Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Miten suhtaudut ns. poikkeaviin ihmisiin Outomaassa?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 07.09.10 - klo:07:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Syrinx

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 21.10.14 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 21.10.14 - klo:12:45

Mielipiteiden vaihto on tärkeää, ne ovat kuin sukat. Jos niitä ei koskaan vaihda, ne tainnuttavat käyttäjänsäkin, muista nyt puhumattakaan.


Selvästi outomaalaista sarkasmia ja metafori osui naulan kantaan.. omianikin voisi vähän varmaan tuulettaa ainakin ..




Noo, miulle tuo "kahta en vaihda" on ollut aina kova paikka miettiä. Toinen on selvästi 'linnut', toista en tiedä kun mielestäni melkein kaiken muun olen jo ehtinyt elämässäni vaihtaa...


Muisto Keijo Kullervo

#61
Olen pari kertaa poikennut, kun poikkeava olen, täällä viimeisen episodin jälkeenkin...

Minäkään en vaihda näkkäriä, en paljon muutak(k)aan... Pysyn entisessä ja täällä käyn pälyilemässä, epäluuloisena useinkin...


Täällä keskustelupalstalla häilyy epämääräinen henki, eikä se ainakaan ole omakehua kohdaltani...

K.K.

PS. Vuoroin vieraissa käydään, sanotaan... Minä kyllä käyn mieluimmin tutuissa...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 22.10.14 - klo:14:55
Olen pari kertaa poikennut, kun poikkeava olen, täällä viimeisen episodin jälkeenkin...



Hyvin tokaistu, kun sanoit olevasi poikkeava yksilö.

Luulisin, että ainakin keskivertoihmisestä poikkeat huomattavan paljon.

Toope

Tulen yleensä helposti juttuun poikkeavien/poikkeuksellistenkin ihmisten kanssa, joten ei ongelmaa.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Frux

Millainen ihminen on poikkeava / poikkeuksellinen, ja millainen normaali?


karpalo

#65
Lainaus käyttäjältä: Angela December - 30.10.14 - klo:19:25
Millainen ihminen on poikkeava / poikkeuksellinen, ja millainen normaali?

Esim. Toope. Hän on hyvin poikkeuksellinen.

Ja miksi sitten niin ?  Ihmiset yleisesti ottaen eivät ole luokittelemassa omaa etnistä syntyperäänsä, taikka perinteitään/uskontoaan/maailmankatsomustaan, tahi muuta senkaltaista asiaa niin paljon yläpuolelle toisen etnisen ryhmän perinteitä, mitä Toope siis tekee päivät pääksytysten.

Normaali ihminen, hänellä on kyky ymmärtää muunkinlaisia etnisiä ihmisryhmiä. Ymmärtää, että he ovat tasavertaisia luonnon tuottamia yksilöitä. Toopella on jonkinlainen sisäänrakennettu omakehujärjestelmä, mikä tuottaa tusinamaisterin koulutuksella erikoisen oloisia postauksia useille Foorumeille.

Sellainen ihminen on poikkeuksellinen, koska niitä on perin harvassa, jotka uskaltavat esittää ja jauhaa jatkuvasti samaa yksinkertaista teemaa:

  - Kuulun parempaan rotuun, olen sivistyneempi, hallitsen kaiken Telluksen sivilisaation muodostumisesta, muut rodut ovat kaukana jäljessä, jopa satoja, taikka tuhansia vuosia.


Syrinx

Eiköhän liene kaikille lajeille, ainakin ihmisille, yhteinen ominaisuus se, että normaalina pidetään itseään ja poikkeavuus on sitä mitä itse ei olla tai suostuta olemaan.

Poikkeavaa on se, että pitää itseään poikkeavana, tosin lähes aina kun sellaista esiintyy, näytään pidettävän itseään edukseen poikkeavana. Siis harvinaisinta poikkeavuutta on se, että pitää itseään haitallisesti poikkeavana. Nämäkin tapaukset yleensä määrittelevät itsensä ympärille jonkun ryhmäidentiteetin jonka sisällä voi taas sanoa olevansa normaali jos ei suorastaan muita ryhmän jäseniä parempi, esimerkiksi tuossa poikkeavuuden lajissaan muita perinpohjaisempi...


karpalo

Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 31.10.14 - klo:13:15
Eiköhän liene kaikille lajeille, ainakin ihmisille, yhteinen ominaisuus se, että normaalina pidetään itseään ja poikkeavuus on sitä mitä itse ei olla tai suostuta olemaan.

Poikkeavaa on se, että pitää itseään poikkeavana, tosin lähes aina kun sellaista esiintyy, näytään pidettävän itseään edukseen poikkeavana. Siis harvinaisinta poikkeavuutta on se, että pitää itseään haitallisesti poikkeavana. Nämäkin tapaukset yleensä määrittelevät itsensä ympärille jonkun ryhmäidentiteetin jonka sisällä voi taas sanoa olevansa normaali jos ei suorastaan muita ryhmän jäseniä parempi, esimerkiksi tuossa poikkeavuuden lajissaan muita perinpohjaisempi...

Hyvä yhteenveto aiheesta.

Onneksi ei ollut mitenkään poikkeava keskitason vastaavasta postauksesta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 31.10.14 - klo:13:13
Lainaus käyttäjältä: Angela December - 30.10.14 - klo:19:25
Millainen ihminen on poikkeava / poikkeuksellinen, ja millainen normaali?

Esim. Toope. Hän on hyvin poikkeuksellinen.

Ja miksi sitten niin ?  Ihmiset yleisesti ottaen eivät ole luokittelemassa omaa etnistä syntyperäänsä, taikka perinteitään/uskontoaan/maailmankatsomustaan, tahi muuta senkaltaista asiaa niin paljon yläpuolelle toisen etnisen ryhmän perinteitä, mitä Toope siis tekee päivät pääksytysten.

Normaali ihminen, hänellä on kyky ymmärtää muunkinlaisia etnisiä ihmisryhmiä. Ymmärtää, että he ovat tasavertaisia luonnon tuottamia yksilöitä. Toopella on jonkinlainen sisäänrakennettu omakehujärjestelmä, mikä tuottaa tusinamaisterin koulutuksella erikoisen oloisia postauksia useille Foorumeille.

Sellainen ihminen on poikkeuksellinen, koska niitä on perin harvassa, jotka uskaltavat esittää ja jauhaa jatkuvasti samaa yksinkertaista teemaa:

  - Kuulun parempaan rotuun, olen sivistyneempi, hallitsen kaiken Telluksen sivilisaation muodostumisesta, muut rodut ovat kaukana jäljessä, jopa satoja, taikka tuhansia vuosia.


Viestinnässäsi on jotain vähän vialla, kun ei mene perille. Mutta jotkuthan meistä keskustelevat vain asioista. Luuserit ovat niitä, keskustelevat henkilöistä asioiden takana.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Toope - 04.11.14 - klo:22:53

Viestinnässäsi on jotain vähän vialla, kun ei mene perille. Mutta jotkuthan meistä keskustelevat vain asioista. Luuserit ovat niitä, keskustelevat henkilöistä asioiden takana.

Luuseri taidat olla itse, kun et saa taaksesi juuri yhtäkään samanmielistä sananjulistajaa, vaan luuseroit kaikki pois läheltäsi.

Olet kaikkien luusereiden äiti ja velipuolikuu.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä