Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Oletko utelias?

Aloittaja PusiSusi, 20.09.07 - klo:17:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aaron

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Lainaus käyttäjältä: "Aaron"

Siis Variksella, sillähän ei hiuksia ole, korjaa vain sulkasatoa. :lol:


Varsinaiseen sulkasatoon ei oikeastaan ole varaa - aika vähissä ovat sulat. Kuva kertoo :P


Mistä mä tonkin tiesin? :mrgreen:

Tietävä :roll: ,

Aaron

S

Täällä julistautuu näköjään joku muukin Tietäjäksi, mutta väliäkös tuolla. Itse olen kuitenkin Outiksen (epä)virallinen Tietäjä, joka tosin on itseoikeutetusti tittelin itselleen hankkinut, eikä niinkään sitä ansainnut.

Tuo 'elämäntapaintiaanin' kuvatus muistuttaa muuten ihan Pirates Of The Caribbean elokuvien sankarihahmoja. Vai onko tuo sitten joku viimeinen mohikaani, joka yrittää paluuta sivistyksen pariin. Tai sitten sieltä pois?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "S"Täällä julistautuu näköjään joku muukin Tietäjäksi, mutta väliäkös tuolla. Itse olen kuitenkin Outiksen (epä)virallinen Tietäjä, joka tosin on itseoikeutetusti tittelin itselleen hankkinut, eikä niinkään sitä ansainnut.

Oikeastaan jokainen outo saisi tittelin "Tietäjä" jo pelkästään täälläolon takia ... haluamansa saa ilmoittamalla joko Outille tai Päällikölle.

LainaaTuo 'elämäntapaintiaanin' kuvatus muistuttaa muuten ihan Pirates Of The Caribbean elokuvien sankarihahmoja. Vai onko tuo sitten joku viimeinen mohikaani, joka yrittää paluuta sivistyksen pariin. Tai sitten sieltä pois?!

Tarkemmin ajateltuna se kyllä muistuttaa sitä - en pitänyt ko. elokuvasta, koska siinä oli liikaa mystiikkaa ja mahdottomuuksia. Sellaisessa kohdassa rupeaa naurattamaan kun vaikkapa James Bond leikkaa teräslevyä kelloon rakennetulla laserilla - periaatteessa mahdollista, mutta se vaatisi vähintäänkin rekka-auton kokoisen virtalähteen ja itse laser olisi sellainen parimetrinen jööti :P Jameksen mukanaankuljettama välineistö tarvitsisi melkoisen repun ja/tai avustajan.

S

Eli kun osaa ja tietää tulla tänne omin avuin, niin silloin on oikeutettu Tietäjänkin titteliin. Itse taisin hankkia sen juuri Outin kautta, tosin pyytämättä ja yllättäin kyseinen nimitys ei olisi itsellenikään langennut.

Tuo kuuluisa merirosvoseikkailu jatko-osineen olikin outoudessaan ja mahdottomuudessaan varsin päätön rymistely omassa genressään ja siksi kohtuullisen viihdyttävää toimintaseikkailua. Varsinkin pääosan esittäjän Johnny Deppin roolihahmo Jack Sparrow, on jotenkin huvittava kaikessa huojuvassa koomisuudessaan.

Sitten taas tuo lasersysteemi oli muistaakseni käytössä jo ensimmäisessä James Bondissa Tohtori No;ssa, jossa Agentti 007 sai tuta, miten laser oli vähällä leikata hänen nivusensa kahtia. Aika tipalle se menikin, ettei Bondista tullut entistä naistenkaatajaa. Ovathan nuokin tarinat melko lapsellisia, mutta outoudessaan jotenkin vetoavia.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Aaron

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"

Sellaisessa kohdassa rupeaa naurattamaan kun vaikkapa James Bond leikkaa teräslevyä kelloon rakennetulla laserilla - periaatteessa mahdollista, mutta se vaatisi vähintäänkin rekka-auton kokoisen virtalähteen ja itse laser olisi sellainen parimetrinen jööti :P Jameksen mukanaankuljettama välineistö tarvitsisi melkoisen repun ja/tai avustajan.


Ai jaa, että Jameksella ei muka olisikaan sellaista laseria? Väitätkö, että se on huijausta, katselijoitten puijausta? Ei, ei ja ei! Bondin vehkeet, vermeet ja vimpaimet ovat totuudenmukaisia, käytännössä testattuja ja tarkoituksensa mukaisesti toimivia. Minä olen ne monissa elokuvissa ihan ITSE nähnyt. "Seeing is beliveing!"

Älkää nyt ruvetko täällä jauhamaan palturia. Joku roti se olla pitää. :evil: Johan tässä alkaa epäillä joittenkin outojen järjenkuljettimien kuntoa ja tilaa. :lol:  

Ystävällisesti,

Aaron


Perjantai

Myönnän olevani utelias :wink:
En ole kiinnostunut naapurin tai työkaverin ,saati sitten ihan oudon ihmisen asioista.
Luen kyllä is ja il:n nettiversion lähes joka päivä.Olen siis utelias esim. löytyykö brittiläinen Madeleine...ja miten hänelle todella kävi?
Lisäksi olen utelias oppimaan töissä uutta,vaikka pitkä työura useilla aiheuttaa uuden oppimisen "taantuman".

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Aaron"Ai jaa, että Jameksella ei muka olisikaan sellaista laseria? Väitätkö, että se on huijausta, katselijoitten puijausta? Ei, ei ja ei! Bondin vehkeet, vermeet ja vimpaimet ovat totuudenmukaisia, käytännössä testattuja ja tarkoituksensa mukaisesti toimivia. Minä olen ne monissa elokuvissa ihan ITSE nähnyt. "Seeing is beliveing!"

Ei varmasti ole - teräslevyn polttoleikkaukseen vaaditaan muutaman kilowatin teho vähintään ja jos laserin hyötysuhde on muutamia prosentteja, niin aika jämäkkä virtalähde tarvitaan. Ihan kelloon sellaista on mahdoton rakentaa :P Toisekseen sellaiset polttoleikkausvermeet ovat hiilidioksidilasereita, joissa aallonpituus on lämpösäteilyn puolella [10.5 mikrometriä], eivätkä punasella valolla. Kokemusta tästäkin - kerran takki kuhahti tuleen kun olin vähän huolimaton ... aika nopeasti tapahtui riisuuntuminen :P

Aaron

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Lainaus käyttäjältä: "Aaron"
Ai jaa, että Jameksella ei muka olisikaan sellaista laseria? Väitätkö, että se on huijausta, katselijoitten puijausta? Ei, ei ja ei! Bondin vehkeet, vermeet ja vimpaimet ovat totuudenmukaisia, käytännössä testattuja ja tarkoituksensa mukaisesti toimivia. Minä olen ne monissa elokuvissa ihan ITSE nähnyt. "Seeing is beliveing!"

Ei varmasti ole - teräslevyn polttoleikkaukseen vaaditaan muutaman kilowatin teho vähintään ja jos laserin hyötysuhde on muutamia prosentteja, niin aika jämäkkä virtalähde tarvitaan. Ihan kelloon sellaista on mahdoton rakentaa :P Toisekseen sellaiset polttoleikkausvermeet ovat hiilidioksidilasereita, joissa aallonpituus on lämpösäteilyn puolella [10.5 mikrometriä], eivätkä punasella valolla. Kokemusta tästäkin - kerran takki kuhahti tuleen kun olin vähän huolimaton ... aika nopeasti tapahtui riisuuntuminen :P

Ho, hoo! Minulla onkin sisäpiirin tietoa, jota ei tarita edes STASI:n parhaimmille agenteille, eikä FSB:n lurkkijoille.
Bondin kellossa on verme, vernemäinen skooppi, jonka pohjalla on mikroskooppisen pieni musta aukko, johon varastoituu maailman avaruuksista tolkuton määrä energiaa.  8)
Sillä energiamäärällä voisi halkaista vaikkapa koko Telluksen ja senkin suorittamiseen mensi vain hetkonen, korkeintaan kotvanen.
Bondilta asiaa tiedustellessani, hän sanoi, että vaikeus on vain siinä, että kummalle puolelle sitä halkaistua boltsia kantsisi jäädä likkojen kanssa pelehtimään ja Martiineja lipittelemään.

M.O.T.

Ystävällisesti,

Aaron

PS. Joten, pysytäänpäs faktoissa. 8)

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Aaron"Ho, hoo! Minulla onkin sisäpiirin tietoa, jota ei tarita edes STASI:n parhaimmille agenteille, eikä FSB:n lurkkijoille.
Bondin kellossa on verme, vernemäinen skooppi, jonka pohjalla on mikroskooppisen pieni musta aukko, johon varastoituu maailman avaruuksista tolkuton määrä energiaa.  8)
Sillä energiamäärällä voisi halkaista vaikkapa koko Telluksen ja senkin suorittamiseen mensi vain hetkonen, korkeintaan kotvanen.
Bondilta asiaa tiedustellessani, hän sanoi, että vaikeus on vain siinä, että kummalle puolelle sitä halkaistua boltsia kantsisi jäädä likkojen kanssa pelehtimään ja Martiineja lipittelemään.

Verne- tai muunlaine skoopi on yksinkertaisesti fysikaalinen mahdottomuus. Maapallon halkaiseminen on Bond-logiikalla mahdollista vaan ei käytännössä - Itse pidän näitä leffoja B-sarjan aikuisten satuina :P Katseleehan niitä, mutta sinällään hömppää.

LainaaPS. Joten, pysytäänpäs faktoissa. 8)

Nimenomaan - emme anna mielikuvitukselle liikaa valtaa 8)

Aaron

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"

Nimenomaan - emme anna mielikuvitukselle liikaa valtaa. 8)  



8) Y asi finalista esta historia. 8)

Ystävällisesti,

Aaron

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä