Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Syrjäytyminen ja yhteiskunta

Aloittaja vinouma, 30.09.07 - klo:15:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vinouma

Minkälainen tulevaisuus odottaa kouluttautumatonta lähes kolmekymppistä mielenterveyskuntoutujaa, jolla on skolioottinen selkä?  :? Pitääkö vain tyytyä kohtaloonsa yhteiskunnasta syrjäytyneenä, vai löytyykö Suomenmaasta jotain instanssia tai palvelua, joka auttaa palaamaan tuottavaksi kansalaiseksi?

/V
En tarvitse kelloa, minulla on aikaa.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "vinouma"Minkälainen tulevaisuus odottaa kouluttautumatonta lähes kolmekymppistä mielenterveyskuntoutujaa, jolla on skolioottinen selkä?  :? Pitääkö vain tyytyä kohtaloonsa yhteiskunnasta syrjäytyneenä, vai löytyykö Suomenmaasta jotain instanssia tai palvelua, joka auttaa palaamaan tuottavaksi kansalaiseksi?

/V

Oletko kysellyt työvoimatoimistosta ja mielenterveystoimistosta - heillä ainakin olettaisi olevan tietoa, ainakin jälkimmäisillä ... elleivät ole pikkusieluisia byrokraatteja. Itselläni depistä on hoidettu työterveyshuollon kautta - keväällä ja kesällä, mutta nyt se on historiaa jo ja vaikka pitää silloin tällöin ottaa "onnellisuuspilleri", olen ainakin omasta mielestäni kunnossa - normaaliudesta en sano sanaakaan :) Jo se, että hengailee Outomaalla, nollaa normaalius-käsitteen... Enkä oikeastaan haluakaan olla normaali, se on tylsää.

Kaikkea hyvää sinulle /V ja toivotaan, että tien alku löytyy.

Tiistai

Väitän vastaan, outomaassa ollaan terveempiä kuin muilla foorumeilla :)
Täällä ollaan omia itsejä, toisaalla se usein verhotaan ties minkä käyttäytymisen taakse.

Itse kysymykseesi en osaa sanoa mitään (olen liian kaukana) ja se selkävikakin on minulle ihan outo juttu. Kuukkeli taas apuun ..

Yritä roikkua edes täällä, ehkä piristää vähän..  lue vaikka eilisillan satoa ;)


Muoks.
skolioottinen selkä on vino selkä  :idea:
Eihän siinä mitään niin kamalaa ole, että pitää erikseen mainita?! Ellei se sitten ole kipeä.
Kuka muka terveistä on täysin terve, jokaisella on jonkin sortin vika, jonka toivoisi olevan toisin. Jos ei ole, keksii jotain irrationaalista :D

vinouma

Kiitos rohkaisun sanoista, vaikken maininnut kirjoittavani omasta puolestani. Depis on paskamainen tila, enkä todella toivoisi sitä kenellekkään. Hienoa Aakku, jos oma tautisi on jo selätetty, kaikilla se ei onnistu - lääkkeet, joita nykymarkkinoilla on, eivät ole ihmeitä tekeviä...

Lainaaskolioottinen selkä on vino selkä  
Eihän siinä mitään niin kamalaa ole, että pitää erikseen mainita?
Skolioottinen selkä estää tietynlaisen fyysisen työ tekemisen, johon työkkäri on kouluttamattomia työntämässä (siivous, raksatyöt etc.).

/V
En tarvitse kelloa, minulla on aikaa.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "vinouma"Depis on paskamainen tila, enkä todella toivoisi sitä kenellekkään. Hienoa Aakku, jos oma tautisi on jo selätetty, kaikilla se ei onnistu - lääkkeet, joita nykymarkkinoilla on, eivät ole ihmeitä tekeviä...

Se on tosi paskamainen tila - olet oikeassa ... kaikki tuntuu yhdentekevältä, ei jaksa mitään, eikä mikään huvita vaikka tietää, että pitäisi tehdä jotain - ulkoilukin auttaa, mutta kun on sellainen olo, ettei edes sitä viitsi ... No, se on mennyttä, onneksi.

Perjantai

Mielestäni tärkeää on kouluttautuminen.Jokaiselle löytyy tänä päivänä jotakin siltä puolelta.Jos ensimmäinen ala ei kiinnosta,niin sitten vaihtaa koulutussuuntaa.Usein koulutus virkistää ja antaa itsetuntoa lisää.Jos on tuollainen taudinkuva,niin KELA :n tuet auttaa sitten koulutuksen taloudellisessa puolessa.
Tulevaisuudessa ja nyt jo on SUomessa paljon aloja,jolle ei löydy ammattitaitoista väkeä.
Sitten koulutuksissa on paljon ns. sopeutettuja koulutuksia ,eli jos on vaikeaa täyspäiväinen koulutus,niin niihin sitten.
Elämässä ei saa antaa periksi,oli nuori tai vanha :lol:

Aaron

Lainaus käyttäjältä: "vinouma"
Minkälainen tulevaisuus odottaa kouluttautumatonta lähes kolmekymppistä mielenterveyskuntoutujaa, jolla on skolioottinen selkä?  :? Pitääkö vain tyytyä kohtaloonsa yhteiskunnasta syrjäytyneenä, vai löytyykö Suomenmaasta jotain instanssia tai palvelua, joka auttaa palaamaan tuottavaksi kansalaiseksi?


Yleinen periaate on käsittääkseni sellainen, että töihin ja naimisiin ei yleensä kotoa haeta.
Joten, parahin Vinouma, ota kaikki tarvittavat "dokumentit" mukaasi, ja käy, luottavaisin - ja rehellisin mielin, isompien "talojen" työhönottajien pakeilla. Kaikenlaisia itsensä kehuskelijoita kyllä piisaa työnhakutilanteissa, mutta aito avoimmuus, jota yllä olet osoittanut, saa ihmeitä aikaan nykyfirmoissakin, ei toki läheskään kaikissa. Marssijärjestyksestä voit sopia työvoimatoimistossa. Minäkin olen palkannut aikoinaan ns. vajaakuntoisia, enkä tekemääni kadu.

Menestystä yrityksillesi, jos matkaan lähdet. 8)

Ystävällisesti,

Aaron

vinouma

Lainaus käyttäjältä: "Perjantai"Mielestäni tärkeää on kouluttautuminen.Jokaiselle löytyy tänä päivänä jotakin siltä puolelta.
No ollaan rehellisiä, ei tätä foorumia niin moni lue: Koulun käynti ei ole enää vaihtoehto. Olen kaksi kertaa aloittanut opinnot, ja molemmilla keroilla olen päätynyt sairaalaan koulun tuoman stressin aiheuttaman psykoosin vuoksi. En halua leikkiä mielenterveydelläni enää.

/V
En tarvitse kelloa, minulla on aikaa.

Perjantai

Aika rankkoja opiskeluja sulla on ollut,entä ne mukautetut opiskelut,oletko kokeillut?

vinouma

Lainaus käyttäjältä: "Perjantai"entä ne mukautetut opiskelut,oletko kokeillut?
En, mitä ne ovat?

/V
En tarvitse kelloa, minulla on aikaa.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä