Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Nettioperaattorien hammastelua :)

Aloittaja Aakku, 23.10.07 - klo:14:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

Äskestään tuli siviilispostilootaani tämmöistä tietoa nettioperaattorilta :

Hyvä asiakas,

Internetin monipuolisten ajanviete- ja lisäpalveluiden yleistyessä laajakaistaliittymältä vaaditaan yhä enemmän suorituskykyä. Laajakaistapalveluiden toimittajana kehitämme palvelumme vastaamaan asiakkaiden tarpeita entistä paremmin myös tulevaisuudessa.

Sverdlovskissa, Magnitogorskissa ja Omskissa otetaan käyttöön uudistuneella tekniikalla toimivat laajakaistayhteydet, jotka mahdollistavat entistä nopeammat yhteydet internetiin.

......... paljon tekstiä ..........


lopussa on parit linkit ja ah niin tuttu näky :

Palvelussa on hetkellinen häiriö

Tuotteen tilaaminen verkosta ei onnistu juuri nyt. Yritä hetken kuluttua uudelleen.
 :lol:

"Vaatimukset"-kohdassa on varsin lupaava alku  :?

Laajakaista -yhteyden muodostamiseen tarvitset seuraavat osat

   * tietokoneen (katso vaatimukset)
   * Ethernet-verkkokortin tietokoneeseen


Linkki etiäppäin taas kertoo tylyä kieltä operatöörin vajaatietoudesta :

Laajakaistan tietokonevaatimukset

Liittymän nopeus saattaa kärsiä, mikäli tietokoneen tehot eivät riitä.

Käyttöjärjestelmä
Windows ME/2000/XP/Vista


Nääh - eikö liittymä toimi muka muilla kuin winkulla  :shock:  Tiedän, sattumalta tästä oli männäviikolla puhetta työpaikalla, että toimii ... operatööri vain ei ole tietoinen muista käyttiksistä. Tämä on minusta aika outoa noin ammattilaisille...

THL tiedottaa

Täähän on jo vanha tosi juttu.

Tuossa aikoinaan, kun ensimmäistä kertaa virittelin nettiyhteyttä (modeemilla), niin asiakastukihenkilö totesi häneltä neuvoja tiedustellassani: "Macci. Ai, jaa, meillä on vaan yks kaveri, joka osaa sen. Ja sekin on nyt just ulkona."

Maccitukihenkilön sitten sain kuin sainkin puhelinlinjalle. Hän kehotti ensimmäisenä katsomaan netistä jotain juttua, todeten sitten: "Ai, mut, joo, ethän siis pääsekään vielä sinne..."
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "se"Maccitukihenkilön sitten sain kuin sainkin puhelinlinjalle. Hän kehotti ensimmäisenä katsomaan netistä jotain juttua, todeten sitten: "Ai, mut, joo, ethän siis pääsekään vielä sinne..."

:lol:  Normaalia asiakas"palvelua" tämä vain on - minua ihmetyttää myös Käpyinstituutin ATK-väki. Yli vuosi sitten laitoin kyselyä Ciscon VPN Client-paketista [Linux-versiosta], joka ei suostunut asentumaan, koska jokin tiedosto siitä puuttui ... korjasin ongelman itse hakemalla saman Ciscon omalta palvelimelta ja se toimii ... ainakin silloin kun WinVPN-palvelin sattuu olemaan toimintakunnossa, eli ei likikään aina kun tarvetta olisi.

Yksi murheenkryyni on YLE, jonka palvelut on rakennettu olettaen, ettei muita käyttöjärjestelmiä kuin Win ole olemassa - toimii sekin kun menee videoklippejä katsomaan, eikä välitä tarjottavasta MediaPlayer- ja Active-X lisukkeista ... klikkaa vain "Jatka virheistä huolimatta" --> toimii. Muilla selaimilla en niitä palveluita ole kokeillut kuin Firefoxilla.

ville

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"Yksi murheenkryyni on YLE, jonka palvelut on rakennettu olettaen, ettei muita käyttöjärjestelmiä kuin Win ole olemassa - toimii sekin kun menee videoklippejä katsomaan, eikä välitä tarjottavasta MediaPlayer- ja Active-X lisukkeista ... klikkaa vain "Jatka virheistä huolimatta" --> toimii. Muilla selaimilla en niitä palveluita ole kokeillut kuin Firefoxilla.

BBC:llä taas heitin uusi netti-TV ei tiettävästi näy kuin Windows-käyttäjille. Olen muutenkin aika pahasti paitsiossa BBC:n suhteen, kun en saa digikanavia kämppääni. Silti maksan täyden lupamaksun, mikä kyrsii kyllä. Eilenkin olis tullut joku katsottava ohjelma, mutta se oli nelosella.

Nyt luin kuitenkin jostain, että BBC olisi keksinyt jonkun ratkaisun, jonka avulla ei-Windows-ihmisetkin pääsisivät latailemaan noita ohjelmia.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "ville"BBC:llä taas heitin uusi netti-TV ei tiettävästi näy kuin Windows-käyttäjille. Olen muutenkin aika pahasti paitsiossa BBC:n suhteen, kun en saa digikanavia kämppääni. Silti maksan täyden lupamaksun, mikä kyrsii kyllä. Eilenkin olis tullut joku katsottava ohjelma, mutta se oli nelosella.

Sama juttu ilmeisesti kuin YLE:llä - tästä oli jossain ketjussa juttua taannoin Ubuntu-foorumilla ja siellä ratkaisuksi löytyi Firefoxin laajennus "MediaPlayer Connectivity" - näkyy ja kuuluu, vaikkakin parin virheilmoituksen jälkeen :)

Kokeilin tuosta linkistä ja törmäsin "Netistä tuttuun" ilmoitukseen, enkä edes ällistynyt :

Sorry but we are experiencing technical difficulties.

Please wait a couple of minutes and try again.


Huomattavaa on, ettei FF:llä tullut virheilmoitusta, että ehkä myöhemmin jopa näkyy - kokeilen jos vain muistan kokeilla.

LainaaNyt luin kuitenkin jostain, että BBC olisi keksinyt jonkun ratkaisun, jonka avulla ei-Windows-ihmisetkin pääsisivät latailemaan noita ohjelmia.

Täällä, Suomessa, ratkaisun keksivät Linux-ihmiset itse ... löytyihän se ketju pienen haeskelun jälkeen :

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=5195.0

Ja tämäkin : "Toimii todella helpolla. Firefoxilla ei mutta Konquerorilla kyllä, valittaa selaimesta sekä windows media playerin puuttumista, mutta toimii kun klikkaa "Jatka virheistä huolimatta" "

Siis YLE:n virheistä huolimatta :P

Minulla homma toimii nimenomaan Firefox/MediaPlayer Connectivity-yhdelmällä, kun siis jatkaa virheistä huolimatta :roll:

http://www.yle.fi/elavaarkisto/


ville

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"Sama juttu ilmeisesti kuin YLE:llä - tästä oli jossain ketjussa juttua taannoin Ubuntu-foorumilla ja siellä ratkaisuksi löytyi Firefoxin laajennus "MediaPlayer Connectivity" - näkyy ja kuuluu, vaikkakin parin virheilmoituksen jälkeen :)

Kysymys on siitä, että BBC haluaa antaa ohjelmat katsottavaksi vain viikoksi sen jälkeen kun ohjelma on tullut telkkarista. Sen jälkeen katseluaika menee umpeen, ja tämän toteuttamiseksi BBC hyödyntää jotain Microsoftin DRM-teknologiaa, joka ei siis toimi kuin Windowsissa. Sen sijaan muut BBC:n sivustolla olevat videot näkyvät Linuxissakin hyvin. Notta tilanne on hiukka eri kuin Ylen tapauksessa.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "ville"Kysymys on siitä, että BBC haluaa antaa ohjelmat katsottavaksi vain viikoksi sen jälkeen kun ohjelma on tullut telkkarista. Sen jälkeen katseluaika mene umpeen, ja tämän toteuttamiseksi BBC hyödyntää jotain Microsoftin DRM-teknologiaa, joka ei siis toimi kuin Windowsissa. Sen sijaan muut BBC:n sivustolla olevat videot näkyvät Linuxissakin hyvin. Notta tilanne on hiukka eri kuin Ylen tapauksessa.

Ai sellainen pöhkö systeemi sielläpäin on  :shock:

DRM on suoraan sieltä jostain tosi syvältä - tallenteissa se käytännössä merkitsee sitä, ettet omista ostamaasi leffaa ... sinulla on vain sen käyttöoikeus.

Miroscoftin kontrollifriikkiydeltä haiskahtava politiikka tosin toimii itseään vastaan ja pikkuhiljaa siirtää käyttäjiä suljetulta osastolta avoimelle. Tavallinen Pirkko tai Pentti Peruskäyttäjä ei edes huomaisi muutosta jos käyttöjärjestelmä vaivihkaa muutettaisiin Windowsista Linuxiin ja laitettaisiin samanlainen tausta, sekä ikonit :P - sanottaisiin vain, että nyt käytetäänkin jatkossa OpenOfficea, tuossa opas, lue ! Mikron käytön taito on sellainen itsestäänselvyys monilla työpaikoilla - eräänlainen perustaito, jota ilman ei ole saumoja.

Kouluissa ATK-opetus on valitettavan Win-painotteista edelleenkin, vaikka muutoksen tuulia on ilmassa :

http://www.linuxkouluun.fi/

Katselin tässä taannoin Helsingin ja Tampereen Käpyinstituuttien ATK-politiikkaa ja niissä on selkeästi ykkösenä Unix/Linux ja Windowsia voi kyllä käyttää jos välttämättä haluaa, mutta se on sellaisessa sivuroolissa. YLE:n politiikka lienee seurausta pääpomon, Jungnerin, Miroscoft taustan vaikutusta ... sitä samaa YLE:kin pelkää kuin BBC, että vain Win-pohjalla ja DRM:lla voidaan materiaalia levittää ilman kopiointiuhkaa ... eivät kai osaa muuta ... kuin kauhistella kopiontiriskejä :P

ville

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"Minulla homma toimii nimenomaan Firefox/MediaPlayer Connectivity-yhdelmällä, kun siis jatkaa virheistä huolimatta :roll:

http://www.yle.fi/elavaarkisto/

Mä taas en saanut tuota toimimaan millään. Olisin katsonut sitä Siunattua hulluutta. Olkoon sitten. Ilmeisesti mulla ei ole juuri sellaista kombinaatiota, joka sattuisi toimimaan. No, kehitys kehittyy ja ehkä jonkun vuoden päästä tähänkin saadaan järkevä ratkaisu. Katson sen sijaan
Monty Python and the Holy Grailiä.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "se"Täähän on jo vanha tosi juttu.

Tuossa aikoinaan, kun ensimmäistä kertaa virittelin nettiyhteyttä (modeemilla), niin asiakastukihenkilö totesi häneltä neuvoja tiedustellassani: "Macci. Ai, jaa, meillä on vaan yks kaveri, joka osaa sen. Ja sekin on nyt just ulkona."
"

Jepu je. 2 pv sitten menin Toyota liikkeeseen ostamaan pyyhkijän kumeja. Vaihtoehtoja oli niin paljon ettei henkilökunta pystynyt myymään minulle mitään puolessa tunnissa. Vain yksi henkilö tunsi kumien vaihtoehdot mutta hän hoiteli toista asiakasta.
Seuraavana päivänä onnistuin niin hyvin, että henkilö (=nainen) myi minulle heti koko sulkasetin tarjoushintaan . Vielä en ole asentanut niitä jotta voisin kommentoida käyvätkö ne autoon.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "ville"Mä taas en saanut tuota toimimaan millään. Olisin katsonut sitä Siunattua hulluutta. Olkoon sitten. Ilmeisesti mulla ei ole juuri sellaista kombinaatiota, joka sattuisi toimimaan. No, kehitys kehittyy ja ehkä jonkun vuoden päästä tähänkin saadaan järkevä ratkaisu. Katson sen sijaan
Monty Python and the Holy Grailiä.

Merkillinen juttu - onko sinulla se MediaPlayer Connectivity Firefoxin laajennuksena käytössä ... ootas niin katson. Jep, minulla se YLE:n elävä arkisto avaa gmplayerin paikasta /usr/bin/X11/gmplayer ja sillä näin myös ne pätkät Siunatusta hulluudesta. Muistaakseni ne toistimet etsin käyttöön sen "velhon" ["wizard"] avulla - siitä oli joskus tarinaa Ubuntu-foorumilla.

Minulla tulee tällainen näkymä sieltä arkistosta, kun videoklippiä haluaa katsoa :



Nyt on sentään jo laitettu Apua-linkki [löytyy alareunasta] - palautetta, myös minulta, on varmaan tullut riittävästi - senkummempaa tukea ei kuitenkaan anneta :? No, tukea saa perinteisistä paikoista, eli asiaankuuluvilta foorumeilta ... niin ja jatkaa vain virheistä huolimatta.

Pyyttonia pitänee katsella tuosta linkistäsi ...

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä