Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Miten suhtaudut ns. poikkeaviin ihmisiin Outomaassa?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 07.09.10 - klo:07:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Letti - 09.09.10 - klo:08:46

Omituinen, päin vastoin kuin outo, on ominaisuus, jonka itse on valinnut ja näin ollen siitä pääsee eroon, toisin kuin outoudesta, joka on taivaasta annettu jännä lisäbonus joillekin tarkoin valituille suurille persoonille.


Kuka, tai mikä, tekee valinnat?    ;)


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: QUITO - 09.09.10 - klo:12:11
Lainaus käyttäjältä: Letti - 09.09.10 - klo:11:23
Kiitti ja tietty vaaranahan on katkeroituminen jos tekee vastoin persoonaansa miellyttääkseen tosia.

Mutta kyllä tässä nyt kävi niin, että persoonani on laskeutunut hyvyyden maaperään järkevyyden peruskalliolle QUITON ansiosta.


varsinainen kollektiivisen empatian tuuliviiri

Niinpäniin, "rakkaudesta se hevonenkin potkii" (vanha heinäkenkien mietelause).

Ehdotan äänestystä asiasta. Viime kerralla rape valittiin vuoden oudoimmaksi.


Ztara

Lainaus käyttäjältä: QUITO - 09.09.10 - klo:12:11
varsinainen kollektiivisen empatian tuuliviiri

Kuulisin mielelläni Quiton kertovan meille kollektiivisesta empatiasta enemmän. Pidin tuosta lausahduksesta.

Minua eivät poikkeavat ihmiset, niin oudot kuin omituisetkaan haittaa tippakaan niin kauan kuin omituisuus ei sisällä agressiivisuutta eikä kohdistu omaa persoonaani kohtaan hyökkäävästi.  On tietty kaksi eri asiaa kirjoittaa outoja tarkoituksellisesti tai olla "oikeasti" outo. Ajan mittään nämä kaksi asiaa ovat helposti erotettavissa toisistaan.

~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

S

Mielenkiintoisia vertauksia nuo hyvyyden maaperä & järkevyyden peruskallio. Niihin kun perustaa järkähtämättömän elämänasenteensa, niin hyvällä pohjalla ollaan. Tähän kombinaatioon jos lisätään vielä että; outous on joillekin taivaan lahja, tai omituisuus on saatu luonnon armosta, niin sittenhän tämä luonnonmukainen kokonaisuus on täysin järkeenkäypä, sen kaikissa eri muodoissaan.

- Itse taidan todellakin olla ainakin omasta mielestäni varsin omalaatuinenkin luonnonoikku, jota on vaikea täsmällisesti määritellä, sortumatta liioitteluun. On kuitenkin monia eri tapoja kohdata outoutta, yksi tapa on ennakkoluulottomasti suvaita sekä ymmärtää eri tavalla ajattelevia/käyttäytyviä persoonallisuuksia. Siitä se hyväksymisenkin tarttumapinta saa lopulta tiukan otteensa!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Letti

Ei tunnu enää yhtään pahalta ajatukselta, että on ollut joskus omituinen. Sen myöntäminen vapautti ja kommenttinne pelasti.

Tiistai, luet kirjoituksiani kahteenkin kertaan. Minä en itse pysty lukemaan niitä kertaakaan, harvoin edes oikoluen. Joskus vilkaisen seuraavana päivänä ja olen ihan samaa mieltä, että ei niistä aina saa tolkkua. Joku ajatus niissä on, mutta omituinen lauserakenne sotkee tarkoituksen.

Se, kaippa se outouskin on oma valinta. Ehkä sisäinen ääni erottaa oudon ja omituisen. Omituisella on kriittisempi.

Ässää ajattelin muuten silloin kun kirjoitin noita termejä, joista S sitten innostui. Kyllä jo aika hyvin teitä pystyn pyörittelemään.

Minä en osaa oikeasti sanoa, Outopoika, ketä äänestäisin oudoimmaksi. Symppiksiä kaikki täällä ollessaan ja luulen, että jokainen on tavallinen normaali netin ulkopuolella.

Ja ilkeäksi en halua Ztara enää koskaan tulla. Mieluummin omituinen.

Kuulostikohan tämä teksti nyt selväjärkisen kirjoitukselta?


S

Kyllähän outouden tematiikkaan liittyvät ilmentymät aina innostaa; varsinkin kun niiden taakse kätkeytyy jotain eriskummallisen kiehtovaa, jopa ihmeellisyyttä janoavaa erikoisuuden tavoittelua.

- Merkillistä kyllä, erikoislaatuiset ihmiset ovat aina vetäneet puoleensa, koska heillä on harvinainen kyky elää omanlaisessaan kummallisessa todellisuudessa, joka omituisuudessaan poikkeaa tavanomaisuudesta.

- Tälläiset ihmistyypit uskaltavat olla luonnostaan erilaisia, kaikkialla missä vain liikkuvat & vaikuttavat. Heille ns. normaalius on jotain, mikä ei ole kovinkaan tavoiteltava piirre. Eli massaan sulautuminen ei normaalista poikkeavaa ihmistä kiehdo, vaan hän pyrkii aina olemaan oma outo itsensä, olosuhteista riippumatta!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: Letti - 09.09.10 - klo:21:19


Minä en osaa oikeasti sanoa, Outopoika, ketä äänestäisin oudoimmaksi. Symppiksiä kaikki täällä ollessaan ja luulen, että jokainen on tavallinen normaali netin ulkopuolella.


Olet oikeassa. Monet heistä ovat tosi outoja.

Tuossa äänestyksessä oli kyse Vuoden Outo-äänestyksestä, jolloin rape voitti viimeksi niukasti Dianoran, vaikka Aakku yritti lähes kaikin keinoin lobbaamaan tyttö-oudoille voiton. Lopulta hyväksyimme periaatepäätöksen, jonka mukaan seuraavan Vuoden Oudoin-kilpailun voittaa joku outotyttö.

Vaaleissa sai äänestää myös itseään kuten Ässä teki, vai muistanko oikein ?  :)

Letti

Lainaus käyttäjältä: S - 09.09.10 - klo:22:08
Kyllähän outouden tematiikkaan liittyvät ilmentymät aina innostaa; varsinkin kun niiden taakse kätkeytyy jotain eriskummallisen kiehtovaa, jopa ihmeellisyyttä janoavaa erikoisuuden tavoittelua.

Minulla alkoi kokeilusta, joskus murrosikäisenä. Tavallaan häpeän kautta alkoi käyttäytyä hyvin äkkiä normisti. Olin potentiaalinen taiteilija, mutta taivaanrannan maalari minusta olisi tullut, en osaa markkinoida itseäni. Tulikin aivan toinen puoli kuvioon, siis ei minulle mitenkään istuva ja sillä tiellä olen. No olen löytänyt sieltä itseni ja paikkani. Uusi tilanne tuli netin kautta, jossa aikani taiteilin. Nyt sitten aloin omituisen vastakohdaksi. Olen kaikki elämäni käännökseni tehnyt pikkuisesta ruoskaniskusta.

Lainaa
- Merkillistä kyllä, erikoislaatuiset ihmiset ovat aina vetäneet puoleensa, koska heillä on harvinainen kyky elää omanlaisessaan kummallisessa todellisuudessa, joka omituisuudessaan poikkeaa tavanomaisuudesta.

Kiitän nettiä siitä. Ei tällaisiin ihmisiin missään muualla törmää. Siis tuollasiin, alkaa hyvin tarttua :)

Lainaa
- Tälläiset ihmistyypit uskaltavat olla luonnostaan erilaisia, kaikkialla missä vain liikkuvat & vaikuttavat. Heille ns. normaalius on jotain, mikä ei ole kovinkaan tavoiteltava piirre. Eli massaan sulautuminen ei normaalista poikkeavaa ihmistä kiehdo, vaan hän pyrkii aina olemaan oma outo itsensä, olosuhteista riippumatta!

En minäkään välitä mistään mistä kaikki kutevat.

Letti

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 10.09.10 - klo:15:23
Lainaus käyttäjältä: Letti - 09.09.10 - klo:21:19


Minä en osaa oikeasti sanoa, Outopoika, ketä äänestäisin oudoimmaksi. Symppiksiä kaikki täällä ollessaan ja luulen, että jokainen on tavallinen normaali netin ulkopuolella.


Olet oikeassa. Monet heistä ovat tosi outoja.

Tuossa äänestyksessä oli kyse Vuoden Outo-äänestyksestä, jolloin rape voitti viimeksi niukasti Dianoran, vaikka Aakku yritti lähes kaikin keinoin lobbaamaan tyttö-oudoille voiton. Lopulta hyväksyimme periaatepäätöksen, jonka mukaan seuraavan Vuoden Oudoin-kilpailun voittaa joku outotyttö.

Vaaleissa sai äänestää myös itseään kuten Ässä teki, vai muistanko oikein ?  :)

Vaaleissa pitää äänestää itseään. Olisiko hyvä, jos presidentiksi menijä äänestäsi sitä kilpailijaa.
Millä perusteella te muut sitten äänestitte? Luulen, että perusteitakin oli enemmän kuin ehdokkaita.

S

Tietääkseni en ole missään yhteydessä äänestänyt itseäni, enkä muistaakseni edes ottanut osaa kyseiseen Vuoden Outo-äänestykseen. Sen ainakin tiedän, etten välttämättä ole joidenkin mielestä tarpeeksi outo, että minulle voitaisiin tämä titteli missään olosuhteissa/tilanteissa luovuttaa. En ole edes itse asettunut ehdolle, tai asemaan että minut joidenkin toimesta siihen tehtävään valittaisiin.

- Tosin en sellaista titteliä edes omalle kohdalleni havittele; en näet ole kiinnostunut mistään virtuaalisista enkä muistakaan palkinnoista, joilla ei ole mitään varsinaista arvoa tai käyttöä kuitenkaan. Se riittäköön, että itse tietää mikä tai kuka on - ei siihen muiden arvostusta eikä arvostelua tarvita.

- En ole tittelinkipeä muutenkaan, vaikka itseni olenkin nimennyt itseoikeutetusti Tietäjän arvonimellä?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä