Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Miten suhtaudut ns. poikkeaviin ihmisiin Outomaassa?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 07.09.10 - klo:07:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

S

Nyt puhutaankin puhtaasti tulkintakysymyksistä, joten pitäydyn edelleen tuossa luonnehdinnassani; että outo & omituinen ovat omalla tavallaan synonyymeja.

- Asiat voidaan siis esittää monella eri tavalla, joissa noita termejä saatetaan käyttää kulloistenkin valinnaisten tarkoitusperien mukaan. Tästä syystä mitään merkittävää eroa ei noilla sanoilla käytännössä ole!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -


karpalo

Siis periaatteessa suhtaudun ns.poikkeaviin ihmisiin Outomaassa samalla tavalla kuin esim SE., elikkä Henkeäni Pidätellen.

Toisinaan selviää pelkällä säikähdyksellä heidän kanssaan, toisinaan jää vielä Outo ja Omituisen Kummallinen ja Tuntematon olotila päälle vähäksi ajaksi., laantuu ja taantuu normaalitasapainotilaan sitten hissun kissun aikaa myöden.

Päätä pudistellen ja poistuen ulos raittiiseen ilmaan unohtuu sitten jo melkein kaikki ikävän happamat jälkimaut.

Eugen

Outo kulkija voi olla vain tuntematon henkilö tai peräti ulkomaalainen vieraasta kulttuurista, mutta omituinen kulkija taas nauraa tirskahtelee itsekseen ja omaa kyttyräselän.....
"Aye, caramba!"

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Eugen - 08.09.10 - klo:19:49
mutta omituinen kulkija taas nauraa tirskahtelee itsekseen ja omaa kyttyräselän.....

Nii ja on Omituinen Höpöttäjä.


Letti

En saanut sanaa suustani tuon QUITON luonnehdinnan jälkeen, mutta nukuttuani huonosti yön, olen tokentunut.
Jos siis minä olen omituinen, on teidän turha spekuloida sanaa. Voin kertoa ihan itse.
Omituinen, päin vastoin kuin outo, on ominaisuus, jonka itse on valinnut ja näin ollen siitä pääsee eroon, toisin kuin outoudesta, joka on taivaasta annettu jännä lisäbonus joillekin tarkoin valituille suurille persoonille.

Tiedän, ettei kaikkia ole tarkoitus miellyttää, en omituisuudesta siksi luovu, vaan jos se ärsyttää jotakuta, pitää siitä luopua.
Jatkossa en ole enää omituinen. Olen johdonmukainen ja kirjoitan selväkielisiä tekstejä vain sen verran, että pysyvät hallinnassani. Kuuntelen ja keskityn myös toisten sanomisiin. En siksi, että voisin iskeä takaisin vaan hyvästä tahdosta.
Kelpaako?

karpalo

Muista en tiedä, mutta mun mielestä voit olla ihan niin omituinen kuin haluat. Kuitenkin olet selvästi normaalimpi, kuin monet täällä., vaikka haluaisit olla Oudon Omituinen.

Letti

Kiitti ja tietty vaaranahan on katkeroituminen jos tekee vastoin persoonaansa miellyttääkseen tosia.

Mutta kyllä tässä nyt kävi niin, että persoonani on laskeutunut hyvyyden maaperään järkevyyden peruskalliolle QUITON ansiosta.

Tiistai


Taidan tunnustaa, että Letin viestit täytyy lukea pariin kertaan, että ymmärtäisi .. tai luulee ymmärtävänsä :)

Kun luin nuo kaksi viimeistä viestiä uudelleen tuntuu, että aikaisempi on aitoa Lettiä ja tämä edellinen vähän tahallaan kiemuraista tekstiä.. miksihän?

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Letti - 09.09.10 - klo:11:23
Kiitti ja tietty vaaranahan on katkeroituminen jos tekee vastoin persoonaansa miellyttääkseen tosia.

Mutta kyllä tässä nyt kävi niin, että persoonani on laskeutunut hyvyyden maaperään järkevyyden peruskalliolle QUITON ansiosta.


varsinainen kollektiivisen empatian tuuliviiri

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä