulla on kaimojakin siellä, mutta kuvasta kyllä tunnistat [parta ja silmälasit päässä].

Tiistai



On se mukavaa, kun joskus tytötkin tänne uskaltavat! :D Mutta tässä tapauksessahan on kysymys vanhasta tutusta, siksi helppo tänne on kotiutua.

Kirjoitit niin osuvasti tuolla toisaalla onnistumisesta. Ihmislapsi on ihme eikä mikään maallinen mammona voi sitä korvata ;)  Onnittelut!

Matkaleena

Minä suljin joku aika sitten Facebook-profiilini. Hermot meni. En ymmärrä sitä paikkaa.

Oikeastaan jaksoin pitää sitä profiilia vain sen takia, että siellä on eräs ihminen, kautta aikojen paras ystäväni, jonka olen tosin nähnyt kasvotusten viimeksi vuonna 2002, mutta jonka kanssa meillä on yhteys. Jotenkin ymmärrämme toisiamme. Mutta totesin, että voimme jatkaa samaa linjaa hänen kanssaan: kirjoitamme kirjeitä, jotka postitamme. Sekin nimittäin tuntui pahalta, että kun Facebookissa aloimme vaihtelemaan viestejä niin aidot kirjeet vähenivät.

En minä tarvitse Facebookia pitääkseni ihmisiin yhteyttä. Kyllä ihmiset osaavat soittaa minulle tai laittaa sähköpostia, ne harvat osaavat jopa kirjoittaa aitoja kirjeitä. Nytpä ei tarvitse pähkäillä sitä, että onko minkäsmoisia tietoturva-aukkoja tällä hetkellä tai muuttavatko todella Facebookin maksulliseksi.

Olivathan ne pelit kivoja, mutta on netti väärällään pelejä, joita voin ajankuluksi pelata, jos siltä tuntuu.

En ilmeisesti vain ymmärtänyt sen paikan jujua.
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Maria Matkaleena - 28.03.10 - klo:19:10Minä suljin joku aika sitten Facebook-profiilini. Hermot meni. En ymmärrä sitä paikkaa.

......

En ilmeisesti vain ymmärtänyt sen paikan jujua.

:)

Taidan tehdä saman - mietin vielä ... voiko siellä ilmoittaa tällaisesta tempusta kaikille kaverilistalla oleville yhdellä ainoalla viestillä ? Esim. sulkisi tilin kuun viimonen päivä tai ensi kuun toinen...

Matkaleena

Laitat seinälle viestin, että nyt menee, kiinni. Tai että menee kiinni 2. päivä. Tahi laitat privaviestin kaikille kaverilistallasi oleville, ketjupommitus on katsos Facebookissa sallittua.
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Maria Matkaleena - 28.03.10 - klo:22:02
Laitat seinälle viestin, että nyt menee, kiinni. Tai että menee kiinni 2. päivä. Tahi laitat privaviestin kaikille kaverilistallasi oleville, ketjupommitus on katsos Facebookissa sallittua.

Pommitetaan sitten ketjussa :) - kiitos vinkistä.

Lissäys : kaverilistan luominen ei onnistunutkaan Linuxista - kokeillaan sitten huomenna winkkupuolelta ...

Paha setä

Omaan Facebook-profiilin, mutta en ole oppinut käyttämään sitä, kun en tajua mihin sitä tarvitaan. Toisaalta en ymmärrä myöskään sitä, miksi kännykällä pitää päästä nettiin tai miksi sitä kapulaa pitää aina roikottaa mukana tai pitää päällä myös kun nukkuu. En vaan ymmärrä. Varmaan kohta poistan profiilini kun en sitä kerran käytä.

Etsiskelin sieltä vanhoja tuttuja ja huomasin että Mailis Nuutisen nimellä on avattu profiili. Meidän Mailis se ei taida olla koska ei löytynyt peettasoihtujuttuja.

Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä