Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kirjoja

Aloittaja Bongaaja, 12.06.08 - klo:04:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

#230
Viimeeksi lukemani kirja oli 'Da Vinci koodi'  tai jotain sinnepäin... Kirja on kotona hyllyssä...

https://fi.wikipedia.org/wiki/Da_Vinci_-koodi

Luin kirjan yhdellä isumalla. Aloitin kirjan noin klo 16.00 ja lopetin seuraavana yönä 03.00.
Kirja oli mukaansatempaava ja vauhdikaskin.

Jäi mieleeni, kun olen katsellut sen jälkeen pääasiassa vain TV:n ohjelmia, rikostarinoita, poliisisarjoja ja tiededokumentteja.
Niissä on mukavaa kun näkee kulissit ja rekvisiitan yhtenevästi muiden katselijoiden kanssa.

Kirjoja ole toki lukenut lähes seitsemäänkymmeneen ikävuoteen saakka ja ensimmäinen kirja poikasena oli 'Matka Marsiin'.

(Olin saanut lukemisesta ehdot ja opettajani Niilo Ikävalko seurasi syksyllä mielenkiinnolla kun luin kuin vettä vaan näyte-esitettä jonka oli antanut. Sen sai aikaan kirjanlukemiseni kesällä ennen kouluun tuloa. Ko. 'Matka Marsiin' kirja auttoi ja innostuin lukemaan... Siitä saakka luin tiiviisti lähes kaiken käsiini saaman).

Lukeminen kasvattaa ja näkeminen avartaa...

Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Joitakin lukeminen tylsyttää, yksinkertaistaa, tekevät mielen implisiittisen simpliseksi.

Minulla oli aina 9-10 äiskässä.

risto

.
parhaita kirjoja oli hanhiemon satuaarre, kun luin sitä lapsille.

.

karpalo

 Keijo on varmaan lukenut tämänkin, eikö totta ?



Uteliaana ?

risto

Kun Karpalo luki sexikirjoja, meikäläinen luki Tex Willeriä.  Ja muut luki Kapevalaa.4

Ja intiaanit sai kyytiä.



Muisto Keijo Kullervo

#235
Olin nuorempana erittäin kiinnostunut tieteistarinoista.

Elävästi muistan 'Avaruusodyseija 2001'... Luin sen suuressa hurmiossa ja aikanaan kaselin kaikki Arthur C. Clarken kyseistä aihetta käsittelvät elokuvatkin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Arthur_C._Clarke
Innostukseni kasvoi ja keräsin kirjahyllyyni alun toistasataa tieteistarinaa, siis suomennettuina tietenkin.

Jossakin välissä innostukseni aiheeseen väsähti. Lahjoitin lähes kaikki tieteistarinani Lappeenrannan Kirjastolle ja itselleni jätin vain Clarken teokset.

Seuraava innostukseni kohde oli psykologia... Ja uppouduin ko. kirjallisuuteen moneksi vuodeksi... Sitten alkoi muistiinpanojen kausi ja tein omaa tutkielmaani itsestäni (katso Kotisivuni aihe).

Näin vanhana olen seestynyt ja kirjoittelen, luen netistä ja nettiin mitä päivä tuo tullessaan.

Keijo Kullervo

PS. Aina kiinnostava aihe on päivänkotimainen- sekä maailmanpolitiikka joita seuraan nettiin kiivaasti tuijotellen.





"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

.
On huimaa tarinaa. KK alkoi tehdä tiedettä lukemalla tieteistarinoita suuressa hurmiossa.
Sitten hän alkoi tehdä omaa tutkimusta omasta itsestään ja kirjoitti jo 60 luvulla kotisivuja.

Ässä sentään tekee omaa tiedettään vaipumalla uneen yöllä ja käy unimaailmasta noutamassa uutta tietoa päivämaailmaan.


Elämä on jatkuvaa oppimista.

Syrinx

Lainaus käyttäjältä: Suti - 24.05.15 - klo:15:25
Minusta Coelho on pehmomystiikkaa, oikein naisille viritettyä kaiken kaipuuta.
Pari olen lukenut.

Jaa, tuli mieleen että yhden Coelhon kirjan olen tosiaan lukenut ja jopa sitä joskus kommentoinut... teksti on yli neljän vuoden takainen...

Esmerkix

#238
Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 26.06.15 - klo:13:33
Lainaus käyttäjältä: Suti - 24.05.15 - klo:15:25
Minusta Coelho on pehmomystiikkaa, oikein naisille viritettyä kaiken kaipuuta.
Pari olen lukenut.

Jaa, tuli mieleen että yhden Coelhon kirjan olen tosiaan lukenut ja jopa sitä joskus kommentoinut... teksti on yli neljän vuoden takainen...

Coelhon "Elämä" on saanut leiman
"kirjojen yö
bokens natt"
9.8.2007 Tampere Tammerfors

"Lähde etsimään sitä, missä olet hyvä.
Mitä paremmin ymmärrät itseäsi,
sitä paremmin ymmärrät maailmaa."

Jolly Jumper

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 25.06.15 - klo:21:15
Kun Karpalo luki sexikirjoja, meikäläinen luki Tex Willeriä.  Ja muut luki Kapevalaa.4


Jollykin on lukenut Tex Willeriä. Turpiin tasapuolisesti kaikille ihonväriin katsomatta.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä