Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kirjoja

Aloittaja Bongaaja, 12.06.08 - klo:04:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Eugen

SS Laziosta tuli mieleen, että kun Suomessa Itä-Helsinkiläiset sählyseurat Salibandy Seura ja Viking fuusioituivat oli uuden seuran nimi ensi alkuun SS Viking.... siittä kettutytöt nosti metakan ja nimi muutettiin SSV:ksi. Tiettävästi salbandy-fanit (lue pelaajien puolisot) eivät käytä roomalaistervehdystä!
"Aye, caramba!"

aladoobi

Teitä siis kiehtoo kansallissosialistinen Saksa!  Olihan Saksassa kirkkokin mukana juhlimassa Adolf Hitlerin vallassaoloa. Sitten oli kumminkin muuan luterilaispastori, joka yritti hänet murhata.
Näin on näppylät, siten on sienet

aladoobi

Dietrich Bonhoeffer oli tuon pastorin nimi. Kaikesta mahdollisesta melkeiin on videot Youtuubissa, niin hänestäkin.


http://www.youtube.com/watch?v=Voy-9IK56CA  :'


http://www.youtube.com/watch?v=Fn7kHfpm7Qo

Näin on näppylät, siten on sienet

Tiistai


Ei kiehdo.. sen enempää kuin mitkään muutkaan ihmismielen käänteet :)

Koska tuntee nuo saksalaiset niin hyvin, niin on siinä ollut ihmettelemistä, miten kansallissosialismi oli niin vallalla siellä. Koska se tuntui olleen hyvin yleinen asenne, antinatsit olivat vähemmistössä. Se johtui tietenkin Hitlerin karsimaattisesta persoonasta ja lamasta ja kun sille löydettiin syntipukitkin: menestyvät juutalaiset.

Mutta heidän rotuoppi kyllä oli uskomattoman .. sille ei ole edes sanaa   :-\   
Oli  "unlebenswertes Leben" (arvotonta elämää) siis kehitysvammaiset, pyörätuolissa istuvat, homot jne. ja DNA:ltaan ei-puhtaat rodut..

Mielestäni se johtui heidän luonteestaan.. pikkutarkkuudestaan ja  perusteellisuudesta, kuuliaisuudesta... Tarvittiin vain idea/johtaja ja siinä se oli.  Siksi sodan jälkeinen kasvatus kääntyi 180 astetta vastakkaiseen suuntaan, "antiautoritäte Erziehung ". Nykyään monet  opettajat pelkäävät oppilaitaan koulussa..  aidosti.

Nykynuorisolla ei usein ole minkäänlaista kunnioitusta opettajiaan kohtaan. Minulla on hyvä ystävä Hampruissa, lukionopettaja.  Hän nyt ei itse pelkää - ronski naisihminen, joka sanoo asiat miten ne ovat, mutta monet kyllä ovat jatkuvan stressin alla..

aladoobi



Kyllä Hitlerin ja Rohmerin liike oli hyvin tavallisten kansanihmisten liike. Joukkopohja oli oluttuvissa viihtyvissä ukoissa ja nuoremmissa, jotka järjestäytyivät SA:han. - Sivistystaso ei ollut hyvä, mutta heillä oli selvä vakaumus siitä, että Saksa kuului saksalaisille ja juutalaiset ja muut olivat tulleet heidän jälkeensä maahan. Jos nämä toisen rodun edustajat aikoivat menestyä Saksassa, se oli heiltä syntyperäisiltä saksalaisilta pois. Saksassa oli joukkotyöttömyys 20-luvun lopusta pitkälle 30-luvulle saakka.
Näin on näppylät, siten on sienet


Eugen

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 24.07.09 - klo:13:30Mutta heidän rotuoppi kyllä oli uskomattoman .. sille ei ole edes sanaa   :-\   
Oli  "unlebenswertes Leben" (arvotonta elämää) siis kehitysvammaiset, pyörätuolissa istuvat, homot jne. ja DNA:ltaan ei-puhtaat rodut..


Oletteko tulleet miettineeksi, kuinka futurologinen Hitler oikeastaan oli? Kohtahan kehitysvammaiset ovat historiaa, heidät kyetään eliminoimaan jo ennen syntymää; vanhukset nukutetaan sairaaloissa unilääkkein koomaan, jotta ei tartte valvoa ja tule kuluja; rammat oppii kävelemään; no, homoissa Aatu oli väärässä, he ovat nykyään 1. luokan matkailijoita ja ei-puhtaat ruokitaan valtion toimesta, EUn velvottein....
"Aye, caramba!"

AveLazio

Yeah, Eugen. Lazion "SS" on poliittinen valinta (vaikka on italiaa: societa sprortiva). Mussolinin seura. Siksi liityin sinne. Vaikka en ole fasisti rahtuakan. Mutta se tiukka ryssäviha, mikä vetosi.

Natsit taas.. Paluu Spartaan. En innostu niistäkään.

Olen sotahullu patriootti.
At a narrow passage there's no brother, no friend

aladoobi


  Mulla ei ole mitään ryssävihaa, päinvastoin. Olen ollut vieraana Venäjällä ja saanut nauttia vieraanvaraisuutta siellä, mistä olen kiitollinen. Mutta asia onkin niin, että toisessa maassa pitää osata kohdata sellaisia ihmisiä, joiden kanssa tulee toimeen. Sattuman kautta olisin voinut kohdata rikollisiakin. Ruotsissakin olen asunut.
Näin on näppylät, siten on sienet

AveLazio

Lainaus käyttäjältä: aladoobi - 26.07.09 - klo:16:07

  Mulla ei ole mitään ryssävihaa, päinvastoin. Olen ollut vieraana Venäjällä ja saanut nauttia vieraanvaraisuutta siellä, mistä olen kiitollinen. Mutta asia onkin niin, että toisessa maassa pitää osata kohdata sellaisia ihmisiä, joiden kanssa tulee toimeen. Sattuman kautta olisin voinut kohdata rikollisiakin. Ruotsissakin olen asunut.

Hmm. Mitä on ryssäviha. Minäkin ollut siellä työreissuilla. Tunnen paljon ryssiä. Ei pahaa heistä. Mutta Ryssän valtio haluaa meidät taas. I do not dig that..... Se täs.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Eugen

Onkos kukaan tutustunut Tony Hillermanin Navajo-reservaattiin sijoittuviin intiaani-dekkareihin...
Minulla on yksi, Pyhät Ilveilijät, hyllyssä ja olen tässä lueskellut sitä uusintana. Kirjastossa on ollut joitakin, mutta päätin tilata Amazonilta englanninkielisen.
Harmittaa että perjantaina, kun katsoin kirja oli käytettynä £2,50  ja nyt halvin oli £3,50. No, nopeat syövät hitaat, niinhän se menee...

"Aye, caramba!"

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä