Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Oudot elokuvat

Aloittaja Eugen, 26.09.07 - klo:17:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Tiistai



Oletteko nähneet elokuvan Hotel Rwanda?

Kerran katselin alun, mutta jotan tuli väliin. Nyt hotellissa ehdin nähdä sen kokonaan. Panee kyllä ajattelemaan ja laajentaa maailmankuvaa, sitä realistista. Juuri tuollaista se on aina ollut Afrikassa, verisiä heimosotia niin kauan kuin siitä on alettu medioissa kertomaan, koko ikäni muistan niistä kuulleeni.  Ruandassa kuoli lähes miljoona ihmistä tuon episoodin aikana.

Tutsit vs. hutut, miksei ne voi elää sovussa?

AveLazio

Ei ketkään voi elää sovussa...

Full Metal Jacketissä oli vain pari aitoa sotakohtausta. Kuten Jokerin kuolema. Se on just tommosta!!!
At a narrow passage there's no brother, no friend

Tiistai



Katselin sen Full Metal Jacketin pari vuotta taaksepäin. Muistan loppukohtauksen, kevyt fiilis, Joker ja kumppanit vaeltavat siitä kotiin päin hyvillä mielin..

Elokuvassa vaikutti minuun erikoisesti se, miten se oli tehty,,, niin epätodellinen valo melkein koko ajan, symboliikkaa ja pikku yksityiskohtia.

AveLazio

Se loppu oli odottamaton lässähdys.... Mut oli siinä muuten oikeaa sotameininkiä jonkin verran. Siviileille menee tietysti kaikki läpi (vanha sotafilmien sääntö). Mestariteos.
At a narrow passage there's no brother, no friend

pulsaattori

#174
.
Elokuvatuotantoa on niin tolkuttomasti että mulle ne eivät jää mieleen.vietnamista on tehty vaikka mitä. Hirmuisia räjähdystehosteita. Helikoptereita ja sireenin tavoin kiljuvia vietnamilaisnaisia.
 joinakin aikoina katsoin 80 elokuvaa vuodessa. Jacketin olen nähnyt useamman kerraan elikä silmäillyt.

Eipä nuo mitenkään elähdytä. Ne on tehty viihteeksi "siviileille".

Alussa on tietysti eläimellistä huutoa ja heikkohermoiset saavat paska housuun jo huutamisen voimasta.

Sitten mennään viidakkoon ja riehutaan 30 asteen kosteassa kuumuudessa eikä tule hikikään
vaatteet on yleensä puhtaat ja posket ajeltu. Siellä sitten taas huudetaan ja kovistellan kavereille ja sen pituinen se.

En pode tuskia elokuvien suhteen. Katson vähän matkaa ja vien videon pois jos ei kiinnosta.
.

Kwaijoen sillan vakileirijutut ovat jääneet jotenkin mieleen.

Jos jotain pitäisi sanoa niin Polanskin vampyyritappaja.

.lapsuudesta on jäänyt mieleen Pikku Ilona ja hänen karitsansa.
Realistinen kuvaus sodasta.


pulsaattori

Lainaus käyttäjältä: S - 07.07.11 - klo:22:27
Todellakin, analyyttinen otteeni ulottuu yleensäkin laajalti eri elämänalueille. Elokuvan tematiikka on yksi niistä mielenkiinnon kohteista, joita olen harrastuksekseni tutkinut, sekä samalla syventynyt sen merkitykseen kulttuurillisessa mielessä.

- Sotaelokuva on myöskin yksi genre, johon olen muiden lajityyppien ohessa perehtynyt. Olen tietysti katsonut tuon mainitun S. Kubrickin ohjaaman Full Metal Jacketin jo silloin kun leffa ilmestyi vuonna 1987, tai ainakin heti kun se oli näillä leveysasteilla suinkin saatavilla.

- Onhan se merkittävä sotakuvaus omassa sarjassaan, ei sitä voi tietenkään kiistää. Tosin aika nihilistisen kuvan elokuva Vietnamin sodasta antaa. Vaikka eivät ne muutkaan arvostetut sotaleffat täydellä realismillaan vakuuta. Toki fiktiivisiä sävyjä ympätään mukaan, koska liiallinen dokumentaarisuus koetaan Hollywoodissakin hieman kiusallisena asiana. Tähän on syynä tietty historiallisetkin epäselvyydet, sekä osin poliittiset intressit.

Hyviä sotafilmejä on kyllä muitakin. Ainakin Steven Spielbergin ohjaustyö engl. Saving Private Ryan, on ollut aikoinaan ylistetty toisesta maailmansodasta kertova elokuva. Sitten on Sam Peckinpahin ohjaama sodanvastainen kuvaus Cross Of Iron, eli suom. Rautaristi, jossa kahden kunniantuntoisen sotilaan ristiriidat kärjistyvät peruuttamattomalla tavalla.

- Tosin, sotateemoja on yhdistelty toimivasti kuuluisissa scifi-leffoissakin, joten niiden tutkiminen kuuluu tavallaan leffaharrastajan ns. 'pakollisiin' tutkimuskohteisiin. Mikään aluevaltaus ei näin ole jäänyt tutkimatta, sillä leffojen analysoiminen on kuin tutkimusmatkailijan avartava seikkailu arvoitusten maaperälle, jonka ääreltä tekee mielenkiintoisia löytöjä, jos niitä vain alkaa tarkemmin kaivelemaan!



W  A  U  ! Tätä analyysiä kukaan ei voi ylittää! W  A  U  'U

AveLazio

manne ja S kirjoittivat hienot analyysit. Eikä kumpikaan ole sotaa kokenut.

Nimim. Veteraani
At a narrow passage there's no brother, no friend

pulsaattori

#177
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 30.08.11 - klo:02:24
manne ja S kirjoittivat hienot analyysit. Eikä kumpikaan ole sotaa kokenut.

Nimim. Veteraani

älä horise. Olit ammattitappaja. Et ole mikään veteraan.

Olen syntynyt sota-ajan avioliitosta. Se riitää mulle. Isä ja äiti sotivat  60 vuotta. Se on ihan eri juttu kuin että ampuu joskus rynkyllä.

Nimimerkki: vitut feikki veteraaneista

AveLazio

Älä kitise minulle kukkahattu! Kaikkihan me ollaan sodankäyneitten lapsia.

Mut sinä olet varmasti sivari. Ja pelkäät sotilasta. Laita se tutti suuhun nyt......
At a narrow passage there's no brother, no friend

Patu

Luulisi että Ave on ainut sodassa ollut. Kukaan muu ei pullistele kokemuksillaan.

Suurin virhe jonka voi tehdä on aliarvioida vastustaja.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä